Италианската марка суперавтомобили Ferrari ще възнаграждава хората при споделяне на информация за стоки, които са фалшиви или нарушават търговските права на компанията.
Ferrari стартира специална нова схема в опит да защити имиджа си. Това включва изпращане на подаръци до всеки клиенти, който предостави информация за продукт, който хвърля сянка върху реномето на марката.
Компанията стартира и уебстраница, на която всеки потребител може да докладва за фалшиви продукти. Клиентите трябва да изпратят онлайн формуляр, след което Ferrari „ще проведе задълбочено разследване, за да потвърди истинността на информацията“.
Ако журналист предупреди марката за подобни нарушения, без тя да е имала преди това подобна информация, първият също подлежи на възнаграждение. От Ferrari обаче мълчат относно вида на подаръка, както и неговата стойност.
Ако докладваната нередност бъде одобрена от компанията, потребителят ще получи известие от ръководството за успешно уведомление, което ще бъде последвано от доставката на подаръка в рамките на 60 дни. Ако не бъде изпратено известие в рамките на 60-дневния прозорец, докладът ще се счита за невалиден.
Когато изпраща доклад за нередност, потребителят трябва да предостави личните си данни, описание на фалшивата част и снимки.
Това не е първият път, когато Ferrari яростно защитава имиджа своята марка. Известно е, че италианската компания постави в чернен списък редица знаменитости, на които сега им е забранено да купуват нейни продукти.
Джъстин Бийбър, Ким Кардашиян и 50 Cent са сред звездите, които се озоваха в черния списък на компанията заради прекомерно персонализиране.
Ferrari отхвърля и боядисването на нейните суперавтомобили в розово.
„Наистина отхвърляме розовия цвят на екстериора“, изтъква бившият президент и главен изпълнителен директор на Ferrari за Австралия и Океания Хърбърт Аплерот, добавяйки: „Разбира се, можете да боядисате колата си в розово, след като сте я купили, но никога няма да получите розова кола от нас, защото не е в съответствие с духа на нашата марка и нашите стандарти“.