fallback

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.

Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.

С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

fallback
  • #38
    РУК ( преди 11 месеца )
    "какви са ми " " "оправданията" да не си купя електромобил?" Цитирам по памет - не ти е изгодно, защото караш малко и преди нафтата да стане 4лв, няма смисъл!Твърдиш, че имаш месеци в които караш под 1000км на месец, с дизелов SUV 300 коня, който по спомен го беше взел за 15к Евра, при пазарна цена около 30К евра. Тотално безумие е да караш малко, мощен дизел.На теб,при цената на която можеш да си продадеш джипа + соларите които имаш,електричка ти е перфектна!Ако всичко е вярно, разбира се!:-)
  • #37
    РУК ( преди 11 месеца )
    Човек, имам работа :-) Само преди няколко дни, под статията, че румънското правителство ще изхарчи 1,6 млрд. евро за 6000 зарядни, ти писа - "комшиите действат, ние дремем". Днес твърдиш, че си 100% против политиката на налагане на елктрификацията, субсидии и т.н. Ами не си, доказваш го когато пишеш импулсивно. Когато ти дойде в повече хората да не ти харесват мнението и искаш да се харесаш, обръщаш палачинката - срещу субсидии, срещу тесла и т.н. Ми не си ми ОК, sorry! :-)
  • #36
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    ПОПРАВКА "която съм коментирал по любимата ТИ тема"
  • #35
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    След 3 секундно търсене с ключови думи "електрика факти субсидии" ми излезе статия от преди 5 години, която съм коментирал по любимата си тема "7 Декември, 2018 Тръмп поряза привържениците на електромобили" можеш да прочетеш коментар 49 в който защитавам мнението си защо трябва задължително да се дават субсидии на Тесла и за електромобилите вовеки веков и Тръмп Не е прав!
  • #34
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Това, че последните седмици взе да се осъзнаваш и за тесла и за електричките, не изтрива всичките фанатични мнения които имаше!" Интернет помни повече от една седмица и спокойно можеш да намериш и да цитираш тези мои изказвания. Хайде като за начало да ми припомниш какви са ми " " "оправданията" да не си купя електромобил? Какво отговорим всеки път когато ме питат ако УТРЕ и 2 милиона електромобила се включват да се зареждат в България? Кога според мен електрическите ще станат масови?
  • #33
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 29. Върнах се. И какво искаш да ми кажеш с това клипче в което се закъсали автомобили с ДВГ по пътищата? Аз електромобил нямам, Но виж какво мислят собствениците на пикапи 4 по 4, когато ги извади Тесла модел 3 от снега? В случая теслата на Виктор ергена, който извади десетки автомобили с ДВГ от преспите и нито една от теслите с които бяха тръгнали заедно нито пък него го вадиха въпреки че през цялото време караше на drift mode с вратите напред. https://youtube.com/shorts/uUt314tKS2k
  • #32
    РУК ( преди 11 месеца )
    Ами не човекЧТова, че последните седмици взе да се осъзнаваш и за тесла и за електричките, не изтрива всичките фанатични мнения които имаше!Ти ако постоянно твърдеше че електричките не са подходящи за 95% от шофьорите, нямаше да си оставил такова впечатление у всички че да ти викат електрика и тесльо!Както ти твърдиш, че аз мразя електричките,въпреки, че не е така, но ДА, повечето ми коментари са негативни, макар не срещу самата технология,но като цяло съм против електрификацията в този и вид!
  • #31
    РУК ( преди 11 месеца )
    Не, не е по подходяща защото пак основните килиметри извънградско са с бензинката. Защото електричката не ми е подходяща като искам да направя дълъг преход сам.Решихме , че ни трябва втора кола, имам финансовата възможност да си я позволя, обичам си много бензинката и си е чисто мое чувство дали изобщо и вредя, че 3-4 дни в седмицата я карах така. Много хора го правят и двигателите им държат по 300 -400 000км. Не се хващай като удавник за сламка!
  • #30
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Както виждаш съм ти отговорил още преди да го напишеш, защото за коне с капаци които разсъждават с предразсъдъци към събеседника обикновено дори не разбират какво точно иска да им каже. В момента в който прочетат Тесла в мнението и вече си фен на Тесла, дори да ги плюеш. Според мен гост с глупостите си е убедил много повече хора да си купят електромобил за да не ги свързват с него по интелект. Аз постоянно повтарям че на електромобилите не им е дошло все още времето и са неподходящи за 95% от
  • #29
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Не понасям цялата пропаганда!А технологията,като всяка друга им + и -!" С това няма как да не се съглася на 100%. Нали точно това ми е целта да пиша в този сайт. Пропаганда има и от двете страни и всички лъжат и манипулират. Надявам се с мнението си да съм отказал достатъчно много желаещи да си купят електромобил, защото си мислят, че ще спестят нещо. Нищо няма да спестят каквото и да ги лъжат, ако не са изпълнени условията които повтарям от години. Нито пък ще са по-екологични, щом не им излиз
fallback
Последни