IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви кросоувъри с 4x4 не са подходящи за офроуд

Вижте защо съвременните SUV-модели не трябва да се третират като танкове

Родните шофьори обичат и уважават задвижването на всички колела. Смята се обаче, че всеки кросоувър със задвижване на всички колела е сравним по отношение на проходимостта с танк. Така че с него може безопасно да се преминава по всякакви пътища, особено през зимата. Въпреки това ние ще се опитаме да ви убедим, че не всички съвременни SUV-та могат безпроблемно да издържат на шофиране в пресечена местност. Това означава, че те не трябва да се третират като превозни средства за всякакви терени.


SUV


В много съвременни кросоувъри все повече се използва схема за задвижване на четирите колела, която се основава на електромагнитен съединител или хидравличен съединител. Такива решения са по-евтини от "истинското" задвижване на четирите колела. Освен това автомобилните производители смятат, че градските SUV-та не се нуждаят от сложен дизайн на 4х4 системата, тъй като пътищата в града се почистват.

Електромагнитното устройство има съединител, който се зацепва, когато управляващият блок даде съответната команда. Освен това уредът може да дозира момента в диапазона от 0 до 100%. В зависимост от конструкцията, блокирането работи чрез електрическа тяга или хидравлика.


SUV


Недостатъкът на този дизайн е склонността към прегряване. Факт е, че такова решение, както е замислено от автомобилния производител, е необходимо, така че задните колела да помогнат на предните да излязат от малка снежна преса на паркинга, например. Но ако се буксувате в сняг или кал дори за пет минути, тогава уредът прегрява, и това се показва на съответния индикатор на таблото. В резултат на това трябва да охладите съединителя, а водачът трябва да вземе лопата.

Конструкциите, базирани на хидравлика, са по-надеждни и могат да работят  по-дълго време. Но тук трябва да помним, че в такива възли е необходимо да сменяте маслото редовно. Неспазването на това предписание може да доведе до вибрации, прегряване или повреда. Това важи особено за употребяваните "джипове", защото повечето собственици редовно сменят смазката в двигателя, но забравят за въпросния съединител. Ето защо, ако ще купувате кола с пробег от 150 000 км, по-добре е незабавно да смените маслото в този агрегат.


SUV


Кросоувърите с роботизирана скоростна кутия с два съединителя също се представят не по най-добрия начин през зимата. Факт е, че интелигентният "робот" има собствена защита срещу прегряване. Ако електрониката установи повишаване на температурата на работната течност, тя ще даде сигнал и дисковете на съединителя ще се отворят принудително. Ако по това време водачът щурмува стръмен склон, колата просто ще се върне назад. Тук трябва да имате време да натиснете спирачката, в противен случай последствията ще бъдат непредвидими.

И накрая, достъпните кросоувъри със задвижване на всички колела се считат от нашите хора за истински превозни средства за всякакво терени. И за да направят тяхната проходимост още по-добра, офроуд гумите са „обувани“. Но машината не е предназначена за това. В резултат на това натоварването на задвижванията на колелата се увеличава многократно, толкова много, че те могат да се въртят. А от гората такъв нещастен джип ще трябва да бъде изваден с трактор.

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Men ( преди 2 години )
    Очевидно статията е неспокопосан превод от някое американско издание...
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    x ( преди 2 години )
    до 4: Абе приятел за Ланд Круизера и Дифендъра съм съгласен ама тая Пръдн.....я Г класата къде ми я слагаш за истински Офроуд ....Само Ланд Ровер и Ланд Криузер и може би Jeep ... това са Истинските Джипове
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 2 години )
    ВСЕ ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ И РАЗБИРАЧИ,раф4 него пък къде го слагате.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да слагаш минуси на клипове, които дори не си погледнал е малко глупаво.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Toyota RAV4 2020 vs Subaru Forester 2020 - Test Off-Road
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Comparativa 4x4 al limite!: Subaru Forester vs Toyota RAV4 4x4 | Prueba off road | Diariomotor
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На някой, ако му е интересно колко RAV4 не става за лек офроуд да пусне това в търсачката на тубата: Comparativa 4x4
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До предните ( преди 2 години )
    Rav4 категорично не става за офроуд! Очакването е слабо и с малък ход, няма бавни скорости, няма истински блокажи. Може да минава най много по отъпкани черни пътища и да се кара зимата. Но такива места и обикновена кола 4х4 ще минеш с хубави гуми. От същия клас Хонда CRV има малко по добри характеристики и проходимост но пак е далеч от истински джип.
  • #8
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За офроуд най добре е нещо старо и доказано. Най добре да е японско. Излиза по евтино и ще псуваш по малко като потрошиш нещо. Някак не върви да вкараш нова и скъпа кола в калта и храсталаците. Който е ходил на истински офроуд знае за какво става дума. Цялата кола се надира, не са изключени и удари и смачкани ламарини. А калта отива навсякъде. Включително и в интериора. Офроуда си е скъпо занимание.
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    SUV ( преди 2 години )
    "В резултат на това натоварването на задвижванията на колелата се увеличава многократно, толкова много, че те могат да се въртят."Блестящо!!!