IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електромобил чака над година за нова батерия

Недостигът на акумулатори за първото поколение Nissan Leaf придобива тревожни размери

Канадски собственик на електромобил чака повече от 12 месеца производителят да подмени повредената му батерия - без изгледи проблемът да бъде решен скоро, съобщи телевизионната мрежа CBC News. В северноамериканската страна има и други хора в същата ситуация, твърди CBC.
  
   
Nissan Leaf, батерия, Канада
6-годишният Leaf на Харуни е прекарал последната година на паркинга на дилъра в очакване на батерия
  
   
Атиф Харуни от Торонто си купил електрически Nissan Leaf през 2017, но батерията сдала багажа през декември 2022 година. Оттогава автомобилът, чиято батерия все още е в гаранция, стои на паркинга на дилърството на Nissan. Компанията просто не разполага с резервна батерия, за да подмени дефектиралата. Междувременно Харуни кара кола под наем. От Nissan са му обещали поне да му възстановят разходите за гориво.

В същата ситуация е Крис Хорнибрук от провинция Квебек. Неговата батерия се е повредила през октомври, но дилърът не се наема с никакви срокове за ремонт.
  
  
Nissan Leaf, батерия, Канада
Разочарованият Харуни държи Nissan да изкупи обратно автомобила му, ако не може да намери батерия
   
  
Nissan Leaf бе първият масово произвеждан електромобил в света, и от 2010 година насам от него са продадени над 377,000 бройки. Проблемът с колите от първо поколение (до 2017), като тези на Харуни и Хорнибрук, е, че батерията за тях отдавна вече не се произвежда. Тя бе дело на компанията AESC (Automotive Energy Supply Corporation), но за второто поколение на Leaf японците смениха батериите. Сегашните не могат да се използват в стария Leaf. Складовите наличности в Канада са изчерпани, а и на другите основни пазари такива батерии са рядкост. Официалната цена на старата 24-киловатчасова батерия на AESC е 4,500 канадски долара по ценоразписа на Nissan, но на черно употребявани батерии вървят над 10,000 долара - толкова сериозен е недостигът.

Сега изнервеният от дългото чакане Харуни е дал ултиматум на компанията - или да му подмени батерията, или да изкупи обратно автомобила му.
   
  
Nissan Leaf, батерия, Канада
През 2019 японците обявиха, че средният живот на батерията от AESC ще е 22 години
   
  
Nissan първоначално даваше 8 години или 160,000 км гаранция на двата типа батерии (с капацитет 24 или 30 кВтч). През 2019, на база проучване на продадените бройки от Leaf в Европа, компанията обяви, че очаква средният живот на батерията да е 22 години.

Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на пазара втора ръка и в България. Само през тази година у нас са регистрирани 119 употребявани бройки от японския модел, като над 90% от тях се падат на първото поколение, показва справка на Automedia.bg в данните на МВР.
  
  

 

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Този от снимките си е купил колата втора употреба. Как са я ползвали преди това е само гадаене...
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Точно така, Гост. Тесльо е в началото на Дънинг - Крюгер кривата, където всичко изглежда перфектно на теория, остава само да го приложим на практика. След което следва сблъсък с реалността под формата на товарен влак.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Шваба,той Теслю много добре те разбира,но ще му се срутят опорките,ако си признае.Той само рекламира електрокарите,но е на нафта.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,вземи се боядисай в зелено и карай на фотосинтеза.
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Тесльо, обяснявал съм ти вече, смисъл от електромобили има само когато всички останали автомобили са хибриди. При положение че не са - електромобилите само хабят ресурсите за батерии и вдигат цените, което още забавя прехода, и тази статия е точно за това.
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Този умник никога повече няма да си купи електрокар.Осем години гаранция или 160 к.км и следва паметник за една година, докато му намерят батерия за подмяна.Честито електрофили!
  • #3
    3 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Да копирам и тук въпроса, като се правите на Грета тунберг: .....Ако зареждаш веднъж седмично за 150 км, какво значение има в кой ден от седмицата ще пече слънце за да заредиш? Тази година 41-ва седмица ФЕЦ имаха най-голям дял - 13,7% 79,7GWh, достатъчни за зареждане на 1,6 милиона електромобила. ...49-та, когато имат най-малкият дял 2,4%. Можеш ли да сметнеш за колко електромобила стига енергията в тази най-лоша седмица? За колко пъти по-малко електромобили, които да се зареждат абсолютно чист
  • #2
    3 rate up comment 13 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Както винаги към антиматематиците ще задам логичния въпрос. Би ли се аргументирал с цифри? Тази година са продадени 10 милиона електромобила. По логиката на toyota няма достатъчно батерии за електромобили и затова произвежда 100 хибрида от батерията на един електромобил. Това беше много хубаво оправдание от toyota преди 10 години, но сега само ако си антиелектрик, което е равнозначно на антиматематик, можеш да твърдиш че беше по-хубаво да бъдат произведени 1 милиард хибрида тази година!
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Това е логичен резултат от изкривяването на пазара със субсидиите за електромобили. Ако светът не беше обезумял и големите производители бяха тръгнали по пътя на хибридите като Тойота, сега щеше да има много по-малко въглеродни емисии и много по-малък недостиг на ресурси за батерии. Но, уви, за пореден път безумието надделя над здравия разум.