fallback

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.

Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.

С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

fallback
  • #68
    Някой ( преди 6 месеца )
    #58 Говорим за екология,нали тя в най-важна!Да се спомене още един проблем,причинен при ПТП!Чупи се батерията и какво правим?Известен факт е сред застрахователите,че натискат производителите за по-ниски цени при ПТП!Последващата им преработка е още по-голям проблем!
  • #67
    Верно ( преди 10 месеца )
    До 58 я кажи виждам, че ги разбираш нещата, кажи къде ще складира е старите батерии, и кой ще ги рециклира, защото те в един момент ще се самозапалят, а няма още технология за гасене, или с една дума ще си я гледаме как гори, докато си огасне сама, но замърсяването от нея е много по лошо
  • #66
    Верно ( преди 10 месеца )
    И след 90000,като трябва да се смени батерията, и като никой не иска да я рециклир, за този проблем защо не се говори
  • #65
    бъчваря ( преди 10 месеца )
    И какво излиза, моята е на 12 години и половина, 96000 км, значи досега съм карал все едно електромобил :) Отсега нататък почвам да карам ДВГ.
  • #64
    Лудория ( преди 11 месеца )
    В статията обясняват, че тези изчисления са направени при допускане, че батерията и ДВГ няма да бъдат сменяни до 200 000 км. И в теста са включен САМО СО2, но не и другите замърсявания. А това е доста важно при смятане на вреда. То и затова излиза, че дизел-а е по-добър от бензиновия двигател! Ако електрокара се кара само зелена енергия (навярно в Германия е възможно), тогава само 65 000 км. били необходими, за да е по-добър електрическия автомобил.
  • #63
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Тесльо, основният проблем на електромобилите е че едвам изкарват половината от средния жизнен цикъл на автомобилите без смяна на батериите.
  • #62
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    "Новите двигатели са с гаранция 1,6 милиона километра" Ха-ха, верно ли?
  • #61
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Тоя тип "проучвания" не вклюват емисиите за производство на суровините за батерии, а те също са значителни.
  • #60
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    2 милиона километра с четири батерии и 12 мотора. Това е от първите с най-много детски болести, особено по двигателя който беше с неправилен дизайн и напълно замениха с различен, който не може да бъде монтиран на старата Тесла модел s. Новите двигатели са с гаранция 1,6 милиона километра и се монтират както на леки автомобили така и на камиона. Щом старите батерии технология 2011 година издържат по толкова, Колко ли години ще караш с новите които са пето поколение оттогава насам?
  • #59
    Баба Гица ( преди 11 месеца )
    Мойта баничарка на 16 години от нова я имам, и е минала 160000 км. Колко от бъгавите електрички ще ударят 200 000 км изобщо и на кия подред батерия ще са в този момент?
fallback
Последни