IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задръстванията на станциите за зареждане убиват електрическата мечта на ЕС

Бюрокрацията спъва голяма част от проектите за изграждане на станции и отказва инвеститорите

Шофьорите на електрически превозни средства, които се надяват да заредят батериите си в една от 1600-те испански станции за зареждане на Repsol, се оказват разочаровани, тъй като почти половината от тях са неактивни, защото нямат връзка с електричеството.


зареждане електромобил


Такива пропуски са очевидни в целия Европейски съюз, където миналата седмица Европейската комисия обяви планове за надграждане на енергийните мрежи на блока. Те трябва да бъдат изпълнени след 18 месеца и включват справяне с недостига на електроенергия в станциите за зареждане на електрически автомобили, пише в свой анализ агенция Reuters.

Въпреки декларациите на нейните лидери, бюрокрацията, която пречи на напредъка към по-екологичен транспорт в ЕС, се увеличава, твърдят представители на индустриални групи и енергийни компании, цитирани от Reuters.

Лесното изграждане на център за зареждане на EV варира значително в отделните държави. Източник от индустрията каза, че в Германия такъв център е бил задържан с месеци заради правилата, защитаващи едно дърво, докато друг, разположен на натоварена магистрала, е трябвало да чака 10 месеца за оценка на шума, преди да получи одобрение.

„Въпреки че работата по инсталирането на бърза и ултра-бърза точка за зареждане изисква само две до три седмици работа, поради различните административни изисквания в Испания, пълният процес може да продължи от една до две години“, твърдят от Repsol.

Индустриалната група ChargeUp Europe заяви, че въпреки че Комисията признава издаването на разрешителни за проблем, тя не е предложила никакви конкретни инструменти или действия. Конкретни насоки за държавите-членки за ускоряване на издаването на разрешителни се очакват едва в даден момент през следващите две години, показва графикът на плана.

Това забавя въвеждането на центрове за зареждане в 27-членния блок, поставяйки в опасност целите на ЕС за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите превозни средства, както и неговите по-широки климатични цели.

„Времето, необходимо за свързване на точките за зареждане на електромобили към мрежата, наистина може да се разглежда като пречка за ускоряване на навлизането на електромобили и трябва да се преодолее“, коментира говорител на Европейската комисия.

Процесът за създаване на бърза EV станция се е увеличил до средно две години от шест месеца през последните няколко години, твърдят четири компании за зареждане на електромочили. А причината е, че фирмите преминават през безброй правила от федерално до общинско ниво.

„Кафка се среща с енергийния преход. Имаме толкова много неща, които работят срещу Европа, но можем да поправим това“, категоричен Луси Матера, генерален секретар на ChargeUp Europe, цитиран от Reuters.

Матера допълва, че броят на електромобилите ще расте по-бързо от общия брой обществени станции за зареждане, който според ChargeUp Europe ще нарасне девет пъти до 2030 г., а електромобилите - с десет.

Електрификацията на транспорта е един от ключовите стълбове в основата на целта на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. За да постигне това, той ще забрани продажбите на превозни средства с емисии на CO2 от 2035 г. и иска да развие мрежа от станции за зареждане на EV. Тази амбиция създава доста трудности пред енергийните компании и регулаторите, неподготвени за скока на търсенето в ЕС, където досега само 5,4% от пътническите автомобили работят с алтернативни горива, включително електрически, от общо 286 милиона.

Тази година ЕС прие закон за инсталиране на бързи зарядни устройства до 2030 г. на всеки 60 километра по определени пътни мрежи за леки автомобили и на всеки 100 километра за тежкотоварни превозни средства. Заради бюрократичните пречки обаче инвеститорите не са склонни да се наемат с подобни проекти.

Тези пречки включва установяване дали една средна крайпътна спирка за почивка има единичен стълб или достатъчно кабели, които се свързват с по-широката мрежа. Хъбовете за зареждане често изискват допълнителна електрическа подстанция, която преобразува мощността с високо напрежение в по-малки единици. След това процесът включва искания към електроразпределителните компании (DSO) за инсталиране на повече капацитет. Те обаче често не бързат и няма как да се проследи кога ще се справят с това изискване.

