Един от най-старите въпроси, свързани с автомобила, е кое задвижване - предно или задно, е по-добре в снега при еднакви условия? А отговор на този въпрос дава YouTube-каналът Tire Reviews?
Екипът събра два германски седана със сходни спецификации, за да види дали FWD (предно предаване) или RWD (задно предаване) е по-добрият избор в снежна среда. Автомобилите - Audi A4 и BMW 3 Series, използват дизелови двигатели с еднаква мощност и са оборудвани със зимни гуми Goodyear UltraGrip Performance 3 с еднакъв размер.
Въпреки разликите в разпределението на теглото и противоположно задвижваните колела, двата автомобила се представят почти идентично в теста за ускорение по права линия с активиран контрол на сцеплението. Все пак BMW в този случай има леко предимство пред Audi, когато сцеплението е изключено, вероятно защото теглото на колата се избутва назад, когато се появи ускорение, предоставяйки повече сцепление на задвижваните колела.
След това двете коли се изправят една срещу друга на 15-процентов наклон, за да се види коя има повече проблеми при потегляне от място. И двете се представят добре, но 3-Series отново има леко предимство. При теста за странично ускорение върху заснежен терен резултатите са са равни, благодарение най-вече на идентичните гуми.
Нещата стават интересни, когато двата автомобила се изправят един срещу друг в състезание за обиколка на сняг. Баварският седан дава по-бързо време с изключен тракшън-контрол, но седанът на Audi е по-бърз, когато колите поддържат ESC включен.
Събрани на едно място, резултатите от всички тестове дават предимство на BMW и неговото задвижване на задните колела. То обаче не е толкова голямо, че да даде категоричен отговор на основния въпрос - кое задвижване е по-добро на сняг. И ако може да се направи едно заключение, то е, че независимо кои колела се задвижват, най-важното в подобни условия е да имате подходящи зимни гуми.