Консултантската фирма Interbrand отново анализира всички световни марки за 2022 г. Технологии, електронна търговия, мода, гастрономия и автомобилостроене, като последното е в доста различна ситуация в сравнение с минали години.
Първата автомобилна марка, която се появява в класацията на Interbrand, е Toyota. Стойността на японската компания нарасна с 10% спрямо 2021 г., като така тя се изкачи с една позиция и по този начин стигна до 6-ото място в общото класиране. Отново на второ място при автомобилните производители е Mercedes-Benz, където увеличението също е с 10%, като компанията от Щутгарт заема 8-а позиция в общото класиране.
На трета и четвърта позиция обаче има промяна спрямо миналата година. Tesla бележи ръст от + 32% спрямо 2021 г. и изпреварва BMW, което по този начин пада с една позиция в генералното класиране, спирайки на 14-то място. Веднага след това идва Honda, която остава стабилна след лекия спад миналата година. Hyundai и Audi също остават стабилни като позиции в общото класиране, отбелязвайки ръст съответно от +14% и +11%, следвани от Volkswagen и Ford, които растат с +10% и +12%, отбелязвайки доста ограничено увеличение на стойността.
В общия Топ 100 на марките попада и Porsche, което се изкачва до 53-та позиция благодарение на ръст от +15%. Nissan, от друга страна, пада с две места, но остава стабилен сред автомобилните марки, също както и Kia. На свой ред Ferrari преминава от 76-то на 75-то място в генералното класиране, регистрирайки ръст от +31%. Накрая на последните две позиции отново настъпва кратък обрат. Land Rover увеличава стойността си с +10% и изпреварва MINI, което също пада с три места в генералното класиране.
Начело в общото класиране на Interbrand за 2022 г. е Apple (488,214 милиарда долара). Следват Microsoft (278,288 милиарда), Amazon (274,819 милиарда), Google (251,751 милиарда), Samsung (87,689 милиарда), Toyota (59,757 милиарда), Coca-Cola (57,535 милиарда), Mercedes-Benz (58,103 милиарда), Disney (50,325 милиарда) и 10 Nike (50,289 милиарда).