IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задръстванията на станциите за зареждане убиват електрическата мечта на ЕС

Бюрокрацията спъва голяма част от проектите за изграждане на станции и отказва инвеститорите

Шофьорите на електрически превозни средства, които се надяват да заредят батериите си в една от 1600-те испански станции за зареждане на Repsol, се оказват разочаровани, тъй като почти половината от тях са неактивни, защото нямат връзка с електричеството.


зареждане електромобил


Такива пропуски са очевидни в целия Европейски съюз, където миналата седмица Европейската комисия обяви планове за надграждане на енергийните мрежи на блока. Те трябва да бъдат изпълнени след 18 месеца и включват справяне с недостига на електроенергия в станциите за зареждане на електрически автомобили, пише в свой анализ агенция Reuters.

Въпреки декларациите на нейните лидери, бюрокрацията, която пречи на напредъка към по-екологичен транспорт в ЕС, се увеличава, твърдят представители на индустриални групи и енергийни компании, цитирани от Reuters.

Лесното изграждане на център за зареждане на EV варира значително в отделните държави. Източник от индустрията каза, че в Германия такъв център е бил задържан с месеци заради правилата, защитаващи едно дърво, докато друг, разположен на натоварена магистрала, е трябвало да чака 10 месеца за оценка на шума, преди да получи одобрение.

„Въпреки че работата по инсталирането на бърза и ултра-бърза точка за зареждане изисква само две до три седмици работа, поради различните административни изисквания в Испания, пълният процес може да продължи от една до две години“, твърдят от Repsol.

Индустриалната група ChargeUp Europe заяви, че въпреки че Комисията признава издаването на разрешителни за проблем, тя не е предложила никакви конкретни инструменти или действия. Конкретни насоки за държавите-членки за ускоряване на издаването на разрешителни се очакват едва в даден момент през следващите две години, показва графикът на плана.

Това забавя въвеждането на центрове за зареждане в 27-членния блок, поставяйки в опасност целите на ЕС за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите превозни средства, както и неговите по-широки климатични цели.

„Времето, необходимо за свързване на точките за зареждане на електромобили към мрежата, наистина може да се разглежда като пречка за ускоряване на навлизането на електромобили и трябва да се преодолее“, коментира говорител на Европейската комисия.

Процесът за създаване на бърза EV станция се е увеличил до средно две години от шест месеца през последните няколко години, твърдят четири компании за зареждане на електромочили. А причината е, че фирмите преминават през безброй правила от федерално до общинско ниво.

„Кафка се среща с енергийния преход. Имаме толкова много неща, които работят срещу Европа, но можем да поправим това“, категоричен Луси Матера, генерален секретар на ChargeUp Europe, цитиран от Reuters.

Матера допълва, че броят на електромобилите ще расте по-бързо от общия брой обществени станции за зареждане, който според ChargeUp Europe ще нарасне девет пъти до 2030 г., а електромобилите - с десет.

Електрификацията на транспорта е един от ключовите стълбове в основата на целта на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. За да постигне това, той ще забрани продажбите на превозни средства с емисии на CO2 от 2035 г. и иска да развие мрежа от станции за зареждане на EV. Тази амбиция създава доста трудности пред енергийните компании и регулаторите, неподготвени за скока на търсенето в ЕС, където досега само 5,4% от пътническите автомобили работят с алтернативни горива, включително електрически, от общо 286 милиона.

Тази година ЕС прие закон за инсталиране на бързи зарядни устройства до 2030 г. на всеки 60 километра по определени пътни мрежи за леки автомобили и на всеки 100 километра за тежкотоварни превозни средства. Заради бюрократичните пречки обаче инвеститорите не са склонни да се наемат с подобни проекти.

Тези пречки включва установяване дали една средна крайпътна спирка за почивка има единичен стълб или достатъчно кабели, които се свързват с по-широката мрежа. Хъбовете за зареждане често изискват допълнителна електрическа подстанция, която преобразува мощността с високо напрежение в по-малки единици. След това процесът включва искания към електроразпределителните компании (DSO) за инсталиране на повече капацитет. Те обаче често не бързат и няма как да се проследи кога ще се справят с това изискване.

