Лоренцо Рамачоти не прилича на автомобилен дизайнер. Поне не на тези, които разпознаваме през последните години. Без черно яке, без квадратни очила, без позиционирани препратки към линиите на автомобила.
Рамачоти, с широкия си костюм и очила тип „Хари Потър“, изглежда по-скоро като учител по география, отколкото като Стив Джобс, и говори със самоиронизираща яснота, неподобаваща на един от най-уважаваните автомобилни дизайнери.
Но без Лоренцо нашият автомобилен пейзаж би изглеждал много, много по-скучен. Рамачоти започва кариерата си в Pininfarina през 1973 и остава в дизайнерската къща повече от 30 години, като неин директор по дизайна през последните две десетилетия. По това време той е отговорен за изработката на някои от най-красивите автомобили от последните години, включително Ferrari 456, 550 и Enzo, заедно с концепцията Maserati Birdcage и Peugeot 406 Coupe.
8 от най-интересните коли на Лоренцо Рамачоти (ГАЛЕРИЯ)
„Мисля, че италианците са по-отворени към нови преживявания. Ние винаги се опитваме да... прокараме границите“, казва той. „През петдесетте години, когато цяла останала Европа прави автомобили, които изглеждат като от тридесетте години, италианските дизайнери вече са преминали към по-модерна форма. Това е първото място, където наистина има обрат в проектирането на автомобили“, споделя още Рамачоти.
Историята е съгласна с него. След Втората световна война, докато британските дизайнери все още произвеждат автомобили с подвижни степенки, италианските дизайнерски къщи са заети с въвеждането на ерата на модерния дизайн с Ferrari 166 S, Disco Volante на Alfa и десетки други, които дори днес изглеждат модерни.