IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вечният въпрос - задно или предно предаване е по-добре през зимата?

Два автомобила, поставени в еднакви условия, дават отговор, който обаче не е категоричен (ВИДЕО)

Един от най-старите въпроси, свързани с автомобила, е кое задвижване - предно или задно, е по-добре в снега при еднакви условия? А отговор на този въпрос дава YouTube-каналът Tire Reviews?


задвижване


Екипът събра два германски седана със сходни спецификации, за да види дали FWD (предно предаване) или RWD (задно предаване) е по-добрият избор в снежна среда. Автомобилите - Audi A4 и BMW 3 Series, използват дизелови двигатели с еднаква мощност и са оборудвани със зимни гуми Goodyear UltraGrip Performance 3 с еднакъв размер.

Въпреки разликите в разпределението на теглото и противоположно задвижваните колела, двата автомобила се представят почти идентично в теста за ускорение по права линия с активиран контрол на сцеплението. Все пак BMW в този случай има леко предимство пред Audi, когато сцеплението е изключено, вероятно защото теглото на колата се избутва назад, когато се появи ускорение, предоставяйки повече сцепление на задвижваните колела.



След това двете коли се изправят една срещу друга на 15-процентов наклон, за да се види коя има повече проблеми при потегляне от място. И двете се представят добре, но 3-Series отново има леко предимство. При теста за странично ускорение върху заснежен терен резултатите са са равни, благодарение най-вече на идентичните гуми.

Нещата стават интересни, когато двата автомобила се изправят един срещу друг в състезание за обиколка на сняг. Баварският седан дава по-бързо време с изключен тракшън-контрол, но седанът на Audi е по-бърз, когато колите поддържат ESC включен.


задно или предно предаване


Събрани на едно място, резултатите от всички тестове дават предимство на BMW и неговото задвижване на задните колела. То обаче не е толкова голямо, че да даде категоричен отговор на основния въпрос - кое задвижване е по-добро на сняг. И ако може да се направи едно заключение, то е, че независимо кои колела се задвижват, най-важното в подобни условия е да имате подходящи зимни гуми.


0 от 500
  • #9
    32 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    общо взето правилни изводи, но са пропуснали едно важно нещо: управление на автомобил със задно задвижване по мокра и хлъзгава настилка изисква много повече опит и внимание отколкото тоя с предно предаване...
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 7 - MT-тата имат предимство единствено в дълбок НЕУТЪПКАН сняг заради чистенето на протектора. От там насетне дори на малко лед са несравнимо по-зле от който и да е друг тип гуми, дори от летни. Вероятно сам знаеш, че шиповете са забранени и има причина за това.
  • #7
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Fury ( преди 4 месеца )
    До #5. ЗАЗ-ката е задно, но със заден двигател. Това е аналогично на предно предаване с преден двигател. Важното е върху задвижваните колела да има тежък двигател. То и Трабантите и Вартбургите на времето нямаха проблеми на сняг, но ВАЗ-овете имаха!
  • #6
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Предно, задно, все тая. Е предното е малко по добре щото тежестта на двигателя помага за сцеплението ама в дълбок сняг пак не може да мине. Зимата само истински джип с истинско 4х4 върви като хората. Най добре да е с модифицирани гуми за кал МТ с метални шипове. хем копаят яко в неутъпкан сняг хем и по заледено не се пързалят. Няма закъсване никъде. Може и гребло да му закачи отпред да си чисти пътя.
  • #5
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Любо ( преди 4 месеца )
    Всичко зависи от човека зад волана!
  • #4
    21 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Едно време имахме ЗАЗ. Тази машина минаваше през такива места откъдето днес никоя каляска с предно не може да мине. Повтарям никоя. Тази руска машина въпреки задното беше изключително проходима. Нямаше хубави гуми по онова време. Едни видинки за цялата година. Няма зимни, няма летни, както сега, но това не пречеше да се движим навсякъде. Тогава и снеговете бяха по-големи и се задържаха и зимите бяха свирепи, а не както сега. Повечето коли бяха със задно и проблем не е имало. Така,че ...
  • #3
    22 rate up comment 8 rate down comment
    raiders ( преди 4 месеца )
    И сега, един "просто гражданин", паркирал пред блока си зимата... да пробва на задно да излезе от снега... приказки от 1001 нощ за човек, който няма книжка или не е карал на различна настилка от суха и под 7гр. Първата ми зима със книжка веднага разбрах след поднасяне и удър.в бордюр с 25км какво не съм изпитвал или пробвал при шофиране в такива условия.Най-доброто е 4х4, но масово колите са на предно предаване. Това е и по-доброто решение за неопитен водач и ще създадат по-малко предпоста ...
  • #2
    40 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Всеки, който е карал от двата вида задвижване е наясно, че в зимна, градска среда предното предаване е несравнимо по-добро! Още от деветдесетте, когато навлязоха западни коли масово, които се нахвърлиха на "премиум" седани се усетиха, че в снега е по-умно да ги спрат и да карат някой дарак с предно, отколкото на всяка стръмнина да въртят задница и не могат да излазят!
  • #1
    10 rate up comment 18 rate down comment
    batgosh ( преди 4 месеца )
    Само ауди куатро на сняг!