Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.

Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Първите версии на тези мотори имаха компресор Eaton M45, доста податлив на повреди, но малко податлив на ремонти. Проблеми създаваше и системата за вентилация на картера, където налягането на газовете изтласкваше уплътненията - с твърде неприятни последици. Ангренажната верига с мъка изкарваше и 100,000 км, а разтягането й предизвикваше повредата и на други скъпи за ремонт компоненти като фазови регулатори например.
По-късно в Mercedes замениха компресора с директно впръскване и турбо, но от това проблемите не намаляха. Чест проблем при тях е течът на масло от чашката на филтъра, която за икономия е от пластмаса. А при последните версии на мотора нерядко хидравличният обтегач блокира и веригата прескача, което в добрия случай води до основен ремонт на двигателя, а в лошия - до нов двигател.


5