IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Марките, чиито модели се обезценяват най-бавно

При премиум-брандовете няма изненада, но при масовите не е точно така

Когато нов автомобил излезе от автосалона, той веднага губи голям дял от своята цена на дребно. Вярно е, че стойността на превозното средство продължава да намалява с течение на времето, но някои марки коли се обезценяват по-бързо от други. За да се установи кои марки губят с по-бърз темп своята стойност, експертите от carVertical извършваха проучване за периода 2019 и 2022 г., като то засяга пазарите в Европа, САЩ и Австралия. 


Porsche


Според анализа най-бавно се обезценяват автомобилите на марките Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) и MINI (-85,5%). Тези коли запазват най-дълго време своята стойност след излизане от шоурумите спрямо първоначалната им цена. Така например, Porsche ще изгуби само 64,4% от своята първоначална стойност през годините, докато автомобилите Lexus ще изтрият 89,9%. 

„Макар че и Porsche произвежда спортни автомобили, неговите модели са достатъчно практични и за ежедневно шофиране. 911 вероятно е един от най-емблематичните автомобили в историята, с огромна фен-база. Нищо чудно, че търсенето му надминава предлагането. Автомобилите на Porsche са надеждни, издръжливи и имат отличителен вид, който привлича клиенти“, обяснява Матас Бузелис от carVertical. 


обезценяване


Сред автомобилите с висока остатъчна стойност се появяват и по-традиционни марки като Hyundai и Toyota. Тези превозни средства са по-достъпни и обикновено предлагат по-ниски разходи за поддръжка, което повишава тяхното търсене сред купувачите на употребявани автомобили. Докато някои първокласни марки като Jaguar, Land Rover и Lexus имат по-ниска тенденция към обезценяване, това не винаги е така. Много премиум-автомобили губят повече стойност от по-евтините си варианти 

Най-бързо обезценяващите се марки автомобили през годините са Chrysler, Audi и Seat. Например максималното обезценяване на нов Chrysler в крайна сметка ще падне до 96,8% (средно за 25 години), което превръща бранда в марката, която губи по-голямата част от стойността си на пазара. В интерес на истината около половината от марките в тази графика за обезценяване на автомобили са от премиум клас. 


обезценяване


Макар че потребителите обожават Infiniti, BMW и Volvo, тяхната стойност намалява значително с течение на времето. За сравнение, автомобилите Toyota достигат най-ниската си стойност на възраст от 19 години, докато тези с марка BMW достига това при експлоатационна възраст от 21 години. Колите на Toyota губят около 88,7% от стойността си, докато колите на BMW – 93,8%.

Какви фактори довеждат до тези разлики и какво да очакват собственицитечетете в Inеvstor.bg.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Нанекомудедова ( преди 3 месеца )
    Моделът е доста по важен от марката. Порше прави клиника Кайен, който се обезценява със скоростта на светлината....за разлика от 911!Jeep Wrangler не губи стойност, дори си качва цената, за разлика от Patriot, Compass. Ама каквото и да обясняваш, тротинеткаджията си остава такъв...
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 3 месеца )
    Авторчето пак не е прочело преведената си с гугъл статия!....А, истината е, че трябва да се говори не за марки, а за модели! Да не би един Ес клас Майбах да се обезценяване като един А клас първа генерация??? Естествено, марки с лимитирани бройки на хиперкари се обезценяват най-малко! Пагани , Кьонигсег....
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абе като гледам цените в мобиле.бг. Премиумите не са мръднала цена вече 3-4 години.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2-ри, живееш в миналият век все още. Да, тогава Мерцедес правеха истински автомобили, които си струваха високата цена защото хората знаеха, че купуват качество, а не както сега ширпотреба, маскирана като премиум, но с премиум цена. Мерцедес отдавна не е това, което беше, както и други немски марки, които са повече китайски, като се има предвид къде се правят повечето им части отколкото немски.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Кошниците Роувър и Ягуар в челото :) Няма смисъл да се чете статията докрай.
  • #2
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Шекерчо пак ... ( преди 3 месеца )
    не преписвал правилно! Забравил е Мерцедес - колата, която се обезценява най-бавно. Но така е като се друсаш в неуДачия ...
  • #1
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости.