fallback

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.

Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.

С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

fallback
  • #48
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Тесльо,забрави ли,че аз купувам колите си на лизинг?
  • #47
    До 43 ( преди 10 месеца )
    Явно нямаш пари за нов автомобил. Ако имаше щеше да знаеш че дизелов Голф с 200 коня струва точно толкова колкото Тесла 3 с пробег 300+ км реални а не по книжка. Да не говорим че Голфа за да има всички екстри дето ги има 3-ката отива на повече пари. И е по-малък като място и за пътници и за багаж.
  • #46
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "До 38.РУК,правилно си забелязал промяната в тесльо.От зомбиран теслар,сега е по умерен." Ще ми припомниш ли кога стана промяната? Преди седмица? Месец? Година? Защото доколкото аз си спомням от няколко години те убеждавам че единствения подходящ автомобил за тебе е дизелова баничарка. Очевидно времето за тебе не е от никакво значение независимо дали става въпрос за инженерни сметки или обикновен ежедневен разговор. Я кажи за кога предвиждам 50% електромобили в България? Помниш ли?
  • #45
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Турбо, както винаги в твърдението си се обосновава на предразсъдъци и функционална неграмотност. Тези две условия изпълнени ли са при тебе "1. Ако така или иначе е тръгнал с тази сума да си купува автомобил. 4. Последно, но най-важно. Ако въобще има желание да кара електромобил." След като тия два пъти по-скъпо от парите с които си тръгнал за автомобил и така или иначе и да имаш парите не желаеш да караш електромобил, защо се буташ в останалите 5%? Не си от тях! Ти си в другите 95%заедно с м ...
  • #44
    Турбо ( преди 10 месеца )
    До 38.РУК,правилно си забелязал промяната в тесльо.От зомбиран теслар,сега е по умерен.
  • #43
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Тесльо,по твоите критерии от коментар 40 аз би трябвало да съм си купил вече електромобил.Да ама не.Няма да дам два пъти повече пари за кола с 200 км пробег,вместо дизел с пробег 1000 км за 1/2 от цената за електромобил.
  • #42
    СМОГ ( преди 10 месеца )
    Електромобилната доминация няма да спре, докато не изтрие и последното миpизливo гърне...от лицето на Земята.
  • #41
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А относно румънците, пак си тръгнал с предразсъдъците и ако не беше тръгнал с рогите напред, а водихме нормална дискусия като тук, щях да ти отговоря че имам този пасаж предвид:Финансираме иновативни решения в цялата логистична верига, включваща зарядни станции, интелигентни системи за управление на трафика, защитени цифровизирани паркинги за камиони и мултимодални товарни или пътнически терминали."Не че виждам и проблем със субсидирането на зарядни де. Не навсякъде има, като в България
  • #40
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Повтарял поне 1000 пъти кога електромобила е подходящ за конкретен шофьор. Кое от тях не си спомняш? 1. Ако така или иначе е тръгнал с тази сума да си купува автомобил. 2. Ако има къде да го зарежда всеки ден на ниска цена, докато автомобилът е паркиран за нощувка или през работното време. 3. Ако минава по по достатъчно километри на година по маршрути на които има къде да зарежда. 4. Последно, но най-важно. Ако въобще има желание да кара електромобил. 95% не отговарят на условията!
  • #39
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето че пак четеш избирателно. Никъде не съм казал, че съм против субсидиите като цяло. Субсидиите са много полезен инструмент с който се купува време. Смяташ ли че субсидиите за фотоволтаиците са били пари хвърлени на вятъра? Аз не смятам. Смяташ ли че ако субсидиите наистина постигнат изравняване на цените на електромобилите с ДВГ до 2025 година ще били пари хвърлени на вятъра? Аз не. Но съм твърдо против субсидиране на безперспективни технологии като синтетичните горива или водородът например
fallback
Последни