IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електромобил чака над година за нова батерия

Недостигът на акумулатори за първото поколение Nissan Leaf придобива тревожни размери

Канадски собственик на електромобил чака повече от 12 месеца производителят да подмени повредената му батерия - без изгледи проблемът да бъде решен скоро, съобщи телевизионната мрежа CBC News. В северноамериканската страна има и други хора в същата ситуация, твърди CBC.
  
   
Nissan Leaf, батерия, Канада
6-годишният Leaf на Харуни е прекарал последната година на паркинга на дилъра в очакване на батерия
  
   
Атиф Харуни от Торонто си купил електрически Nissan Leaf през 2017, но батерията сдала багажа през декември 2022 година. Оттогава автомобилът, чиято батерия все още е в гаранция, стои на паркинга на дилърството на Nissan. Компанията просто не разполага с резервна батерия, за да подмени дефектиралата. Междувременно Харуни кара кола под наем. От Nissan са му обещали поне да му възстановят разходите за гориво.

В същата ситуация е Крис Хорнибрук от провинция Квебек. Неговата батерия се е повредила през октомври, но дилърът не се наема с никакви срокове за ремонт.
  
  
Nissan Leaf, батерия, Канада
Разочарованият Харуни държи Nissan да изкупи обратно автомобила му, ако не може да намери батерия
   
  
Nissan Leaf бе първият масово произвеждан електромобил в света, и от 2010 година насам от него са продадени над 377,000 бройки. Проблемът с колите от първо поколение (до 2017), като тези на Харуни и Хорнибрук, е, че батерията за тях отдавна вече не се произвежда. Тя бе дело на компанията AESC (Automotive Energy Supply Corporation), но за второто поколение на Leaf японците смениха батериите. Сегашните не могат да се използват в стария Leaf. Складовите наличности в Канада са изчерпани, а и на другите основни пазари такива батерии са рядкост. Официалната цена на старата 24-киловатчасова батерия на AESC е 4,500 канадски долара по ценоразписа на Nissan, но на черно употребявани батерии вървят над 10,000 долара - толкова сериозен е недостигът.

Сега изнервеният от дългото чакане Харуни е дал ултиматум на компанията - или да му подмени батерията, или да изкупи обратно автомобила му.
   
  
Nissan Leaf, батерия, Канада
През 2019 японците обявиха, че средният живот на батерията от AESC ще е 22 години
   
  
Nissan първоначално даваше 8 години или 160,000 км гаранция на двата типа батерии (с капацитет 24 или 30 кВтч). През 2019, на база проучване на продадените бройки от Leaf в Европа, компанията обяви, че очаква средният живот на батерията да е 22 години.

Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на пазара втора ръка и в България. Само през тази година у нас са регистрирани 119 употребявани бройки от японския модел, като над 90% от тях се падат на първото поколение, показва справка на Automedia.bg в данните на МВР.
  
  

 

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето нещо наистина запаметено. То на вашите опорки наистина само така заслужавате. Най-умният винаги отстъпва" каква велика мисъл! Тя обяснява причината за господството на глупостта в света. Мария фон Ебнер-Ешенбах"
  • #28
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Така е брат. Вече трета година съм запаметил в notepad точно колко мегаватчаса са произведени от фотоволтаиците за днес 24 декември 2023 година и го повтарям да ви втръсва. А това съм го записал преди пет години Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 23.12.2023 21:48:07 ФЕЦ 20,17%1164.33 MW Товар на РБ4914.85 MW. Разбира се за функционално неграмотни тези цифри нищо не значат и не могат да разберат въобще за какво говоря. И Гост е от тях но се опитва да се включи в разговора.
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Pe60 Mo71ka7a ( преди 10 месеца )
    Еееех таз уникално куха митично бъстната кънт...Продължава да спами пълно глупости част от тях или е назубрил или просто си ги държи на някой word или notepad...Не е просто да си лесен като митично бъстнатата кънт
  • #26
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Както виждаш с лъжи нищо не се постига! Само ставаш все по-смешен и предизвикваш повече подигравки! Да видим познах ли снощи? Риторичен въпрос разбира се. Сега няма да отговориш нито че е вярно, нито че не е, защото не знаеш дали те бъзикам или наистина е така! Въпросът..... "Хайде да се обзаложим, че ако го питаме Колко процента е делът общо за двете седмици - 41-ва с най-голям дял 13,7% и 49-та с най-малък дял 2,4% ще каже 13,7+2,4=16,1/2= 8,05% дял на ФЕЦ за двете седмици." Чао за пет дни!
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,знаем те какъв математик си,5 г. по 20% ръст са 100% растеж по твоята математика.Сменяш често Ника MythBuster,PLAID,гост,дрън дрън,Хмм,,Мъск, последния софиянец и много други.
  • #24
    3 rate up comment 8 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    #23 Дали? Мой човек с Leaf 1 му върти 20 хил. годишно и го закача вкъщи на битовия точец - искаш ли да сметнеш с колко 5 бона годишно е напред? Тая кола отдавна се изби и сега му носи пари за нова.
  • #23
    3 rate up comment 6 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    E, и? Leaf 1 таксита в UK: едното след 200 хил. км има 87 % остатъчен капацитет. Отдолу е като нова. Другото след 338 хил. км има малко над 69% SoH (state of health), след близо 7000 бързи зареждания на DC станции. Тези Нисани нямат терморегулация на батерията. Като ще взимате такова, гледайте SOH (state of health) скалата - 12-те чертички вдясно до заряда като е била нова, колко от тях са избягали, за да разберете оставащия капацитет. Иначе супер здрава и добра кола. Минус е само CHAdeMO порта
  • #22
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    те това е прецакване - години наред пестиш като караш на ток и накрая - зЕми тая батерия за 10к :)
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И това не са никакви прогнози, а статистически данни за МИНАЛОТО. Единствено съм направил прогноза за тази седмица, но няма как да объркам защото вече е към края си! Тази седмица делът на ФЕЦ ще е доста над 3%, въпреки, че слънцето се е скрило за най-много часове през цялата година и всички останали дни ще са по-дълги през следващите седмици. Тоест правим равносметка на годината и всички мои прогнози се сбъднаха и разбиха митовете на антиелектриците и най-вече на антиматематиците на пух и прах!
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Като си математик обясни на антиматематикът Гост защо не можеш да събираш проценти и да смяташ средноаритметично. Защото вече трета седмица ни трови нервите, като обяснява в еди колко си часа еди колко си процента ФЕЦ, а после 15 ч. 0% ФЕЦ значи средно аритметично 3%. Хайде да се обзаложим, че ако го питаме Колко процента е делът общо за двете седмици - 41-ва с най-голям дял 13,7% и 49-та с най-малък дял 2,4% ще каже 13,7+2,4=16,1/2= 8,05% дял на ФЕЦ за двете седмици. Кажи му защо не е така!