IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вечният въпрос - задно или предно предаване е по-добре през зимата?

Два автомобила, поставени в еднакви условия, дават отговор, който обаче не е категоричен (ВИДЕО)

Един от най-старите въпроси, свързани с автомобила, е кое задвижване - предно или задно, е по-добре в снега при еднакви условия? А отговор на този въпрос дава YouTube-каналът Tire Reviews?


задвижване


Екипът събра два германски седана със сходни спецификации, за да види дали FWD (предно предаване) или RWD (задно предаване) е по-добрият избор в снежна среда. Автомобилите - Audi A4 и BMW 3 Series, използват дизелови двигатели с еднаква мощност и са оборудвани със зимни гуми Goodyear UltraGrip Performance 3 с еднакъв размер.

Въпреки разликите в разпределението на теглото и противоположно задвижваните колела, двата автомобила се представят почти идентично в теста за ускорение по права линия с активиран контрол на сцеплението. Все пак BMW в този случай има леко предимство пред Audi, когато сцеплението е изключено, вероятно защото теглото на колата се избутва назад, когато се появи ускорение, предоставяйки повече сцепление на задвижваните колела.



След това двете коли се изправят една срещу друга на 15-процентов наклон, за да се види коя има повече проблеми при потегляне от място. И двете се представят добре, но 3-Series отново има леко предимство. При теста за странично ускорение върху заснежен терен резултатите са са равни, благодарение най-вече на идентичните гуми.

Нещата стават интересни, когато двата автомобила се изправят един срещу друг в състезание за обиколка на сняг. Баварският седан дава по-бързо време с изключен тракшън-контрол, но седанът на Audi е по-бърз, когато колите поддържат ESC включен.


задно или предно предаване


Събрани на едно място, резултатите от всички тестове дават предимство на BMW и неговото задвижване на задните колела. То обаче не е толкова голямо, че да даде категоричен отговор на основния въпрос - кое задвижване е по-добро на сняг. И ако може да се направи едно заключение, то е, че независимо кои колела се задвижват, най-важното в подобни условия е да имате подходящи зимни гуми.


0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Нервен ( преди 10 месеца )
    Тинтири минтири.Имал съм 3 БМВ,*** глок..та на сняг.От тогава или предно,или 4х4.
  • #28
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Largo ( преди 11 месеца )
    Едно не мога да разбера а именно , че до скоро същите тези експерти хвалеха предно а сега задно и то да ми хвалиш Баварец комплексарец където с години си ги забелязвам как зимата дори с зимни гуми си е същата хлъзгава смрад по завийте най вече та до ден днешен макар да са наблъскани до шията с тая смотана електроника , не ми хвалете каруца за комплексари видях ги по Боровец и Пампорово каква са стока на заснежено
  • #27
    19 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    RWD=FUNСамо ЗАДНО,предното задвижване е за Женчовци и меки китки.
  • #26
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Раптор ( преди 11 месеца )
    Субару симетрикал AWD или Audi Quattro. И предното и задното са гадни.
  • #25
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Със задно е по-лесно да се измъкнеш ако се изпуснеш. При недозавиване с предно в 95% има удар или неконтролируемо завъртане от пренавиване на волана. Със задно такива работи не стават. Естествено със задно трябва да се внимава повече, защото постоянно има презавиване, ама се контролира относително лесно.
  • #24
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Bimmer ( преди 11 месеца )
    Прозореца на кухнята ми гледа точно към завой с лек обратен вираж. Всяка зима се забавлявам да гледам изненаданите от снега шофьори и познайте какво!? Всички се въртят ама само тези със задни предаване са с усмивки до ушите :))
  • #23
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Калата ( преди 11 месеца )
    Действително зависи от гумите и опита.С задно задвижване е предимство,но не и при БМВ
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Питащия ( преди 11 месеца )
    Като е толкова успешно и лесно да се кара на задно само, защо бмв повечето им коли излизат xdrive, a Mercedes масово са 4 matic? Има сравнения на драг бмв м5 само на задно и м5 xdrive. Познайте кой бие.. Само с един задвижващ мост на кола със задно става нещо до 150-200 коня. То в общи линии това е така и за предното. Иначе е ясно, че с читави гуми нещата са по-лесни.
  • #21
    20 rate up comment 0 rate down comment
    DeadFoxBG ( преди 11 месеца )
    Най-важно е задкормилнното устройство,
  • #20
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Много разбирачи, много нещо. А видеото казва всичко - всички приказки за БМВ и зима са ала бала. Хубави зимни гуми и опитен шофьор - и двете предавания се представят на практика еднакво. Баща ми още през 1993 си караше по цяла зима 124ката без никакви проблеми.