IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С какво класическият всъдеход с 4х4 е по-лош от кросоувър?

В някои ситуации многодисковият съединител е по-ефективен от класическото задвижване на всички колела

Собствениците на всъдеходи на рама с постоянно задвижване на всички колела се гордеят с автомобилите си и арогантно наричат ​​кросоувърите с задвижване на всички колела "паркетни джипове". В някои ситуации многодисковият съединител в дизайна на шасито на SUV-тата се оказва по-добър и по-ефективен от класическото задвижване на всички колела. За това какви са неоспоримите предимства на кросоувърите ви разказваме сега.


всъдеходи и кросоувъри


Основният плюс на съединителя е, че ви позволява да се движите със задвижване на всички колела винаги по всякакъв тип повърхност. Електрониката автоматично прехвърля необходимия процент сцепление към задната ос и автомобилът лесно поддържа стабилност в права линия и в завои. Тоест, дори неопитен шофьор ще се справи с него. Това е много удобно за асфалт, а за щастие, много от кросоувърите вече имат висок просвет и съединителят не е толкова лесен за прегряване.

От друга страна е нежелателно да се използва постоянното задвижване на всички колела на асфалт при автомобилите на рама и с два или три диференциала. Това дори е написано в инструкциите за експлоатация. Ако карате така на равни пътища, гумите и най-вече трансмисията бързо ще станат безполезни. Да, и такова задвижване на автомобили с рама и 4х4 се държи доста непредсказуемо на асфалт. В крайна сметка трябва да запомните, че свързващият мост всъщност е твърдо заключен от централен диференциал. И такава кола на асфалт ще се държи по-нестабилно от кросоувър. А ако блокирате и предния диференциал, можете да излетите в канавката на някой завой.


всъдеходи и кросоувъри


Ако се стигне до истински  офроуд, тогава „честното“ задвижване на четирите колела при истинските всъдеходи се представя значително по-добре. Освен това самият му дизайн не е склонен към прегряване, което не може да се каже за съединителя. Въпреки това, вече има технически решения, които намаляват вероятността от прегряване на съединителя. Многодисковите централни съединители работят много ефективно и са устойчиви на прегряване. Това отчасти са причините всъдеходите на рама все повече да отстъпват на кросоувърите. Днешните купувачи са много по-загрижени за комфорта и удоволствието от шофирането, отколкото за офроуд възможностите на автомобила.

0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Да, и такова задвижване на автомобили с рама и 4х4 се държи доста непредсказуемо на асфалт."---------------Че кой купува 4х4 за да кара по асфалт?
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    До 6, махаш единият кардан :)))
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    И как се изключва 4х4 на Лада Нива?
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Константин ( преди 2 години )
    Напълно съгласен с коментар 3
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема на сувовете е клиренсът, който в повечето случаи е малък, както и липсата на "бавни" скорости. Давам за пример опел фронтера (който някои също наричат паркетник, но за мен си остава най- добрия цена/поддръжка/офроуд) джип. 240мм клиренс, бавни, с летни гуми за асфалт е катерил почти отвесни наклони, минавал е през камъни, коловози (на сух път). Така и не мога да му намеря заместител. Ленд круизер, патрул, паджеро са добри, но много скъпи и са дизели. Фронтера 2.2 бензин си беше екстра
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    .40S&W ( преди 2 години )
    Поздрав за колегата с коментар 4 - много добре е обяснил някои наистина полезни и ценни детайли, които навярно често пропускаме. В това, за типа гуми и ролята на блокаж при задвижване 4х2, съм се убеждавал лично, въпреки че в началото имах резерви.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Руменееее,би трябвало да се поинтересуваш за да научиш и знаеш,за да не се излагаш,че всички всъдеходи на рама имат изключване на единия задвижващ мост и се карат като автомобил 4х2,а не 4х4.Така нареченото двойно предаване се ВКЛЮЧВА принудително по желание на шофьора,дори старите руски джипове са така но с ръчки,а новите са с копчета по електрически път.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4,сложих ти + защото по принцип си прав,но зависи и от кроссоувъра който си избрал и ползваш,защото да наистина повечето са повдигнати на база лек автомобил,но например Дъстър е подходящ и за доста по-серьозен офроуд,а е в графа паркетници,аз също имам роднина на Дъстър,и се справя с доста тежък терен е не като истински всъдеход на рама и с твърди мостове,но на мен това ми и трябва.
  • #4
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кросоувър и офроуд в едно изречение изобщо не трябва да се слагат. Това са абсолютно несъвместими неща. Кросоувъра е леко повдигната кола. Става най много да минеш по някой черен отъпкан път ако се наложи стига да няма много камъни и коловози. И преди съм ви обяснявал че тайната на офроуда е в гумите! И по точно техния размер и грайфер. Ако гумите са достатъчно големи може и без 4х4 да отидеш почти навсякъде. Достатъчно е да имаш 2 задвижващи колела с блокаж. Като старите трактори.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Автор е авторе. И двата ми автомобила са с "твърдо" 4х4 и се представят много добре и на асфалт, и на сняг, и на кал и на дъжд. Единият е с централен Торсен С диф, а другият е с централен Фъргюсен и заден Торсен. Има и джипове с централен диф и са постоянно 4х4 и имат превъзходни характеристики на асфалт и на офф роад.