IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С какво класическият всъдеход с 4х4 е по-лош от кросоувър?

В някои ситуации многодисковият съединител е по-ефективен от класическото задвижване на всички колела

Собствениците на всъдеходи на рама с постоянно задвижване на всички колела се гордеят с автомобилите си и арогантно наричат ​​кросоувърите с задвижване на всички колела "паркетни джипове". В някои ситуации многодисковият съединител в дизайна на шасито на SUV-тата се оказва по-добър и по-ефективен от класическото задвижване на всички колела. За това какви са неоспоримите предимства на кросоувърите ви разказваме сега.


всъдеходи и кросоувъри


Основният плюс на съединителя е, че ви позволява да се движите със задвижване на всички колела винаги по всякакъв тип повърхност. Електрониката автоматично прехвърля необходимия процент сцепление към задната ос и автомобилът лесно поддържа стабилност в права линия и в завои. Тоест, дори неопитен шофьор ще се справи с него. Това е много удобно за асфалт, а за щастие, много от кросоувърите вече имат висок просвет и съединителят не е толкова лесен за прегряване.

От друга страна е нежелателно да се използва постоянното задвижване на всички колела на асфалт при автомобилите на рама и с два или три диференциала. Това дори е написано в инструкциите за експлоатация. Ако карате така на равни пътища, гумите и най-вече трансмисията бързо ще станат безполезни. Да, и такова задвижване на автомобили с рама и 4х4 се държи доста непредсказуемо на асфалт. В крайна сметка трябва да запомните, че свързващият мост всъщност е твърдо заключен от централен диференциал. И такава кола на асфалт ще се държи по-нестабилно от кросоувър. А ако блокирате и предния диференциал, можете да излетите в канавката на някой завой.


всъдеходи и кросоувъри


Ако се стигне до истински  офроуд, тогава „честното“ задвижване на четирите колела при истинските всъдеходи се представя значително по-добре. Освен това самият му дизайн не е склонен към прегряване, което не може да се каже за съединителя. Въпреки това, вече има технически решения, които намаляват вероятността от прегряване на съединителя. Многодисковите централни съединители работят много ефективно и са устойчиви на прегряване. Това отчасти са причините всъдеходите на рама все повече да отстъпват на кросоувърите. Днешните купувачи са много по-загрижени за комфорта и удоволствието от шофирането, отколкото за офроуд възможностите на автомобила.

0 от 500