Лоренцо Рамачоти не прилича на автомобилен дизайнер. Поне не на тези, които разпознаваме през последните години. Без черно яке, без квадратни очила, без позиционирани препратки към линиите на автомобила.
Рамачоти, с широкия си костюм и очила тип „Хари Потър“, изглежда по-скоро като учител по география, отколкото като Стив Джобс, и говори със самоиронизираща яснота, неподобаваща на един от най-уважаваните автомобилни дизайнери.
Но без Лоренцо нашият автомобилен пейзаж би изглеждал много, много по-скучен. Рамачоти започва кариерата си в Pininfarina през 1973 и остава в дизайнерската къща повече от 30 години, като неин директор по дизайна през последните две десетилетия. По това време той е отговорен за изработката на някои от най-красивите автомобили от последните години, включително Ferrari 456, 550 и Enzo, заедно с концепцията Maserati Birdcage и Peugeot 406 Coupe.
8 от най-интересните коли на Лоренцо Рамачоти (ГАЛЕРИЯ)
Възможно ли е изобщо да се говори за „италиански дизайн“? Ferrari винаги са изглеждали различно от Lamborghini, които винаги са изглеждали много различно от Alfa. Не е ли „италианският дизайн“ толкова мъгляво понятие, колкото „американската музика“? Лоренцо не вярва в това.
„Италианският дизайн винаги е бил баланс и простота“, казва той. „Ангажиран е с намирането на правилния баланс. Разбира се, има различни интерпретации на една и съща школа. Това е като рисуването. Не всеки художник от една и съща школа прави едни и същи картини, тъй като винаги има лична интерпретация. квадратни и агресивни, или можете да бъдете по-меки и по-кръгли“, коментира Рамачоти.