fallback

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.

Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.

С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

fallback
  • #28
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Не понасям начина по който се налагат със субсидии и рестрикции!"на тебе как точно ти наложиха да вземеш субсидията? С пистолет на челото? Имаше ли право да откажеш или беше задължително и нямаше ИЗБОР? Не можеше ли да ИЗБЕРЕШ да продължиш да си караш бензиновия автомобил до 2050 година?
  • #27
    РУК ( преди 11 месеца )
    И най вече,не понасям хора които говорят по картинки.Като теб!Цялата пропаганда работи, защото има една малка част зелени зомбита които са си купили вярвайки че вече са еко, една малко по голяма, която бърза да си купи, да не изтърве далаверата със субсидиите,защото към момента политиката е такава, че щем не щем, ще си купим някой ден,по добре да намажем 6000 евро и една огрооомна част теоретични зомбита като теб,които карат дизиели,но не спират да бълват коментари в подкрепа на електрички
  • #26
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    РУК "Всеки път когато ми се налага да карам 10 мин,да спра за 20 пак да карам 10 мин ме е яд,че го причинявам на хубав бензинов двигател" тоест купил си си електромобил защото има по-подходяща технология за твоето ползване или неправилно съм те разбрал?
  • #25
    анонимен ( преди 11 месеца )
    По екологично от дизела няма! Дизеловите двигатели издържат най много, горят най малко и могат да се движат изцяло с възобновяем ресурс защото биодизел може да се произвежда от от абсолютно всяка растителна или животинска мазнина включително и чрез рециклиране на отпадните продукти като олиото от кухните и всякакви отработени масла от индустрията. В България примерно ако си засеем всички пустеещи земи с маслодайни култури за биодизел може да задоволим почти изцяло вътрешния пазар на гориво.
  • #24
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    РУК, "скъпата" инфраструктура на която както сега така и за в бъдеще ще зареждат електромобилите за 90% от годишния си пробег, струва 500 лв във формата на 22 киловата бавна зарядна станция, с интернет контрол. Във Франция от миналата година има закон който задължава всички собственици на паркинги да ги покрият с фотоволтаици. Пътят на енергията е слънце, фотоволтаик върху автомобила, инвертор под фотоволтаика, зарядна за 500 евро, батерия на електромобила. Токът може да се вози до вкъщи.
  • #23
    РУК ( преди 11 месеца )
    Аз не мразя бе митичен,мразят слабите!А за електричките,бях фен на електрификацията на колите много преди Тесла!Купих си електричка заради всички рестрикции около мен и защото ми се промени начина на ползване на личните коли!Всеки път когато ми се налага да карам 10 мин,да спра за 20 пак да карам 10 мин ме е яд,че го причинявам на хубав бензинов двигател.Не понасям начина по който се налагат със субсидии и рестрикции!Не понасям цялата пропаганда!А технологията,като всяка друга им + и -!
  • #22
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 20. Е именно де! Напълно затвърждаваш моята теза че някой от хората си купуват електромобил не заради екологията, а заради МНЕНИЕТО на останалите хора. Мнозинството си ги купуват защото им е по-изгодно (не в сравнение с 10-годишен автомобил втора употреба, А в сравнение с автомобил с ДВГ със същите параметри), а на някои хора въобще не им пука нито за екологията, нито за хорското мнение, даже са открити антизеленисти, мразят електромобилите но си ги купуват заради паркомястото. Нали РУК?
  • #21
    РУК ( преди 11 месеца )
    Може да повтаряш каквото си искаш,но всъщност има много хора които вярват,че купувайки електрички са по-екологични! Можеш да кажеш НИКОЙ, ако познаваш ВСИЧКИ!Генералните заключения правят хора с малко опит и знания!Атомобилите са 14% от всички замърсители, с електричките ще намалим тези 14% с 36%. А в общото замърсяване от електричките,дори не се включва производството и изграждането на изцяло нова и скъпа зарядна инфраструктира,а в скоро време и електропреносна.защото сегашната няма да издържи
  • #20
    анонимен ( преди 11 месеца )
    MythBuster, не е вярно, познавам млади германци, които купуват електрически коли точно поради екологични причини. Естествено те са абсолютни талибани. Познавам и дърти германци, които говорят постоянно за екология и се топлят на мазут - то там май всички се топлят на мазут. Тия дъртите, ако имат възможност, също купуват електрическа кола, щото никой не ги знае, че са на мазут, ама всички ги виждат, че са ангажирани. Във Франция не са точно така, ама германците са си долни лицемери.
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "да платим двойно за електрическа кола спасявайки природата, но в разитите страни такива матрияли фващат дикиш. Плюс това там въобще не им пука дали е вярно или не, важното е да има какво да обясняват на комшиите. " Повторил съм го 1000 пъти за последните 10 години и няма да се уморя да го повтарям. НИКОЙ не се интересува от екология когато си купува автомобил. Никой! Електромобилите ще станат масови чак когато се изравнят с ДВГ по ЦЕНА, а не по екология, пробег или скорост на зареждане.
fallback
Последни