IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електромобили имат минимална загуба на пробег в студа?

Ново изследване анализира данните от 10 000 коли от 18 модела

Компанията за събиране на данни за електрически превозни средства Recurrent публикува резултатите от изследване за влиянието на ниските температури върху техните батерии. Проучването обхваща 10 000 електромобила от общо 18 модела, предлагани на пазара в САЩ.


Audi e-Tron


Анализът показа, че средният зимен диапазон е около 70,3% от нормалния пробег, като се вземат предвид фактори като климат, терен и реални условия на шофиране. При студено време обхватът на електрическото превозно средство се намалява поради устойчивостта на химичните и физичните процеси, които протичат в батерията поради ниските температури.

В допълнение, работата на вътрешното отопление също намалява пробега заради консумацията на енергия. Съвременните електрически превозни средства обаче са оборудвани с термопомпи, които използват излишната топлина от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да сведат до минимум загубата на пробег в студено време.

Данните, събрани от Recurrent, показват, че пробегът на електрическите превозни средства е намален при студено време в сравнение с „идеалните условия на шофиране“. Това, логично, води до разделение на „зимни“ и „летни“ показатели на превозните средства, които се различават от тези на EPA (Агенция за опазване на околната среда).


пробег


Интересното е, че някои електрически превозни средства показват минимална загуба на пробег в студено време. Audi E-Tron (моделни години 2021 и 2022 г.) показва едни от най-ниските спадове в пробега, като в зимни условия той е с 18% по-нисък.

Nissan Leaf (2019 г.) показа 23% намаление на обхвата при нулева температура. По-новите версии на модела обаче имат нагреватели на батериите, което ги прави по-малко чувствителни към температурни промени в сравнение с по-старите версии с пасивно термично управление.

Електромобилите на Tesla - в случая са тествани Model 3, Model Y и Model X, записват средно намаление на пробега през зимата от 24%, подчертавайки впечатляващото термично управление на марката.


0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Е именно де, може три пъти повече отколкото ти трябва. Резервоарът ти побира четири пъти повече отколкото ти трябва, Но ти така или иначе зареждаш само точно колкото ти трябва и няма никаква разлика и сега ще се въртиш като фурнаджийска лопата само за да не отговориш че няма да ти се промени абсолютно нищо в навиците освен че вместо на бензиностанция ще трябва да зареждаш ток. И няма да виждаш всяка седмица бензинджийката, заради която ходиш, защото смотаната станция ще се намира на паркинг.
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Бустер,ще го разбереш като се качиш на електрокар.Въпрос на избор.В Королата аз решавам колко литра ще сложа.В електрокара ще заредиш колкото може.Все едно да си купиш Киа Соренто с резервоар, който събира 10 литра нафта.
  • #46
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Ей така хипотетично ако получиш наследство електромобил, ще се промени ли нещо в начина ти на зареждане? Недей избягва въпроса? Нещо ще те обърка ли 24% по-малко пробег през зимата? Хайде не ми отговаряй за тебе защото мразиш електромобилите и по-скоро ще се гръмнеш отколкото да караш такъв или поне да се качиш, Но отговори дали на някой с твоя начин на зареждане ще трябва да му се променят навиците за зареждане веднъж седмично? Ако да, то с какво ще се променят? Само решението да не е хапче!
  • #45
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Мити4ен бустер4о,не се виждам като собственик на електрокар.Бензинови автомобили втора употреба ще се карат без проблеми и след 2035.Може забраната до тогава да падне.
  • #44
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Пръц пръц, я се разбери със себе си Дали има достатъчно зарядни за електромобили, защото гост за 150 км ще трябва да зарежда на паркинга пред работното място веднъж на три седмици и едно е зарядно ще е достатъчно на 15 негови колеги за годишният им пробег. Ако карат плъгин хибрид, ще са необходими 15 зарядни да зареждат всеки ден. Разбира се с тебе дали зареждането предпочиташ да зареждаш веднъж месечно резервоара, два пъти месечно батерия или 30 пъти месечно плъгин? Раздвоение на личността?
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Тоест ще ми обясниш ли защо се смееш на някой който зарежда на 40% всяка седмица, при положение че ти зареждаш 20%, след като очевидно и двамата го правите по собствена воля и двамата можете да заредите 100%? Да не говорим за хора които всяка нощ зареждат по-малко от 10% от батерията си, защото не ги бърка да отделят 5 сек. да включат електромобила в гаража дали ги бърка, че на таблото ще се покаже 250 км вместо 500 км пробег всяка сутрин при положение, че минават 30 км/ден. Само драматизирате!
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 5 месеца )
    До 37: "При среден пробег 13 000 км годишно.." ..един плъгин Приус ще се движи само на ток, като в същото време предлага повече комфот, надеждност, стил и по-ниски емисии от която и да е Теслъ. А Теслъ с батерия на повече от 10 години май още никой не е виждал.
  • #41
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 5 месеца )
    До 33: "Дори не се усещаш коя е пълната трагикомедия - хибридите с пробег 3333км" Аз не знам някой да рекламира хибрид с такъв пробег. Ти да не би да знаеш? Разход 1.5/100 е по стандарт WLTP, с пълна батерия. С празна батерия е към 5, това никой не го крие. Но така или иначе пробег от 1000 км е съвсем реалистичен. За разлика от недоразуменията разчитащи само на батерии.
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Гостенино, Не извъртай въпроса А кажи ще се промени ли нещо, в ежедневието ти ако караш електромобил? Ще го зареждаш ли по-често? За твоите 150 км на седмица, единственото което ще се промени е, че ако го оставиш за една нощ или един работен ден, той ще се зареди за две-три седмици пробег лятно време или една две седмици зимно време и ще трябва да пропускаш по едно две зареждания на месеца, А като тръгнеш за Боровец веднъж в годината, ще трябва да спреш 2 пъти по 10 минути вместо веднъж.
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    До 38.Напълниш ли резервоара някой може да ти го източи.