Ръководители от автомобилната индустрия смятат, че целите на ЕС са достатъчно ниски и следователно е вероятно да бъдат изпълнени, но може да не отговорят на търсенето на нарастващия парк от електромобили и особено камиони. В момента се забелязва силен промишлен импулс за изграждане на центрове за електрически автомобили, но не и за камиони и автобуси за дълги разстояния. Те представляват повече от 25% от емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт в ЕС, който като цяло е отговорен за една пета от емисиите на блока.


0 от 500
  • #33
    11 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    По-рано тази година френският град Монпелие анулира поръчка за 51 автобуса, задвижвани с водород, след като новоизбраните служители установиха, че електрическите автобуси ще бъдат шест пъти по-евтини за експлоатация.
  • #32
    8 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Но също така каза, че няма намерение никога повече да използва водородни автобуси - без да обяснява защо.Със 120 акумулаторни електрически превозни средства, ESWE Verkehr вече управлява един от най-големите автобусни паркове с нулеви емисии в Германия. Само в Хамбург паркът от електробуси в момента е по-голям. Въпреки това гръбнакът в момента се формира от [нашите] 130 дизелови съчленени автобуса, каза управляващият директор на компанията Ян Гьорнеман.
  • #31
    8 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Хайде бе заядливец къде са ти фактите? Ето че още малко новини с факти :Германски град ще пенсионира своите едногодишни автобуси с водородни горивни клетки след повреда на бензиностанция за 2,3 милионаКомпанията за обществен транспорт на Висбаден ще прекрати програмата H2 която получи повече от 5 милиона евро от властите в ЕС и Германия и ще се придържа към електрически автобуси с батерии в дългосрочен план
  • #30
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 5 месеца )
    Смях
  • #29
    8 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Електричеството се произвежда от гигантски фотоволтаичен модул, разположен върху точките за зареждане като навес за кола. Излишното генерирано електричество се подава в мрежата. Съоръжението струва пет милиона евро. Обаче когато зададеш на изпадканяк въпрос той започва да мрънка да вънка, да обижда да манипулира и да лъже И пак да обижда и пак да се заяжда И в никакъв случай не отговаря. Защото всеки самоуважаващ се психопат никога не отговаря на въпроси за факти!
  • #28
    8 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Напълно вярно е. Когато един изпаканяк зададе въпрос на нормален човек той му отговаря нормално с цифри и факти, като например като цитира новина по въпроса 06 ноември 2023 гСъоръжението в Мерклинген разполага с 259 затворени точки за зареждане за 259 електромобила. Това е повече от където и да било другаде по света, казват операторите.Електричеството се произвежда от гигантски фотоволтаичен модул, разположен върху точките за зареждане като навес за кола. Излишното генерирано електричест ...
  • #27
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Мити4ен,ще те цитирам."Смисъла на електрокара бил само за каране на много километри."Електрокара става само за къси разстояния.За градско каране много километри няма да навъртиш.
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Разбира се гот не отговаря на въпроси за лъжите и манипулациите си а продължава със следващи лъжи манипулации и заяждания. Той нали затова е тука да лъже манипулира И да се заяжда, а не да научи нещо или да води конструктивен диалог с останалите.
  • #25
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Мити4ен,какво стана със зарядните с фотоволтаици на покрива?
  • #24
    6 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Ще ми припомниш ли кога съм твърдял че от години пътуват електрически камиони и автобуси за дълги разстояние? От отдавам го на функционалната ти неграмотност и ако ме цитираш ще ти покажа къде ти е грешката както винаги. Защото никога не съм твърдял това което се опитваш да ми препишеш. Как пък все ти си не разбралия? Как след като в прав текст ти написах че масата упражнява 100Нм въртящ момент върху вала на двигателя, Ти прочете че това били гуми а не вал и двигател? Допускам че ще е същото!