IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кое е по-важно: 4х4 задвижване или висок просвет?

Ако сте решили да си взимате кросоувър за извън асфалта, то прочетете тези препоръки

Сега автомобилните производители все повече предлагат на потребителите кросоувъри само с предно задвижване. Но кое е по-добре - кросоувър с 4х4 задвижване или кросоувър с висок просвет (клиренс) и предно предаване - ви разказваме сега.


4х4


Кросоувърът с предно задвижване е доста по-евтин от същата кола, но със задвижване на всички колела. Така че, купувайки SUV с моно задвижване, можете да вземете по-богат пакет от оборудването за по-малко пари. Въпреки това мнозина мечтаят за автомобили със задвижване на всички колела. Те предполагат, че имат много по-висока проходимост. Но не бързайте със заключенията, по-добре е първо да разгледате техническите характеристики на моделите.

Често високият клиренс е много по-полезен от трансмисията със задвижване на всички колела. Например клиренсът на Dacia Duster достига до 210 мм. Дори истинските джипове биха завидели на това. Тези милиметри помагат на автомобил с едно задвижване да се движи уверено дори в дълбок коловоз и ако попадне в яма, запазвайки дъното и броните непокътнати. Нека не забравяме, че ако поставите вериги на задвижващите колела, тогава всеки бюджетен кросоувър лесно се превръща в танк и дори може да се движи безпроблемно през пресечена местност.


4х4


Друг факт е, че повечето от кросоувърите със задвижване на всички колела се характеризират с по-нисък просвет и преминаване през въпросната пресечена местност ще е много по-трудно. Пътният просвет на много от кросоувърите варира в диапазона 150-180 мм, което вече не ви позволява да се движите толкова уверено в коловози, въпреки 4х4 задвижването.

Да, и много от тях просто нямат т.нар. подкартерна защита. А ако се монтира допълнително такава защита, тогава клиренсът ще намалее с още десетина мм, което е сравнимо с параметрите на обикновена градска кола. 

И още нещо. Съединителят в дизайна на 4х4 задвижването на кросоувърите не е нищо повече от компромис. Някои модели съединители прегряват след само пет минути приплъзване. Така че пак ще трябва да вземете лопата и да изчистите снега отдолу. Точно тук високият клиренс би бил по-полезен! И накрая, на много от кросоувърите, дори и на дизелови, започнаха да се монтират роботизирани скоростни кутии с два „мокри“ съединителя. Такава трансмисия не е предназначена за лош път и рискът от прегряване е висок.


4х4


Усещайки, че работната течност в "робота" започва да се загрява прекомерно, електрониката принудително отваря дисковете на съединителя. Ако в този момент шофьорът се опита да кара през пресечена местност, тогава колата просто ще откаже да се движи и ще трябва не само да вземете лопата и въже за теглене, но и да тръгнете да търсите трактор.

С други думи, ако искате да излизате от асфалта с вашия кросоувър, то най-добре е да изберете такъв с 4х4 и висок клиренс, но ако трябва да избирате между двете, далеч по-удачният вариант е автомобил с по-висок просвет, отколкото стандартно SUV с 4х4 задвижване.

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Азззз ( преди 2 години )
    На 99% от хората не им трябва 4х4 задвижване, това е факт. За останалите, ловци, рибари, гъбари и тн, наистина трябва висок клиренс с 4х4. Те затова и цените на истинските проходими автомобили от края на 90те и началото на 21 век са в космоса.
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Пламен Русев ( преди 2 години )
    Абе, Авторът, някой плати ли ти за това недоразумение, глупост, измислица което си написал?
  • #21
    20 rate up comment 1 rate down comment
    10grad.bg ( преди 2 години )
    Колкото е по-проходим джипа, по-далеч ще ходиш за трактор.
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Никой от тия паркетници от снимката не е за офроуд. По отъпкан и сух пясъчен път вероятно ще минат, но само ако няма дълбоки дупки. Нито имат бавни, нито имат блокажи, за цели мостове и flex-ване изобщо няма да отварям дума. Та за пред кафето са идеални, но първото закантарване с една гума във въздуха и си оставаш там, а малко по-дълбока кал ще те накара да търсиш трактор.
  • #19
    18 rate up comment 1 rate down comment
    До #16 ( преди 2 години )
    Дъстер изобщо не трябва да се слага в едно изречение с Паджеро. Т.нар. кросоувъри са просто леки коли с каросерия, която напомня високопроходим автомобил. Ако някой се залъгва, че те са направени за офроуд и ще го закарат навсякъде, жестоко се лъже. Идеята при тях е, да се използват преимуществата на този тип каросерия - висока позиция, добър обзор, вместимост и т.н. Системите 4х4 в кросоувърите изобщо не са пълноценно 4х4 и служат най-вече за стабилност при сняг, вода, лед и кал по асфалта.
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    И.а ( преди 2 години )
    От 4х4 до 4х4 има разлика едно е система с халдекс едно е система със заключване с бързи и бавни. Просто казвам че някои ще минат други ще затънат.
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мъжът е започнал мобилната си история на 4х4-коня.С него е минал през вековете до днес.Никоя голяма битка не е минала без конницата. Сами си правете изводи... какви са днешните мъже с пикливите предно или Задно Задвижване.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Matthias ( преди 2 години )
    Пълният привод ЗА мен е най-важното в автомобила. Той дава повече сигурност и свобода. Останалите коли са инвалиди ЗА мен.
  • #15
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Друго си е да имаш тунингован на 450 коня Porsche Macan, с просвет от 13 см. и 4х4. Нали! И отиваш по черен път на риба ( без шансове за връщане), и си супер гъзар. Ех мъкааа, мъка!
  • #14
    27 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 2 години )
    Силата на 4х4 не е само офроуд. Те са много по-стабилни в завои при висока скорост, много по-стабилни в дъжд и сняг. Няма да изпадам и в други подробности от рода на това че можеш с лекота да качиш бордюр защото единият мост катери а другия бута а при предно и задно само ще въртиш гуми на бордюра без да го изкачиш, особенно ако е по-висок и с лашкане не става.