В продължение на четвърт век маркетинговата агенция Interbrand ежегодно съставя Топ 100 на най-ценните марки в света. Лидер в глобалната класацият и тази година е Apple, която държи първото място в общото класиране с огромна разлика.
При автомобилните марки най-предна позиция (шеста в общото класиране), заема Toyota, чиято прогнозна стойност достига 64,5 млрд долара. Японският производител е увеличил цената си с 8% спрямо 2022 година.
В класирането след Mercedes-Benz - втора сред автомобилните марки и седма в глобалната класация с резултат от 61,4 млрд. долара (+9%). Германският производител малко по малко увеличава преднината си пред колегите си от BMW, който е третото място при автомобилните брандове. През 2023 г. баварската марка е оценена на 51,2 милиарда долара (+10%), като за първи път тя попада в Топ 10 в генералното класиране.
Челната петица на най-скъпите автомобилни марки се допълва от Tesla, чиято стойност е оценена на 49,9 милиарда (+4%), и Honda (24,4 милиарда, +7%). В Топ 100 на най-скъпите брандове попадат още Hyundai (32), Audi (45), Porsche (47), Volkswagen (50), Ford (51), Nissan (63), Ferrari (70) и Kia (88) В същото време обаче от класацията отпадат два автомобилни производителя - Land Rover и MINI.