IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вечният въпрос - задно или предно предаване е по-добре през зимата?

Два автомобила, поставени в еднакви условия, дават отговор, който обаче не е категоричен (ВИДЕО)

Един от най-старите въпроси, свързани с автомобила, е кое задвижване - предно или задно, е по-добре в снега при еднакви условия? А отговор на този въпрос дава YouTube-каналът Tire Reviews?


задвижване


Екипът събра два германски седана със сходни спецификации, за да види дали FWD (предно предаване) или RWD (задно предаване) е по-добрият избор в снежна среда. Автомобилите - Audi A4 и BMW 3 Series, използват дизелови двигатели с еднаква мощност и са оборудвани със зимни гуми Goodyear UltraGrip Performance 3 с еднакъв размер.

Въпреки разликите в разпределението на теглото и противоположно задвижваните колела, двата автомобила се представят почти идентично в теста за ускорение по права линия с активиран контрол на сцеплението. Все пак BMW в този случай има леко предимство пред Audi, когато сцеплението е изключено, вероятно защото теглото на колата се избутва назад, когато се появи ускорение, предоставяйки повече сцепление на задвижваните колела.



След това двете коли се изправят една срещу друга на 15-процентов наклон, за да се види коя има повече проблеми при потегляне от място. И двете се представят добре, но 3-Series отново има леко предимство. При теста за странично ускорение върху заснежен терен резултатите са са равни, благодарение най-вече на идентичните гуми.

Нещата стават интересни, когато двата автомобила се изправят един срещу друг в състезание за обиколка на сняг. Баварският седан дава по-бързо време с изключен тракшън-контрол, но седанът на Audi е по-бърз, когато колите поддържат ESC включен.


задно или предно предаване


Събрани на едно място, резултатите от всички тестове дават предимство на BMW и неговото задвижване на задните колела. То обаче не е толкова голямо, че да даде категоричен отговор на основния въпрос - кое задвижване е по-добро на сняг. И ако може да се направи едно заключение, то е, че независимо кои колела се задвижват, най-важното в подобни условия е да имате подходящи зимни гуми.


0 от 500
  • #19
    13 rate up comment 12 rate down comment
    БензинмаслоИвода ( преди 4 месеца )
    Много интересен тест. Но не коректен. На изкачването определено в лявата страна беше по-хлъзгаво и там сложиха аудито два пъти. 100% съм сигурен, че на сняг до предната броня БМВ-то няма шанс.
  • #18
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Насе ( преди 4 месеца )
    При изкачване предно, при спускане задно.
  • #17
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Ако нямаш опит и си бездарник зад волана нищо няюанда те спаси при ниско сцепеление. По добре не рискувай изобщо. И на практика и на теория задното дава много по широки възможности за контрол на колата, но си иска познания, усет и опит. За средняшкия шофьор предното си е по лесно но не и по безопасно. Като ти тръгне предницата те дърпа като котва и наистина няма какво да направиш. Не случайно спортни и състезателни коли с предно са рядкост. А катастрофите ги правят пишман шофьорите, не колите.
  • #16
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Дедо ( преди 4 месеца )
    Само задно
  • #15
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Pe60 Mo71ka7a ( преди 4 месеца )
    ХахахаххахаНяма по трагично от предното...А смешниците които са седнали да обясняват как със задно не можело да се излезе от пред блока или задницата като поднесе си бил до там са пълни некадърници и трябва да си хвърлят книжките...Задницата като ти поднесе само си вдигаш крака от газта и си ти...Ама то все пак се изисква и капка акъл...Шефа ми зимата си троши колата през седмица най новото q7 4х4 на леда аз се казвам с e36 с задно без проблеми...
  • #14
    37 rate up comment 13 rate down comment
    Бумеранг ( преди 4 месеца )
    Това са олигофренски тестове с професионални шофьори зад волана!!!Обикновеният шофьор ще се справи по-лесно с кола с предно предаване, защото всичко му е в ръцете. За задното се иска доста опит!!! Защо ли? Ами вижте какво е по пътищата!!! Пребитите и изтрепаните приоритетно са с баварци и мерцове със задно!!! Защо ли? Ами като тръгне задницата и са до там!!! Висока скорост, задно предаване и скапано задкормилно устройство....ето ти черна статистика!!!
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Беемвиста ( преди 4 месеца )
    Вие не сте в ред, BMW е *** през зимата
  • #12
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Предно или задно? ( преди 4 месеца )
    И двете дядо попе. Четири по четири е истината.
  • #11
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    За софиянци - градския транспорт, по другите места хората са подготвени от деца и няма нужда да четат статии...
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Може да са забранени но много карат с такива в планинските райони където зимата е по сурова. Там няма кой да те проверява като падне големия сняг пък и полицаи не ходят по планините. Естествено че ако караш в града няма да сложиш шипове щото там сняг не се задържа.