IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето 50-те най-продавани стари коли в България през 2023

Съотношението нови-употребявани е най-доброто в историята, но и делът на старите дизели расте неумолимо

2023 година ще донесе най-доброто съотношение между нови и втора ръка коли в 33-годишната история на свободния автомобилен пазар в България. Благодарение на впечатляващите 26% ръст при новите автомобили, старите ги превъзхождат вече само 4.88 към едно - в сравнение с 8.2 към 1 през 2021. На практика от целия пазар на леки автомобили у нас тази година 17% се падат на новите коли, около 7.6% са онези до 5-годишна възраст, 14% са машините между 5 и 10 години, и оставащите 61% се падат на автомобили над 10 години (преди година делът им беше над 66%).
     
    
дизел, ауспух, пушек
   
      
Това обаче далеч не означава, че вносът на употребявани машини се свива. Напротив, и в този сегмент на пазара има сериозен ръст - около 8%. Общо новорегистрираните автомобили на възраст над шест месеца са 197 779 до 1 декември, показва традиционната справка на Automedia.bg в данните на МВР.
     
    
български пазар, графика, 2023
    
      
За съжаление няма никаква съществена промяна в съотношенията между типовете задвижване. Силно замърсяващите стари дизели продължават да увеличават дела си - вече до 55.4% от целия "нов внос". 33% се падат на бензина, 4% са колите на пропан-бутан. Чувствително са се увеличили обаче и електромобилите - вече 1.2% от новорегистрираните машини втора ръка.

От десетте най-продавани коли втора ръка у нас първите девет са германски, и цели 6 от тях са от премиум-марки (тъкмо обратното е при новите коли, където в Топ 10 само десетата позиция е за модел от Германия - VW T-Roc).
   
   
български пазар, втора ръка, употребявани, графика, 2023
   
    
Моделите с най-висок ръст спрямо миналата година са Volkswagen Tiguan (45.9%), Hyundai i30 (28.2%), Nissan Qashqai (26.4%), BMW X3 (23%), Honda C-RV (16.4%). Mercedes ML/GLE (16.3%) и BMW X5 (16.1%) - ясен знак, че SUV манията завладява и българския вторичен пазар. С най-голям спад са традиционните хечбек модели като Peugeot 208 (-44%), Fiat Punto (-21%), Peugeot 307 (-15%), Toyota Yaris (-9.6%), а също и миниванове като Toyota Corolla Verso, Opel Zafira и Opel Meriva.
   
     
50-те най-продавани коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

 

0 от 500
  • #6
    31 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Карам на газ и въобще не мисля къде ще зареждам. Почти всяка бензиностанция има газ, а дори и да свърши имам цял резервоар бензин. Тракащ и пушещ дизеляк- не, мерси
  • #5
    13 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Дизелът ме кефи че сипваш и 1000 километра не го мислиш сега къде ще спирам къде ще зареждам ами ако има профилактика. Карал съм на метан и трябва да си правиш сметка къде отделно зареждаш по 15 минути.
  • #4
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Diesel ( преди 5 месеца )
    forever!
  • #3
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    От 16г. имам Е 220D / 2006г./, на която съм направил 350.000км и вероятно ще се разделя с нея през 2027г., когато влязат ограниченията в София за този модел и година. Моделът W211 е изключителна кола и откровено казано не искам да я сменям, но най-вероятно няма да имам избор. Най-вероятно ще замине някъде в провинцията или в държавите от бившия СССР, където черния цвят и Авангард изпълнението се търсят много.
  • #2
    38 rate up comment 3 rate down comment
    Еджбж ( преди 5 месеца )
    В момента се внасят коли от ерата, когато дизеът беше светая светих по Западна Европа и той беше меко казано насърчаван, т.е. чисто физически няма толкова бензинови варианти за изкупуване там, така че нищо изненадващо. Забавното обаче е, че днешната светая светих са електричките, но "приликата с действителни лица и събития е случайна".
  • #1
    25 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Т.е.накратко какво купуват предимно българите:Голф, Пасат и екс премиум биклюците на германците. Интересно колко ли си представят че ще ги карат тези коли хората които ги купуват, при положение че ЕК има график за пълен отказ от тях, а София е градът с най-мръсен въздух в Европа (не че на *** това му говори нещо, щото той не диша същия въздух като се качи в мечока и изпуши на някоя светофар). Накрая ЕК ще ни глоби няколко стотин милиона, и същите хора ще се бръкнат пак за по-екологични коли