IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

Hyundai и Kia са лидери, Tesla едва успява да попадне в Топ 10

Скоростта, с която се зарежда една електрическа кола, става все по-важен показател за шофьорите. Затова и автомобилните производители рекламират способностите на своите модели да се зареждат с все по-високи скорости, като някои модели на пазара могат да черпят близо 300 киловата от съвместимо зарядно устройство.


Hyundai Ioniq 6


Но цифрата в киловати – колкото и впечатляваща да е в някои случаи, не разкрива цялостната картина, тъй като пробегът на едно електрическо превозно средство се влияе и от други фактори, като теглото и ефективността му. Ето защо Edmunds пое по различен път с новия си тест за зареждане на електромобили. В него 43 различни модела трябваше да дадат най-доброто от себе си, за да презаредят батериите си по отношение на добавени мили за час.

В крайна сметка се оказа, че Hyundai Ioniq 6 Limited RWD (моделна година 2024) е най-бързо зареждащият се електромобил на американския пазар днес, оглавявайки списъка с впечатляваща скорост на зареждане от 868 мили/час. Повече натрупани мили за всеки час зареждане означава по-малко време, прекарано на зарядното устройство и повече време на пътя.

На второто място се нареди Kia EV6 Wind RWD (моделна година 2022) със 769 мили/час, следван от версията със задвижване на четирите колела на Hyundai Ioniq 6 - 764 мили/час. Всъщност списъкът с топ 10 включва шест модела от портфолиото на Hyundai Motor Group, включително Genesis Electrified G80, който е на осмо място с 588 мили/час.



The definitive guide to fast-charging speeds


Най-бързо зареждащата се Tesla, според методологията на Edmunds, е Model 3 Long Range (2023 година), който постигна скорост на зареждане от 569 мили/час. Следващата Tesla в списъка е 2021 Model Y Long Range с 20-цолови джанти, който се намира на 14-та позиция с 538 мили в час. Model S Plaid (2021 година) е на 16-то място с 530 мили/час.

Porsche и Mercedes-Benz успяха да влязат в списъка с топ 10 с Taycan 4S (2020 година), който е на четвърта позиция с 690 мили/час, докато EQS 450+ си осигури седмо място с 593 мили/час.

В случая изчислението за мили на час за зареждане се извършва чрез разделяне на средната мощност на зареждане (в киловати) на тестваната от Edmunds стойност на потреблението (киловатчаса, използвани за всеки сто изминати мили, или kWh/100 мили) и след това резултатът се умножи по 100 за достигане на показателя мили/час единици.


0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лупи ( преди 1 година )
    Тесла?
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Колко пъти да ви си обяснява, че в бъдеще никой няма да ходи на зарядна станция, а собствениците на зарядни станции ще ходят да ги инсталират на местата където се паркират най-много автомобили включително камиони. А ако два камиона се включат на автомобилна зарядна станция 150 kW налични в България през 30 км и си разделят мощността, само по време на задължителната минимум 11-часова почивка ще заредят батериите си напълно за изминаване на 800 км.
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Твоята стъкмистика тесларска мен не ме интересува, защото е измислена.Само се учудвам как камиони,автобуси, миккробуси и автомобили ще зареждат на бавна зарядна през ноща,когато им се налага да изминат хиляди километри месечно?С дълги кабели от гаража?
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти толкова ли не разбра, че по статистика 90% от зарежданията стават на бавна зарядна станция през нощта или на работното място на по-ниска цена и само на дълъг път повечето от собствениците зареждат на бързи зарядни станции
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Сам си задава въпроси Митичния и дам си отговоря като PLAYD.Обадете се на санитарите,моля.
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Смехурко митичен, докато се зарежда телефона в колата аз шофирам.Аз е на зарядното в контакта може да върша нещо друго.Докато ти ще дремуцаш на зарядната.
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Мити4ен,5 секунди е закачането на кабела,но следва поне час подсмърчане и лоши погледи към автомобилите с ДВГ,който профучават покрай теб докато чакаш да ти се зареди тостера." Ти на коя зарядна станция ходиш всеки ден да си зареждаш телефона? Колко време се зарежда? Не подсмърчваш ли и не хвърляш ли лоши погледи на всички останали които три часа работят А ти висиш до телефона да го чакаш да се зареди? По същия начин се зарежда електромобил.
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Plaid, не споря, а питам, хиперчарджър зарядните на Финес charging не са ли до 1000 волта? Не ми се вярва специално за тях да произвеждат 400 волтови, пък и за какво им е да ги поръчват такива след като базовите са на 1000 v?
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    #15 Каква сума ще дадеш ако ти покажа таксита Model Y/3 и новата Киа на ток? Аз Мексико не съм виждал, но не обяснявам на хората, че не съществува.#11 По твоята логика треа да има сайтове само за коли с АГУ? Трето десетилетие на 21 век няма такова понятие "електромобил". Това са коли с 2 багажника и съвършено задвижване (ротор, статор, силови полета, нулево триeне, КПД 98%)
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Смехурко митичен, всичките ти опорки са изсмукани от пръстите.Пожелавам ти някога да се качиш на електрически камион,да ти свърши времето за шофиране в село Горно нанадолнище и да търсиш зарядна наоколо.Пожелавам ти също да се качиш в електрическо такси и с 20% заряд да те наемат за по дълъг глокс.Всичките ти примери са много далече от реалността на обикновения шофьор.