fallback

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.

Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.

С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сметнали са го хората. Нас трудно ще ни убедят, че е добре да платим двойно за електрическа кола спасявайки природата, но в разитите страни такива матрияли фващат дикиш. Плюс това там въобще не им пука дали е вярно или не, важното е да има какво да обясняват на комшиите. Аз лично вече тотално съм изгубил интерес към новините за автомобили, тъй или иначе нямам никакъв шанс да си купя нова кола повече. Докато можех си купувах - сегашната ми е на 2 години и половина, следващата ще е дърт дизел.
  • #17
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ти като си казал половината дай и другата половина? Нали знаеш че обичам да работя с материали от клиента на ишлеме? Ти дай данните А аз ще ти ги сметна щом не можеш. Колко е въглеродният отпечатък за производството на батерията? Нали отнякъде трябва да почнем да "чистим"
  • #16
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 13. Ти прочете ли ми сметките в коментар 6? Това не е хипотетичен пример а съм сметнал практически пример с пробегът на един от най-големите антиелектрици в този сайт. След 200 000 мили повечето батерии запазват над 80% от капацитета си. Смяташ ли че гост няма да е доволен след 40 години употреба на автомобила си, а ще иска още от него? Мен ако питаш Ще го е сменил още преди батерията дори да е приполовила живота си. На практика ще ползва най-много 25% от потенциала. Останалото за ВЕИ.
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Въглроден отпечатък.... вижте пораженията от откритите мини за литий, вижте децата, които работят в отвратителните условия на същите за един долар на ден. После кажете нещо за отпечатъка на хората, на които им изхоряха къщите от електричките. И да, супер, че има гаранция за батерията, ама за всичко останало кой ще плаща?
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    МитЕ, според Статиста в една Полша 1 кв коства 635 грама СО2. Според ройтерс 6-те големи и най-зелени в Европа (Германия, Франция, Британия, Италия, Испания и Нидерландия) са го добутали до 250 грама на киловат. Един малък дизел е с под 100 гр/км. Както и да ги смятаме няма да излязат цифричките на швабен зи каскен. Даже те сами преди дни признаха, че имат най-смотаната енергийна политика в света :D
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Разбира се, че електричките не са хубави, който е купил жестоко съжалява, но никой не го устройва, когато всеки може да си позволи да има собствена кола. Автобусите и влаковете пътуват почти празни. Никой не печели, затова когато купиш Ел. кола и когато вече не върви или се изръсваш за нова или пътуваш с автобус, всички печелят, без малоум.ика, който си е купил.
  • #12
    Некакъв ( преди 10 месеца )
    Най-големият проблем не е кой колко замърсява. В света има глобално затопляне, но винаги е било така. Няколко стотин години малко по-топло, после по-студено и така. Изсекоха повечето гори, това е проблема, другият е, че автопроизводителите не могат да продават коли редовно. Който е правил здрави коли или е фалирал или е на ръба. Затова обучиха Тунберг. Повечето хора не си сменят хубавите коли, докато са здрави, а с електричките щеш не щеш, когато се изхаби батерията ще я сменяш...
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Добър пример е, защото данъкоплатецът плаща същите седем осем хиляди евро за електромобил, но не ги дава на някой който си купува Тесла за 50 000 евро, а ги дава на тези които се нуждаят от тях - социално слабите, които не могат да си позволят нов автомобил, камо ли електромобил. Просто им плаща самоучастието. А след изтичане на лизинга, този електромобил излиза на прилична цена на вторичния пазар, за хора които не могат да си позволят да си купят нов електромобил. И всички са доволни.
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Шменти капели, Не ти ли омръзна да ги правим тези сметки? Я вместо да смятаме да припомниш какво сме смятали досега?
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Да бе да... 90 или 290 а?! ;) Айде да ми напишат колко емисии отделя при производството си ел и колко енерги при какъв енергиен микс е сметната за минаването на тези 200 хил км. Не една обща сума от пръстите!
fallback
Последни