IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електромобил чака над година за нова батерия

Недостигът на акумулатори за първото поколение Nissan Leaf придобива тревожни размери

Канадски собственик на електромобил чака повече от 12 месеца производителят да подмени повредената му батерия - без изгледи проблемът да бъде решен скоро, съобщи телевизионната мрежа CBC News. В северноамериканската страна има и други хора в същата ситуация, твърди CBC.
  
   
Nissan Leaf, батерия, Канада
6-годишният Leaf на Харуни е прекарал последната година на паркинга на дилъра в очакване на батерия
  
   
Атиф Харуни от Торонто си купил електрически Nissan Leaf през 2017, но батерията сдала багажа през декември 2022 година. Оттогава автомобилът, чиято батерия все още е в гаранция, стои на паркинга на дилърството на Nissan. Компанията просто не разполага с резервна батерия, за да подмени дефектиралата. Междувременно Харуни кара кола под наем. От Nissan са му обещали поне да му възстановят разходите за гориво.

В същата ситуация е Крис Хорнибрук от провинция Квебек. Неговата батерия се е повредила през октомври, но дилърът не се наема с никакви срокове за ремонт.
  
  
Nissan Leaf, батерия, Канада
Разочарованият Харуни държи Nissan да изкупи обратно автомобила му, ако не може да намери батерия
   
  
Nissan Leaf бе първият масово произвеждан електромобил в света, и от 2010 година насам от него са продадени над 377,000 бройки. Проблемът с колите от първо поколение (до 2017), като тези на Харуни и Хорнибрук, е, че батерията за тях отдавна вече не се произвежда. Тя бе дело на компанията AESC (Automotive Energy Supply Corporation), но за второто поколение на Leaf японците смениха батериите. Сегашните не могат да се използват в стария Leaf. Складовите наличности в Канада са изчерпани, а и на другите основни пазари такива батерии са рядкост. Официалната цена на старата 24-киловатчасова батерия на AESC е 4,500 канадски долара по ценоразписа на Nissan, но на черно употребявани батерии вървят над 10,000 долара - толкова сериозен е недостигът.

Сега изнервеният от дългото чакане Харуни е дал ултиматум на компанията - или да му подмени батерията, или да изкупи обратно автомобила му.
   
  
Nissan Leaf, батерия, Канада
През 2019 японците обявиха, че средният живот на батерията от AESC ще е 22 години
   
  
Nissan първоначално даваше 8 години или 160,000 км гаранция на двата типа батерии (с капацитет 24 или 30 кВтч). През 2019, на база проучване на продадените бройки от Leaf в Европа, компанията обяви, че очаква средният живот на батерията да е 22 години.

Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на пазара втора ръка и в България. Само през тази година у нас са регистрирани 119 употребявани бройки от японския модел, като над 90% от тях се падат на първото поколение, показва справка на Automedia.bg в данните на МВР.
  
  

 

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Като си математик обясни на антиматематикът Гост защо не можеш да събираш проценти и да смяташ средноаритметично. Защото вече трета седмица ни трови нервите, като обяснява в еди колко си часа еди колко си процента ФЕЦ, а после 15 ч. 0% ФЕЦ значи средно аритметично 3%. Хайде да се обзаложим, че ако го питаме Колко процента е делът общо за двете седмици - 41-ва с най-голям дял 13,7% и 49-та с най-малък дял 2,4% ще каже 13,7+2,4=16,1/2= 8,05% дял на ФЕЦ за двете седмици. Кажи му защо не е така!
  • #19
    11 rate up comment 2 rate down comment
    O ( преди 4 месеца )
    Същество такова, защо се мислиш за математик? Защо приравняваш антиматематик с антиелектрик? Предния път се бъзикаше с какво образование си, но без значение е това. И професор по математика, да си, тук използваш просто някакви елементарни еквилибристики с числата и думата "ако" на n-та степен, за да правиш *** прогнози или просто да се правиш на умен и извисен. Антиелектрик съм и съм математик, затова или намаляй писането, или си подмени заучените фразички.
  • #18
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Турбо ( преди 4 минути )За сега ще си карам дизела.Да чакам една година за батерия и да вдигна колата си на трупчета,без мен." Ти това още ли го МИСЛИШ? След като и аз ти препоръчах 100 пъти единствено и само дизел, съмняваш ли се въобще, че това е правилното решение? Особено пък, ако не въведат евро 7.
  • #17
    4 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Е, това, че въпросната енергия е "разстлана" по разни места и часове, където и да се убиеш не можеш нито да я уловиш" това въобще не е проблем! Ако тази година са инсталирани 2GW ФЕЦ с 5% дял от производството, то буквално догодина могат да бъдат изградени още 40GW, които да произведат 110% от необходимата на България енергия. Тоест за улавянето няма никакви технически и икономически пречки, но какво правим от там нататък? За него трябват десетилетията. Пък и няма смисъл - има и други ВЕИ.
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 4 месеца )
    За сега ще си карам дизела.Да чакам една година за батерия и да вдигна колата си на трупчета,без мен.
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Научи се какво е сарказъм. Нали точно това обяснявам? Нито наличието на достатъчно батерии, нито на излишна възобновяема енергия решават проблемите. Всичко е комплексно и са нужни десетилетия. Не можеш да произведеш един милиард хибрида за година само защото имаш батерии. Не са проблемабатериите
  • #14
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Мите, Мите ( преди 4 месеца )
    Оф, Мите, Митееее, по твоята логика изобщо не ни трябват нито ТЕЦ-ове, нито АЕЦ-и, нито нищо, защото за едно денонощие Слънцето обсипва Земята с достатъчно енергия за всички нужди, че и отгоре. Е, това, че въпросната енергия е "разстлана" по разни места и часове, където и да се убиеш не можеш нито да я уловиш, нито да я складираш е само дребен инженерен проблем, който ще бъде разрешен "до 5 години". Най-добре, бегай да опъваш волтаици по Сахара и Тихия океан.
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Тоест само наивник би повярвал на оправданията на toyota. Никога наличните батерии не са били проблем за преминаване към хибриди. Просто хората проявяват критично мислене и не ги искат! Както съм казал още през 2017 година цитирам: "Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора." Линк искаш ли?
  • #12
    2 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    А понеже нито ти нито гост можете да отговорите на въпроса. 41 седмица пред 13,7% дял на ФЕЦ, с произведената от тях чиста енергия са могли да се заредят 1,6 милиона електромобила. Преди две седмици в най-лошата седмица когато са имали дял само 2,4%, фотоволтаиците са произвели около 4 пъти по-малко енергия, достатъчна за зареждане на 400 хиляди електромобила. По-голямата част от тези мощности бяха изградени само за година и нещо, но дори 400 000 електромобила ще има най-рано 2040 година.
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Тесльо, обяснявал съм ти вече, смисъл от електромобили има само когато всички останали автомобили са хибриди. При положение че не са - електромобилите само хабят ресурсите за батерии" тоест вярваш на toyota, че с всичките тези батерии щеше да произведе хибриди. Тази година щеше да произведе 1 милиард хибрида а догодина ако има батерии за 3 милиарда хибрида ще произведе 3 милиарда и въздуха в света Ще я изчисти още догодина? Пази Боже сляпо да прогледа!