IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските производители са големият губещ от „ценовите войни“ в Китай

Продажбите на Toyota, Nissan и Honda спаднаха с близо 1/3 от началото на годината

Японските производители на автомобили са изправени пред криза на продажбите си в Китай, тъй като бързото преминаване към електрически автомобили преобърна най-големия автомобилен пазар в света и доведе до спад в покупките на автомобили с двигатели с вътрешно горене.


Toyota


Японските производители на автомобили пострадаха най-много поради доста ограниченото производство на електрически превозни средства и хибриди. Общите продажби на японски марки автомобили в Китай са паднали с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е повече от два пъти по-високо от скоростта на спад в общия пазар, пише Reuters .

Съобщава се, че компанията Volkswagen е изправена пред приблизително същата ситуация. Анализаторите казват, че производството и рентабилността на чуждестранните компании ще бъдат подложени на натиск от Китай, като за целта местните производителите на автомобили намаляват производството на коли с ДВГ, както и цените на електромобилите си, за да запазят предимството си.

Това е доста тревожен знак за конкуренция, като това важи особено за японските производители на автомобили, които най-вероятно все повече да се сблъскват с тези проблеми извън родния си пазар.

Корпорацията Mitsubishi Motors съобщи миналата седмица, че е спряла производството на SUV-то Outlander за три месеца. Компанията не разкрива данни за продажбите в Китай, но Reuters съобщава, че те са паднали с 58% спрямо година по-рано.

Седанът Nissan Sylphy, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три години, беше изместен миналата година от хибрид на китайската BYD. Отбелязва се, че сега версията на седана с електрическо задвижване e-Power ще се опита да си върне позициите и ще е основа за трансформацията на марката Nissan в Китай.

Япония е най-големият губещ в ценовата война досега “, казва Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на консултантската фирма Automobility, базирана в Шанхай.

Според данни на индустрията от Китайската асоциация на производителите на автомобили, делът на Япония в продажбите на автомобили в Китай е спаднал до 18.5 процента през първото тримесечие от 24 процента през 2020 г.

Продажбите на Toyota и нейната луксозна марка Lexus са паднали с 14.5% през първото тримесечие на настоящата година. „Трябва да увеличим скоростта и усилията си, за да отговорим ясно на очакванията на клиентите на китайския пазар“, каза изпълнителният директор на Toyota Коджи Сато в интервю миналия месец.

Nissan Motor отчете 45.8% спад в продажбите в Китай, докато продажбите на Mazda Motor паднаха с 66.5% през първото тримесечие. Тези на Honda Motor паднаха с 38.2%, показват данни от индустрията.

Изпълнителният директор на Honda Тошихиро Мибе призна, че автомобилният производител изостава от китайските конкуренти в някои софтуерни технологии и най-вече в разработката и производството на електромобили.

0 от 500
  • #38
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 34 ( преди 11 месеца )
    Лескункс е още по-зле от Тойотка, защото нито е евтин, нито е премиум.
  • #37
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 35 ( преди 11 месеца )
    Тези 300 милиарда са за 5 години напред а военния бюджет на Китай е толкова още тази година. Усещам как след няколко години ще пишете за "японистан" ако китайската агресия се провали както руската и дано изобщо да не се пробват комуноидите разбира се при тях уж по има наченки на мозък от Русия.
  • #36
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 35 ( преди 11 месеца )
    Китай, С. Корея или Русия колко подобни ракети имат под 500 ли или хиляди? Защо всеки който иска да може да се защитава да трябва да е "принуден" от САЩ според китайо-русначетата? В случая иска да е по-независима в отбраната си защото ако Китай окупира Тайван разходите й дългосрочно ще са много повече. Ако трябва да сравним спрямо БВП просто изравнява процента с Китай и пак е в пъти зад С. Корея и Русия няма ли право да харчи колкото харчи Китай спрямо икономиката?
  • #35
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до 30 ( преди 11 месеца )
    Умно-красивий, съвсем случайно, ама наистина случайно ще бъдат закупени и 500 ракети "Томахоук" от САЩ + още мноооого други въоръжения, самолети и какво ли не за сумата от 300 млрд. долара. Това се случва под американски диктат и по време на световна криза. Как ти се струва, дали е случайно? Евро-атланитеското ти загладено малко мозъче, дали схваща за какво я готвят Япония?! А знаеш ли,че има подписани споразумения след ВСВ за определени количества въоръжения в Япония, които сега се нарушават!
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 33 ( преди 11 месеца )
    Нима Лексус разчита на бедните или пък Хонда са с по-ниско качество от Тойота за да твърдиш тези неща? И 4те изброени със срив обикновено не са по-скъпи от Тойота също така
  • #33
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 32 ( преди 11 месеца )
    Е какво му е изненадващото, като в Китай германските марки се купуват защото са премиум, а японските се купуват защото са евтини. По цена няма кой да ги бие китайците, така че за toyota остава да се съревновава с тях. Ако я бият и с качеството с toyota е свършено в световен мащаб, защото няма какво да предложи като конглокентно предимство. Немците ще си разчитат на лукса и богатите клиенти, които залагат на престижна марка, а тесла ще залага на технологии. Японците няма на какво.
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 11 месеца )
    Изненнадващото е в това, че явно японските се изтласкват доста по-бързо от американските и немските като само Тойота е с нормален спад като за чужди марки а Хонда, Нисан, Мазда, Митсубиши се сриват наполовина средно
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 28 ( преди 11 месеца )
    Има да чакаш от много години насам пазара в Индия е така и индийските марки не растат много по-бързо от общото темпо. Ако е за електромобили Тата е долу-горе добре достигна производство 75К на година но Сузуки също планира електромобили а Хюндай-Киа със сигурност има какво да предложи нещата може да ги размести според мен Тесла дългосрочно. Индия и Япония не са заплаха една за друга но и за двете най-голямата е комунистически Китай с вечните претенции към почти всички съседи
  • #30
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 29 ( преди 11 месеца )
    Аман от русофили борещи "империализма" с империализъм. Япония се въоръжава сама със свои пари и най-често оръжия а не от САЩ и то разходите й като % от БВП за армията са много под тези на заплахите й Китай, С. Корея и Русия. За такива като вас винаги нещата са наобратно сигурно Украйна, Молдова и Грузия са окупирали Русия а Тайван "заплашва" "горкия" 50 пъти по-голям комунистически Китай
  • #29
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Япония е американски протекторат. Американците започнаха да ги въоръжават ударно, за да може при един евентуален конфлит с Китай да се намесят на страната на господарите си, които палят войни навсякъде по света. Заради това, коитайците не остават безучастни, а изтласкват компаниите на враждебните към тях държави. Та общо взето това е за момента положението и всякакви други брътвежи са само допълнение към споменатото от мен, но не и основното.