Ръководители от автомобилната индустрия смятат, че целите на ЕС са достатъчно ниски и следователно е вероятно да бъдат изпълнени, но може да не отговорят на търсенето на нарастващия парк от електромобили и особено камиони. В момента се забелязва силен промишлен импулс за изграждане на центрове за електрически автомобили, но не и за камиони и автобуси за дълги разстояния. Те представляват повече от 25% от емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт в ЕС, който като цяло е отговорен за една пета от емисиите на блока.


0 от 500
  • #43
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Механика ( преди 11 месеца )
    V8 е истината, тия с електричеството са за нежни и модерни мъже, епилиращи се и ходещи с шарените флагчета...
  • #42
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Танко ( преди 11 месеца )
    Митичен,инвестирай в добър психиатър. На второ място-учител по граматика.
  • #41
    9 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    Лапачката свършва и голямо реване пада. То не е лебедова песен, а рев като запечен ***. На GRIDSERVE/EnBW Hyperhub/Ecotricity/Electrify America и Tesla Supercharger хъбовете е свободно, заповядайте, не се плашете, не хапят. На нашите бързозарядни хъбове на Елдрайв даже е радост като спре колега. Не вдигаш джама димляци няма, нито петна масла по плаца
  • #40
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    80/100 писания на митичния бустер,днес пак е избягал от клиниката.
  • #39
    9 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Позната стратегия. Задават ти въпроси защото си мисля че си неграмотен като тях и няма да можеш да им отговориш, а когато им отговориш с цифри и факти ти пишат минуси и си слагат плюсове и смятат че който има повече плюсове и минуси той е правя в спора. Няма ли да коментираме зарядната станция с 359 колонки, на които се зареждат всеки ден по 359 автомобилът за двуседмичния им пробег, докато собствениците им са на работа? Няма ли да коментираме зимното производство в Германия с цифри и факти?
  • #38
    14 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Почти същите като тези цифри измислени за манипулация и нищо общо с реалността"обаче като дойде зимата в Германия и данните показват: Фосилните горива покриват 80% от енергийните нужди, а от 20те% ВЕИ 8 са биомаса и 4 ВЕЦ! Няма перки, няма панели! От 80те ГВ панели са получили 0.5% от нужната енергия! Кога ще престанете с тия зелени щуротии?!!! При лошо време, когато са най-нужни ВЕИ го няма!!!"
  • #37
    11 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Иначе ти можеш да си разправяш колкото си искаш че ти е дълъг 1,38 метра, а на комшията ти му е само 3,7 сантиметра Но не очаквай, че някой ще ти повярва на измислените цифри.
  • #36
    10 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Кажи ми зимен месец през който си мислиш че възобновяемата енергия има най-малък дял в Германия и аз ще ти кажа точно колко е произвела в този месец И това колко процента са! Ти можеш да си вярваш в каквото си пожелаеш но цифрите са си цифри и фактите са си факти независимо какво мислиш за тях. Допускам че не ги знаеш и затова говориш глупости затова ще ти ги кажа, само питай. Не е срамно да питаш, срамно е да не знаеш!
  • #35
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    МитЕ, аз не споря с теб! Безсмислено е! Просто ти казвам, че зелената ви дивотия не работи и няма да проработи придружено с някакви конкретни цифрички! Иначе всеки може да е зальохан в тоя живот колкото си иска! Вярно, че ще плащам наравно с вас за глупостите, които правите ама така е с мнозинството - печели количеството, а не качеството! Чао! П.С. както виждаш почнал съм да се вясвам рядко - безсмислено е!
  • #34
    13 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още чакаме и данните на другия манипулатор! Изгуби се човека и не знае кои месеци били зимни, за да даде процента на възобновяемите източници в Германия за зимните месеци. Междувременно България за ноември отново се превърнала в нетен вносител на ток, защото е било по-евтино да си го внесем отвън отколкото да ползваме въглищния. За този очевидно летен месец, фотоволтетите са произвели 5,8% от енергията в сравнение с под 2% миналата година за същия месец. Гостенино какво стана с 3% средногодишно?