IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Япония ще наваксва изоставането си при електромобилите

Водещите производители работят усилено за едно бъдеще на батерии

Япония винаги е предпочитала подхода на множество източници за декарбонизиране на транспортния сектор. В близкото минало Страната на изгряващото слънце посочи електричеството като един от пътищата в тази посока, но допълни, че той не е единственият. И едновременно с него трябва да се проучват други видове захранване - като водород, например, както и да се използват максимално хибридните технологии.


Nissan


В един момент изглеждаше, че тази стратегия се е изплатила напълно, но автомобилният сектор, както личи по всичко, преразгледа плановете си и настоява за все повече превозни средства с нулеви емисии. И това кара японските производители да се пренастройват.

Така Toyota, която е основният производител на автомобили в света, заедно с Honda, Suzuki, Subaru, Mazda и Nissan, трябваше да ускори преминаването си към електрически превозни средства, за да може да се противопостави на електрическите стратегии на китайските, корейските и западните марки като цяло. Ето как подпождат отделните производители:


Toyota


Toyota залага на твърдотелни батерии

В продължение на месец Toyota твърди, че иска да утрои производството на електрически автомобили, за да достигне 600 000 единици годишно, за да надмине Tesla за възможно най-кратко време. Компанията работи върху 4 различни вида батерии, които ще бъде монтирани на няколко семейства електрически автомобили. А целта е Toyota и Lexus до 2030 г. да продадат 3,5 милиона коли, захранвани с батерии.

Само по отношение на батериите, Toyota обяви днес, че е подписала споразумение за сътрудничество с Idemitsu Kosan - японска петролна компания, която, подобно на много други големи производители от тази сфера, се опитва да се освободи от петрола, за да развива бизнес в съответствие с глобалните планове за борба изменението на климата.


Toyota


Двата японски гиганта ще обединят усилията си за масово производство на твърдотелни батерии. Те ще направят това, като следват стратегия в три стъпки.

1. Разработване на твърд сулфиден електролит, който може да се произвежда от инсталации с голям обем.

2. Изграждане на пилотна производствена фабрика за валидиране на процеси за масово производство и проектиране на електрически автомобили, способни да приемат тези технологии, които ще бъдат пуснати на пазара между 2027 и 2028 г.


Toyota


3. Масово производство на твърдотелни батерии и следващо поколение електрически автомобили.

Honda си партнира с Mitsubishi

Toyota вече е инициирала множество други сътрудничества с други японски производители - със Subaru, която наскоро обяви, че иска да преразгледа целите по отношение на електрификацията, със Suzuki, с която може да направи малък SUV, задвижван от батерии, както и с Mitsubishi, с която иска да започне производството на чипове от силициев карбид.

На свой ред Mitsubishi също обяви интересно споразумение с друг японски производител - Honda. Двете компании подписаха меморандум за сътрудничество, за да обединят усилията си в търсенето на ефективни производствени модели за предстоящо семейство електрически автомобили и батерии.


Honda


Двата производители ще работят и върху технологии, свързани с електрификацията - от интелигентно зареждане до превозно средство към мрежа (V2G), преминаващо през управлението на батериите, след като техният цикъл върху автомобилите приключи.

От AI на Nissan до партньорствата с Mazda

Какво правят другите японски производители? Nissan, от своя страна, работи като Toyota върху твърдотелни батерии и за целта се възползва от възможностите, предоставени от изкуствения интелект (Al). Компанията прави това с проучвания, извършени от специален екип от инженери, базирани в Силициевата долина.


Mazda


Mazda, друга историческа марка в азиатската страна, влезе в стратегическо партньорство с Panasonic за доставка на батерии. Те ще бъдат използвани в предстоящите електрически автомобили на марката, които ще бъдат пуснати на пазара, като целта е 40% от продажбите до 2030 г. да бъдат на превозни средства с нулеви емисии.


0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха-ха! Леле, Тесльо, наистина ли си толкова наивен? ЕРП-тата нямат никакъв начин да контролират кой каква енергия получава. Но дори и да допуснем че на теб ти пускат само "зелени" електрони, това прави токът за останалите потребители по-мръсен, т.е. резултатът от действията ти е нетно замърсяване на останалата мрежа. В реалността са важни средните емисии за година, а те за 2022 за България са: 531 гСО2/кВтч. Това е положението, реалността не е за лаици.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    В реалността ама сметка за ток без въглердни емисии и всеки който пожелае, може да ползва 100% възобновяема енергия дори в България. Ти май не осъзнаваш, че ако в един магазин има 99% джънк фууд и само 1% био продукти, то ИЗБОРА е твой какъв % от покупките ти ще са био. Може да са 100%. ИЗБОРА е твой! Така и с тока имаш ИЗБОР. Повечето вериги зарядни станции заради маркетинг също избират ЗЕЛЕНИ тарифи. Ти също можеш да ИЗБЕРЕШ за плащаш САМО зелен ток. Къде е проблемът?
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Реалността, Тесльо, е малко по-сложна от пропагандните партенки. Както вече казах, в басните че електромобилите били с нулеви емисии вече и малките деца не вярват, та ти на какъв точно се правиш пробутвайки сметка с електромобили на ток без въглеродни емисии?
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шваба, хайде спри да се правиш на интересен. Електромобилите започват да пестят емисии още от първия километър. За едно отиване и връщане от Варна до София по сметките на toyota 90 хибрида и 10 чисти ДВГ ще имат средни емисии 200 гр на километър, което означава че за 1000 км ще отделят общо 20 тона въглероден диоксид и ще спестят 5 тона в сравнение с 25 т отделени от 100 автомобила с ДВГ. Ако заместим хибридите с електромобили, ще се отделят само 2,5т и ще се спестят 22,5т.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не забравяме че горят и автомобилни гуми.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колите замърсяват едно нищо. Отоплителния сезон като се горят въглища, дърва а бразилците пластмасови отпадъци с масло тогава става страшно.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Електромобилите продадени тази година ще започнат да пестят емисии чак след 3-4 години. А пропагандните лъжи на Тесла, както винаги са далеч от реалността, така че няма особен смисъл да ги повтаряш.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но да допуснем, че си прав. Според тебе в момента хибридите или електромобилите продадени тази година ще спестят повече въглеродни емисии? Защото оправданието преди две-три години беше, че toyota произвежда хибриди защото няма достатъчно батерии и е невъзможно да бъдат произведени, затова с всички налични батерии произвежда хибриди. Само в Китай миналата година бяха продадени около 10 милиона електромобила чийто батерии щяха да стигнат за 1 милиард хибрида.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шваба, много по-лесно е да накарат всички зарядни станции и собственици на електромобили да минат на зелен ток, отколкото ДВГ да мине на синтетично гориво. Доколкото виждам, статистиката е за САЩ, А там вече почти всички минаха на стандарта за зареждане на Тесла за да им ползват зарядните станции, а те всички се захранват със зелена енергия. Ти като си такъв еколог, ползваш ли само зелена енергия? За фирмата съм си избрал доставчик който ми доставя 100% зелена енергия.
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, 18.1:5.5 е в случай че електромобилите се зареждат само от ВЕИ, което е много далеч от реалността. В реалността е 1:2 - 1:2.5, обяснявал съм ти вече, гледай carboncounter com. Но дори и тези отношения да вземем, Тойота пак води сериозно пред Тесла и писанията кой кого трябвало да догонва са очевидни грешни, колкото и да ги повтаряш.