Родните шофьори обичат и уважават задвижването на всички колела. Смята се обаче, че всеки кросоувър със задвижване на всички колела е сравним по отношение на проходимостта с танк. Така че с него може безопасно да се преминава по всякакви пътища, особено през зимата. Въпреки това ние ще се опитаме да ви убедим, че не всички съвременни SUV-та могат безпроблемно да издържат на шофиране в пресечена местност. Това означава, че те не трябва да се третират като превозни средства за всякакви терени.
В много съвременни кросоувъри все повече се използва схема за задвижване на четирите колела, която се основава на електромагнитен съединител или хидравличен съединител. Такива решения са по-евтини от "истинското" задвижване на четирите колела. Освен това автомобилните производители смятат, че градските SUV-та не се нуждаят от сложен дизайн на 4х4 системата, тъй като пътищата в града се почистват.
Електромагнитното устройство има съединител, който се зацепва, когато управляващият блок даде съответната команда. Освен това уредът може да дозира момента в диапазона от 0 до 100%. В зависимост от конструкцията, блокирането работи чрез електрическа тяга или хидравлика.
Недостатъкът на този дизайн е склонността към прегряване. Факт е, че такова решение, както е замислено от автомобилния производител, е необходимо, така че задните колела да помогнат на предните да излязат от малка снежна преса на паркинга, например. Но ако се буксувате в сняг или кал дори за пет минути, тогава уредът прегрява, и това се показва на съответния индикатор на таблото. В резултат на това трябва да охладите съединителя, а водачът трябва да вземе лопата.
Конструкциите, базирани на хидравлика, са по-надеждни и могат да работят по-дълго време. Но тук трябва да помним, че в такива възли е необходимо да сменяте маслото редовно. Неспазването на това предписание може да доведе до вибрации, прегряване или повреда. Това важи особено за употребяваните "джипове", защото повечето собственици редовно сменят смазката в двигателя, но забравят за въпросния съединител. Ето защо, ако ще купувате кола с пробег от 150 000 км, по-добре е незабавно да смените маслото в този агрегат.
Кросоувърите с роботизирана скоростна кутия с два съединителя също се представят не по най-добрия начин през зимата. Факт е, че интелигентният "робот" има собствена защита срещу прегряване. Ако електрониката установи повишаване на температурата на работната течност, тя ще даде сигнал и дисковете на съединителя ще се отворят принудително. Ако по това време водачът щурмува стръмен склон, колата просто ще се върне назад. Тук трябва да имате време да натиснете спирачката, в противен случай последствията ще бъдат непредвидими.
И накрая, достъпните кросоувъри със задвижване на всички колела се считат от нашите хора за истински превозни средства за всякакво терени. И за да направят тяхната проходимост още по-добра, офроуд гумите са „обувани“. Но машината не е предназначена за това. В резултат на това натоварването на задвижванията на колелата се увеличава многократно, толкова много, че те могат да се въртят. А от гората такъв нещастен джип ще трябва да бъде изваден с трактор.