IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla Cybertruck няма да се продава в Европа

Теглото, размерите и портът за зареждане спират пикапа за Стария континент

Първите производствени единици Tesla Cybertruck най-накрая бяха доставени на собствениците си миналата седмица след четири години забавяне, слухове и всякакви странни забележки от изпълнителния директор Илон Мъск, направени по предпочитаният от него начин за комуникация със света - платформата за социални медии X.


Tesla Cybertruck


И ако американските клиенти, които са направили поръчка за ъгловатия електрически пикап, могат да очакват да се сдобият с него през следващата година-два, то европейските притежатели на резервации не трябва да се надяват. А причината за това е самата спецификация, която – макар и впечатляваща, вероятно ще превърне първия пикап на Tesla в нещо като „забранен плод“ на Стария континент.

С мощност до 845 к.с. и ускорение от 0 до 97 км/ч само за 2,6 секунди, Cybertruck е много бърз пикап, който обаче е и много тежък. Теглото на версията с 3 електромотора и батерия с капацитет 123 кВт/ч е 2940 кг, което означава, че автомобилът не може да се кара с обикновена шофьорска книжка в Европа.

В тази част на света хората с категория B (обикновени леки автомобили) могат да управляват превозно средство с максимално допустимо брутно тегло от 3,5 тона. В случая Cybertruck е под лимита, но не се взима предвид полезния товар от 1133 кг. С него теглото става 4237 кг и това е без да се броят пътниците. 


Tesla Cybertruck


Според официалния VIN декодер, който беше представен на регулаторните органи в САЩ, Cybertruck има две възможни оценки за брутно тегло на превозното средство (GVWR): клас G – от 3629 кг до 4082 кг и клас H – от 4082 до 4536 кг.

Както се вижда, това е най-ниската оценка над европейската граница, което означава, че за да кара Cybertruck в Европа, собственикът трябва да има категория C, предназначена за управление на превозно средство с тегло над 3,5 тона. С други думи, клиентите на пикапа на Tesla ще трябва да карат допълнителен курс, ако нямат категория C.

Друг фактор, който пречи на появата на Cybertruck в Европа, е ниското търсене на големи пикапи на континента. По-малките модели - като Toyota Hilux, Volkswagen Amarok и Ford Ranger, се радват на интерес от страна на потребителите, но не и по-големите машини от този клас, сред които попада и моделът на Tesla.


Tesla Cybertruck


И накрая - има проблем с порта за зареждане. Докато така конекторът NASC на Tesla се превръща в стандарт за Северна Америка, където почти всички производители преминават към него, в Европа се залага на CCS2. Дори европейските Tesla Supercharger идват с CCS2 конектор.

Това означава, че за да продава Cybertruck в този край на света, базираният в Остин производител на автомобили ще трябва по някакъв начин да внедри щепсела CCS2 на Cybertruck. Това означава хардуерни и софтуерни настройки, които носят и допълнителни разходи. И в Tesla вероятно ще решат да си ги спестят.

Статистиката показва, че през 2020 г. в Европа са продадени едва 116 280 пикапа, което е много далеч от 3-те милиона в САЩ за същия период. Целта на Tesla е до 2025 г. да продава по 250 000 бройки от Cybertuck на година и това прави пазара на Стария континент напълно ненужен за американския производител.

0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 5 месеца )
    Ще има пазар за него в Европа и ще се търси!
  • #11
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Мисля, че последния абзац обяснява защо няма да се мисли за Европа - 100 000 срещу 3 милиона продажби в този клас?! И защо трябва да се замисля за различните регулации в държавите и какво ли още не, ако си има достатъчен пазар в Северна Америка. Да се насити този пазар, ще погледне и в други посоки. :)
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Статията пак само лъже. Не ви ли омръзна да се излагате бе?
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Но пък си напълно прав. Тези остри ръбове ще действат като гилотина при сблъсък. И ако за пешеходци от Тесла най-вероятно са скрили някой коз в ръкава, като например външен airbag, то си представи ако пикапа се забие с калника си странично във вратата на автомобила ти? Тази неръждаема ламарина ще влезе до средата на автомобила ти, предвид теглото на пикапа. На хартия при краш тест и челен сблъсък в бетонен блок, това няма как да се види, но реалността ще е жестока!
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 7. Проблемът който пикапът има при регистрация в Европа всъщност е решението на проблема за който говориш. Изискванията са за леки автомобили. А пикапът ще може да бъде регистриран само като товарен автомобил, за които изискванията са съвсем други.
  • #7
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Fra ( преди 5 месеца )
    А изискванията за безопасност на пещеходците? В САЩ са доста по либерални отколкото в Европа. Радиусите на закръгление на ръбовете, трябва да са минимум 2.5 мм, а тези на панелите от нерждаема стомана няма как да се формоват по такъв начин. Буквално пикапът има остри ъгли по краищата си.
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Единствената причина поради която няма да се продава в Европа ще е същата поради която европейските продажби започват по-късно за всеки един от предишните модели - недостатъчно производство за задоволяване на американския пазар. Като друга основна причина бих изтъкнал липсата на сервизи за ремонти на неръждаемата стомана. Това ще е основен проблем и на американския пазар, защото ако в момента мога да ползват външни сервизи за другите автомобили, включително в България, за пикапа няма такива.
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "И накрая - има проблем с порта за зареждане. Докато така конекторът NASC на Tesla се превръща в стандарт за Северна Америка, където почти всички производители преминават към него, в Европа се залага на CCS2. Дори европейските Tesla Supercharger идват с CCS2 конектор." И поредната глупост. Опровергана разбира се още при изказване на глупостта - дали за Тесла ще е проблем да сложат порта за зареждане от другите си автомобили и трифазните им зарядни използвани за европейския пазар? Имат ги налич
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "Както се вижда, това е най-ниската оценка над европейската граница, което означава, че за да кара Cybertruck в Европа, собственикът трябва да има категория C, предназначена за управление на превозно средство с тегло над 3,5 тона." Това не е глупост А самата истина, което опровергава глупостта в заглавието : "Защо Tesla Cybertruck няма да се продава в Европа"Това е като да кажеш че в Европа няма да се продават автобуси, защото трябва да изкараш специална категория за да ги караш.
  • #3
    18 rate up comment 17 rate down comment
    Докторът ( преди 5 месеца )
    Това престъпление срещу човечеството не трябва да се продава никъде