IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето 15-те най-скъпи автомобилни марки в света

Toyota отново е лидер в класацията на Interbrand за 2022

Консултантската фирма Interbrand отново анализира всички световни марки за 2022 г. Технологии, електронна търговия, мода, гастрономия и автомобилостроене, като последното е в доста различна ситуация в сравнение с минали години.


Interbrand 2022


Първата автомобилна марка, която се появява в класацията на Interbrand, е Toyota. Стойността на японската компания нарасна с 10% спрямо 2021 г., като така тя се изкачи с една позиция и по този начин стигна до 6-ото място в общото класиране. Отново на второ място при автомобилните производители е Mercedes-Benz, където увеличението също е с 10%, като компанията от Щутгарт заема 8-а позиция в общото класиране.

На трета и четвърта позиция обаче има промяна спрямо миналата година. Tesla бележи ръст от + 32% спрямо 2021 г. и изпреварва BMW, което по този начин пада с една позиция в генералното класиране, спирайки на 14-то място. Веднага след това идва Honda, която остава стабилна след лекия спад миналата година. Hyundai и Audi също остават стабилни като позиции в общото класиране, отбелязвайки ръст съответно от +14% и +11%, следвани от Volkswagen и Ford, които растат с +10% и +12%, отбелязвайки доста ограничено увеличение на стойността.


Interbrand 2022


В общия Топ 100 на марките попада и Porsche, което се изкачва до 53-та позиция благодарение на ръст от +15%. Nissan, от друга страна, пада с две места, но остава стабилен сред автомобилните марки, също както и Kia. На свой ред Ferrari преминава от 76-то на 75-то място в генералното класиране, регистрирайки ръст от +31%. Накрая на последните две позиции отново настъпва кратък обрат. Land Rover увеличава стойността си с +10% и изпреварва MINI, което също пада с три места в генералното класиране.

Начело в общото класиране на Interbrand за 2022 г. е Apple (488,214 милиарда долара). Следват Microsoft (278,288 милиарда), Amazon (274,819 милиарда), Google (251,751 милиарда), Samsung (87,689 милиарда), Toyota (59,757 милиарда), Coca-Cola (57,535 милиарда), Mercedes-Benz (58,103 милиарда), Disney (50,325 милиарда) и 10 Nike (50,289 милиарда).

0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Тойота и в момента продава ел.автомобили. Ти за Тойота не се притеснявай,ако имаше провал и опасения за бъдещи загуби , Тойота нямаше да си качва цената, защото Тесла миналата година беше по-скъпа от Тойота. Значи ти си говориш ала балистики,а пазаите определят устойчивата политика на компаниите.
  • #23
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Ти си станал за смях. Тойота спряха разработката на бъдещата си платформа за електромобили, защото като видяха ефективността на производството на Тесла и огромния им марж на печалбата, осъзнаха че бъдещата платформа на Тойота ВЕЧЕ е много изостанала технологично и трябва да я почнат разработване на нова, която да е поне на нивото на настоящата на Тесла. Щяла да е готова най-рано след 4 години. Тесла къде ли ще е технологично тогава?
  • #22
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Хора с пари освен,че плащат за Тойота, най-вече мисълта ми беше,че хората с пари плащат за акции на Тойота, а това повишава цената им.
  • #21
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Знаеш ли, това дали един човек е функционално неграмотен се познава по това дали като чете думи, свързани в текст, разбира смисъла на текста или казва,че това са много думи без смисъл.
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората с пари карали Тойота :):):) , е тва ми оправи вечерта . Така не съм се смял от години :):):)
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 11: "В САЩ е на загуба" - фактът че ползваш фейк нюз за опорка показва единствено че тезата ти е невярна. Тойота продължават да са най-печелившия производител на годишна база.
  • #18
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    купиха 5-10 тойоти за фирмения автопарк ами така и си стоят никой не иска да пътува с тях сипват си гориво на личните и си ходят по служебни дела толкова за най хубавата служебна кола
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    То и Бай Ганъо в творбата на Алеко така се възмущава от по-умните и си мисли,че е по-хитър от тях, но навсякъде става за смях.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    13, 14, много думи си изхабил, а само глупости си написал.
  • #15
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Propov, забелязал съм ,че не се отличаваш с интелигентност. Хубаво е да го осъзнаеш,за да не продължаваш да досаждаш с неосведомеността си, но с убедеността в собствените тесноскроени разсъждения. На теб какво ти харесва си е твоя работа и личен въпрос, световен факт обаче е,че Тойота е най-харесваната авто марка, с най-много клиенти, с най-много лоялни клиенти, с най-много модерни технологии на пазара и на-скъпата както се досещаш,освен най-технологичната авто марка.