Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.
Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите от семейството GM Family 0, разработени най-вече от Opel за използване в европейските модели, съществуват от 90-те години. Но проблемите дойдоха с третото им поколение, появило се след 2008. Става дума най-вече за 1.4-литровия турбомотор (работен обем 1364 куб. см), познат с означението A14NET, А14NET и A14NFT. При Opel обикновено се наричат EcoFlex.
Употреба:
OPEL: Corsa 2011-2019, Astra J 2009-2015, Meriva B 2010-2017, Zafira Tourer 2011-2019, Adam 2013-2019, Ampera 2010-2015, Mokka 2013-2020
CHEVROLET: Cruze 2011-2015, Volt 2010-2015, Aveo 2012-2020, Trax 2014 до днес, Spin 2013-2015
BUICK: Encore 2013 до днес
CADILLAC: ELR 2013-2016
ROEWE: e950 2016 до днес