IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla Cybertruck няма да се продава в Европа

Теглото, размерите и портът за зареждане спират пикапа за Стария континент

Първите производствени единици Tesla Cybertruck най-накрая бяха доставени на собствениците си миналата седмица след четири години забавяне, слухове и всякакви странни забележки от изпълнителния директор Илон Мъск, направени по предпочитаният от него начин за комуникация със света - платформата за социални медии X.


Tesla Cybertruck


И ако американските клиенти, които са направили поръчка за ъгловатия електрически пикап, могат да очакват да се сдобият с него през следващата година-два, то европейските притежатели на резервации не трябва да се надяват. А причината за това е самата спецификация, която – макар и впечатляваща, вероятно ще превърне първия пикап на Tesla в нещо като „забранен плод“ на Стария континент.

С мощност до 845 к.с. и ускорение от 0 до 97 км/ч само за 2,6 секунди, Cybertruck е много бърз пикап, който обаче е и много тежък. Теглото на версията с 3 електромотора и батерия с капацитет 123 кВт/ч е 2940 кг, което означава, че автомобилът не може да се кара с обикновена шофьорска книжка в Европа.

В тази част на света хората с категория B (обикновени леки автомобили) могат да управляват превозно средство с максимално допустимо брутно тегло от 3,5 тона. В случая Cybertruck е под лимита, но не се взима предвид полезния товар от 1133 кг. С него теглото става 4237 кг и това е без да се броят пътниците. 


Tesla Cybertruck


Според официалния VIN декодер, който беше представен на регулаторните органи в САЩ, Cybertruck има две възможни оценки за брутно тегло на превозното средство (GVWR): клас G – от 3629 кг до 4082 кг и клас H – от 4082 до 4536 кг.

Както се вижда, това е най-ниската оценка над европейската граница, което означава, че за да кара Cybertruck в Европа, собственикът трябва да има категория C, предназначена за управление на превозно средство с тегло над 3,5 тона. С други думи, клиентите на пикапа на Tesla ще трябва да карат допълнителен курс, ако нямат категория C.

Друг фактор, който пречи на появата на Cybertruck в Европа, е ниското търсене на големи пикапи на континента. По-малките модели - като Toyota Hilux, Volkswagen Amarok и Ford Ranger, се радват на интерес от страна на потребителите, но не и по-големите машини от този клас, сред които попада и моделът на Tesla.


Tesla Cybertruck


И накрая - има проблем с порта за зареждане. Докато така конекторът NASC на Tesla се превръща в стандарт за Северна Америка, където почти всички производители преминават към него, в Европа се залага на CCS2. Дори европейските Tesla Supercharger идват с CCS2 конектор.

Това означава, че за да продава Cybertruck в този край на света, базираният в Остин производител на автомобили ще трябва по някакъв начин да внедри щепсела CCS2 на Cybertruck. Това означава хардуерни и софтуерни настройки, които носят и допълнителни разходи. И в Tesla вероятно ще решат да си ги спестят.

Статистиката показва, че през 2020 г. в Европа са продадени едва 116 280 пикапа, което е много далеч от 3-те милиона в САЩ за същия период. Целта на Tesla е до 2025 г. да продава по 250 000 бройки от Cybertuck на година и това прави пазара на Стария континент напълно ненужен за американския производител.

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    Ми ще караме 1000 коньовите седани, дето на старта влачи 4-те баници, къса ти веждите и на включване по магистралата прескача с 300 летците
  • #21
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Един друг ( преди 11 месеца )
    Уникално грозна кола. Не знам що за човек трябва да си,за да купиш такава купчина от метални листове и тежаща над 4 тона. Ама като виждам,че дори Фиат мултипла се купува, нищо чудно някой да я хареса.
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 19. Ако онзи караше такъв пикап или друга Тесла, поне имаше някакъв шанс Милен Цветков още да е жив. Шанс, защото софтуера на винаги сработва но поне е имало вероятност да сработи.
  • #19
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Мога само да се радвам ако това не присъства в БГ (и Европа) - 4 тона със 2.5 сек ускорение в ръцете на неграмотен комплексиран мутро-тарикат - не благодаря.
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 17. След като за гост една от най-големите причини да не си купи електромобил като изключим икономическата която на практика е единствената логична е защото трябвало в единственото си дълго пътуване за годината да спре за цели 10-15 минути за зареждане по време на петчасовото пътуване и това щяло да му съсипе годишните планове за почивка. Нали трябва да си измислят някаква причина която да звучи логично, но на практика води само и единствено до бурен смях.
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Е добре - защо да е проблем? Една C категория е вади за 2-3 седмици.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    EEEE! СТИГА ДЕЕЕ! ТРИ години вече отлагам, да си сменя старата кола и сега това!!!!
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Добре сте обобщили глупостите на статията. Само да добавя - Мъск поне на два пъти е казвал, че обмислят умален модел за пазари като европейския. Личното ми мнение, обаче, е, че това може да се случи най-рано 2030 г., след като осъвършенстват производството на големия и пуснат Модел 2. И дори и тогава, причината няма да е Европа, а пазари като Тайланд и Австралия, където малките пикапи са много популярни.
  • #14
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Глупости без край... ( преди 11 месеца )
    На кой нормален европеец му е притрябвала тази тежка грамада неръждавейка?Къде да го кара, в града не става, а извън пътя при всеки дъжд и теглото му ще си имаш кален паметник, за който и трактор няма да ти помогне.
  • #13
    17 rate up comment 1 rate down comment
    До Лудория ( преди 11 месеца )
    Според мен си прав за основната причина и тя е ниските предполагаеми продажби. Правя едно уточнение. Тези 116000 продажби на пикапи в Европа през 2020 са от долния клас. Говорим за Хайлукс, Рейнджър, Навара и т.н. От класа на Сайбъртрък, който пък е в класа на Ф150, Силверадо, Рам и т.н. са продадени има няма 1000 бройки. Просто в Европа големите пикапи не се търсят.