fallback

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.

Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.

С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

fallback
  • #58
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Понеже гледам че си хлъзгав и се измъкваш от конкретика ще ти задам лесен въпрос.Какви са техническите недостатъци дори на днешните електромобили, различни от цена и зарядна инфраструктура?И цената и инфраструктурата са въпрос на време и са дълъг процес, а не еднократно действие. Те са само временна пречка.Виждаш ли други пречки за замяната на ДВГ на по-голямата част от автомобилите с електродвигател?Търсенето на недостатъци ви е любима дисциплина. Давайте!
  • #57
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Повечето недостатъци вече не са на електромобилите, а на зарядната инфраструктура. Тя може да бъде изградена много по-бързо, отколкото да се произведат достатъчно електромобили.
  • #56
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора.
  • #55
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Никой никога не е твърдял, автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество.Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.
  • #54
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Тесльо,аз започнал да чета факти някъде края на 2020,началото на 2021 г.Спорът продължи около 2 години.Съгласи се чак към 2023 г.
  • #53
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Няколко месеца според мен означават някъде между 24 и 36 месеца по моя календар. Ще кажеш ли колко са по твоя с цифра? Доколкото си спомням този разговор го водихме в началото на корона кризата при локдауна? Оттогава ти препоръчвам дизелова баничарка. Така ли беше или да?
  • #52
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Турбо, за разлика от тебе аз запомням както цифрите така и критерии за решаване на какъвто и да е проблем и ми се запечатват в главата, защото реално съм мислил и правил сметки за решението на този проблем, а не съм го преписал отнякъде. Знам и че си купуваш автомобилите на лизинг, но най-вече знам че Тесла модел 3 не би ти свършила работа. Обърни внимание на кого задаваш въпрос. Не е на мен! И въобще защо ми говориш за цена, след като за тебе няма подходяща електрическа баничарка на каквато и д
  • #51
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Тесльо,промяната е от няколко месеца.Две години ме убеждаваше да си купя електромобил,бус,да ползвам Еконт и други глупости,без да ме познаваш,без да си запознат със спецификите на моята работа.
  • #50
    Турбо ( преди 11 месеца )
    До 47.Вече карам трети нов автомобил,не позна.Дори четвърти,карам и новия Хюндай на сина си.
  • #49
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не виждаш ли абсурда и парадокса в които РУК ме убеждава да си купя електромобил, всички антиелектрици предвиждате, че електромобилите ще навлязат по-скоро в ежедневието ни отколкото, аз твърдя. Когато говоря за десетилетни процеси в енергетиката, вие още една следващата седмица питате къде е крайния резултат за който съм имал предвид след 10-15-20 години и т.н. понякога чак не ми се вярва че наистина си го мислите, а не се заяждате! Важното е че се сбъдва стъпка по стъпка всичко което предвещав
fallback
Последни