Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.

Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Дълги години двигателите на Mercedes бяха синоним на издръжливост. Но после начело на гиганта застана Юрген Шремп, чиято представа за добър бизнес бе да се увеличат цените и да се понижат максимално разходите. Продукт на тази ера е 4-цилиндровият бензинов двигател M271, с алуминиев блок и алуминиеви цилиндрови глави, по 4 клапана на цилиндър и променливо газоразпределение. Всички вариации на този мотор се правеха в Унтертюркхайм.
Употреба:
KE18ML (1.8-литров): CLK 200 Kompressor от 2002, C-Class C180, C200 и С230 Kompressor от 2002, E-Class Е200 Kompressor от 2004, SLK 200 Kompressor от 2004, C-Class C180 и C200 от 2007, CLC 180 и 200 Kompressor от 2008
DE18ML (с директно впръскване): C-Class C 200 CGI от 2003, CLK CGI от 2003
KE16ML (1.6-литров): CLC-Class 160 BlueEFFICIENCY от 2008, C-Class C 180 Kompressor от 2008
DE18LA (турбо): C-Class C 180 CGI, C 200 CGI, C 250 CGI (2009-2013), E-Class E 200 CGI, E 250 CGI (2009-2013), E-Class Coupe E200 CGI и Е 250 CGI (2010-2013), SLK 200 и SLK 250 (2011-2015)


5