IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задръстванията на станциите за зареждане убиват електрическата мечта на ЕС

Бюрокрацията спъва голяма част от проектите за изграждане на станции и отказва инвеститорите

Шофьорите на електрически превозни средства, които се надяват да заредят батериите си в една от 1600-те испански станции за зареждане на Repsol, се оказват разочаровани, тъй като почти половината от тях са неактивни, защото нямат връзка с електричеството.


зареждане електромобил


Такива пропуски са очевидни в целия Европейски съюз, където миналата седмица Европейската комисия обяви планове за надграждане на енергийните мрежи на блока. Те трябва да бъдат изпълнени след 18 месеца и включват справяне с недостига на електроенергия в станциите за зареждане на електрически автомобили, пише в свой анализ агенция Reuters.

Въпреки декларациите на нейните лидери, бюрокрацията, която пречи на напредъка към по-екологичен транспорт в ЕС, се увеличава, твърдят представители на индустриални групи и енергийни компании, цитирани от Reuters.

Лесното изграждане на център за зареждане на EV варира значително в отделните държави. Източник от индустрията каза, че в Германия такъв център е бил задържан с месеци заради правилата, защитаващи едно дърво, докато друг, разположен на натоварена магистрала, е трябвало да чака 10 месеца за оценка на шума, преди да получи одобрение.

„Въпреки че работата по инсталирането на бърза и ултра-бърза точка за зареждане изисква само две до три седмици работа, поради различните административни изисквания в Испания, пълният процес може да продължи от една до две години“, твърдят от Repsol.

Индустриалната група ChargeUp Europe заяви, че въпреки че Комисията признава издаването на разрешителни за проблем, тя не е предложила никакви конкретни инструменти или действия. Конкретни насоки за държавите-членки за ускоряване на издаването на разрешителни се очакват едва в даден момент през следващите две години, показва графикът на плана.

Това забавя въвеждането на центрове за зареждане в 27-членния блок, поставяйки в опасност целите на ЕС за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите превозни средства, както и неговите по-широки климатични цели.

„Времето, необходимо за свързване на точките за зареждане на електромобили към мрежата, наистина може да се разглежда като пречка за ускоряване на навлизането на електромобили и трябва да се преодолее“, коментира говорител на Европейската комисия.

Процесът за създаване на бърза EV станция се е увеличил до средно две години от шест месеца през последните няколко години, твърдят четири компании за зареждане на електромочили. А причината е, че фирмите преминават през безброй правила от федерално до общинско ниво.

„Кафка се среща с енергийния преход. Имаме толкова много неща, които работят срещу Европа, но можем да поправим това“, категоричен Луси Матера, генерален секретар на ChargeUp Europe, цитиран от Reuters.

Матера допълва, че броят на електромобилите ще расте по-бързо от общия брой обществени станции за зареждане, който според ChargeUp Europe ще нарасне девет пъти до 2030 г., а електромобилите - с десет.

Електрификацията на транспорта е един от ключовите стълбове в основата на целта на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. За да постигне това, той ще забрани продажбите на превозни средства с емисии на CO2 от 2035 г. и иска да развие мрежа от станции за зареждане на EV. Тази амбиция създава доста трудности пред енергийните компании и регулаторите, неподготвени за скока на търсенето в ЕС, където досега само 5,4% от пътническите автомобили работят с алтернативни горива, включително електрически, от общо 286 милиона.

Тази година ЕС прие закон за инсталиране на бързи зарядни устройства до 2030 г. на всеки 60 километра по определени пътни мрежи за леки автомобили и на всеки 100 километра за тежкотоварни превозни средства. Заради бюрократичните пречки обаче инвеститорите не са склонни да се наемат с подобни проекти.

Тези пречки включва установяване дали една средна крайпътна спирка за почивка има единичен стълб или достатъчно кабели, които се свързват с по-широката мрежа. Хъбовете за зареждане често изискват допълнителна електрическа подстанция, която преобразува мощността с високо напрежение в по-малки единици. След това процесът включва искания към електроразпределителните компании (DSO) за инсталиране на повече капацитет. Те обаче често не бързат и няма как да се проследи кога ще се справят с това изискване.

Ръководители от автомобилната индустрия смятат, че целите на ЕС са достатъчно ниски и следователно е вероятно да бъдат изпълнени, но може да не отговорят на търсенето на нарастващия парк от електромобили и особено камиони. В момента се забелязва силен промишлен импулс за изграждане на центрове за електрически автомобили, но не и за камиони и автобуси за дълги разстояния. Те представляват повече от 25% от емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт в ЕС, който като цяло е отговорен за една пета от емисиите на блока.


0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    Ние, разбира се, сме на опашката и при този проблем - при нас станциите изпреварват значително навлизането на електрички и на повечето места няма опашки, освен разбира се, ако някой не е решил да си спре ДВГ-то там :D
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Което няма да е лъжа за тези които могат да зареждат вкъщи, но по-скоро ще наблегна на нещо друго "Ръководители от автомобилната индустрия смятат, че целите на ЕС са ДОСТАТЪЧНО НИСКИ и следователно е вероятно да бъдат изпълнени, но може ДА НЕ ОТГОВОРЯТ НА ТЪРСЕНЕТО на нарастващия парк от електромобили и особено камиони. " Нали според антиелектриците търсенето се създавало от политиците? Тази новина доказва тезата ми, че политиците И политиката ПРЕЧАТ на търсенето и навлизането на електромобилит
  • #1
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Смарт станции ( преди 5 месеца )
    Сега ще дойдат Бустера и дружинката и ще ни обяснят, че всъщност тези станции са ненужни, защото 99% от хората и без това си зареждат вкъщи. А за масото зареждане вкъщи има предостатъчно ток, както и жици, подстанции и трафопостове, по които този ток да достига до "вкъщи". Както пише в статията, камионджиите и автобусите да се опраат, както могат.