IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вреди ли бързото зареждане на батерията на електромобила?

Проучване сред 12 500 коли на Tesla показва любопитен резултат

Експерти анализираха данни за зареждането на повече от 12 500 автомобила Tesla в САЩ. На база на тях те разказаха как да зареждате електрическа кола, за да не повредите батерията.По-конкретно експертите проучват и анализират как състоянието на батерията на електрически автомобил се влияе от бързото и бавно зареждане. Те също така споделят някои полезни съвети, публикувани от уебсайта Recurring Auto.


Tesla


Бързото зареждане ви позволява да заредите напълно батерията на електрическо превозно средство само за няколко часа. Това обаче може да се отрази негативно на нейното състояние.Експертите анализират данни за зареждането на повече от 12 500 автомобила Tesla в САЩ. Те изследват степента на намаляване на пробега с едно зареждане когато колата се зарежда на бърза или на станция с променлив ток.

За сравнението са избрани електрически автомобили, които използват бързо зареждане през 90% от времето. Останалите автомобили се зареждат с бързо зареждане само в 10% от времето. Проучването показа, че тези два метода на зареждане имат еднакъв ефект върху състоянието на батерията. Във всеки случай с времето пробегът на електрическото превозно средство намалява.

Здравето на батерията е най-засегнато от екстремни температури и ниски или високи нива на батерията. За щастие модерните системи за управление могат да предотвратят повреда на батерията, докато използвате и бързо зареждане.

Експертите препоръчват да използвате функцията за предварителна подготовка на батерията преди зареждане в горещо и студено време. Така батерията ще издържи по-дълго.Освен това трябва да избягвате бързото зареждане, когато батерията е с много висок или с много нисък заряд. Съпротивлението на батерията при тези нива е по-високо и създава допълнително натоварване.

На бързи зарядни станции е силно препоръчително зареждане в диапазона 20 - 80 процента, а ако батерията ви е над или под тези нива е най-добре да използвате домашен контакт. Принципно зареждането в горепосочения диапазон е най-оптимално за живота на батерията.тие на електрически превозни средства. 


0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Шменти, 100 пъти съм ти задавал въпроса, каква ще е причината хората да останат без автомобили, ако така или иначе електромобилите са по-евтини от автомобилите с ДВГ? Например какъв ще ти е проблема дали ще си купиш любимият ти ДВГ или два пъти по-евтин електромобил през 2034 година? Повечето хора за разлика от тебе, ще си купуваме това което ни е по-изгодно спрямо критерите на всеки.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 16. Вярно е. Губи както капацитет така и заряд и затова не е добре да стои заредена под 20% за да може да изкара няколко месеца дори без зареждане. Също така се скапва ако стои дълго време заредена на над 80%. Ако стои между 20 и 80% заредена, деградацията от остаряване е нищожна. По-малко от процент на година.
  • #17
    10 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Минтири, не всеки трябва да има кола. В нашето семейство имаме 2 - 1 ДВГ и 1 ел. Ама пак го мисля. Едно е да си автомобилен ентусиаст и да ти е кеф да караш неща и от двата свята и ако не си карал кола 1 седмица, да се чувстваш като болен, друго е градският транспорт да е пълна скръб, да няма бързи междуградски влакове и читав обществен транспорт като цяло, и да си принуден от обстоятелствата да имаш кола и да псyвaш само. Повечето хора, ако имат читав транспорт, грам няма да искат тяхна кола.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дори и колата само да стои в гаража батерията пак старее и губи капацитет.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нашите, понеже преписват от московски издания, а не директно от източника, винаги вкарват възможно най-негативния прочит, за да громят загнилия и пропадащ запад. В случая изводът на това изследване е, че управлението на батерията на Тесла е толкова добро, че дори при бързо зареждане деградацията е минимална. А тези са успели да докарат извода до "както и да зареждатe, деградация има".
  • #14
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    carpe_diem Пеша ще ходя но такова няма да карам... а и вие! това което правите е да убивате личната и достъпна мобилност и един хубав ден ще го разбереш! Сега средната класа може да си позволи ел... но средната класа навсякъде я убиват и ще дойде момент в който само ще ги гледате как минават покрай вас - това е електрификацията!
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Шменти, този път ще се съглася с тебе. Изводите в статията може и да се вярни, но превода е толкова трагичен, а допълнително добавената информация са такива митове че е станало мазало. Като например това: "Бързото зареждане ви позволява да заредите напълно батерията на електрическо превозно средство само за няколко часа." Щом бързото отнема много часове според автора, колко ли отнема според него бавното зареждане? Дни? Седмици? Или направо месеци за всеки случай?
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Минтирито обаче ме кефи как лека-полека прави завой с коментарите последните години... От абсолютен хeйтъp, вече дава съвети за правилно шофиране/зареждане на електромобили... Ще стане човек и от тебе, само още малко търпение :D
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Експертите от Тесла ли са платени ;) Щото няма имена нещо. Иначе съм съгласен с първите 2 коментара на МитЕто, като цяло тая статия е пълен такова... но нищо зареждайте си на бързите таралясниците са си ваши - то е като препоръките за смяна на масло на по 30-35 хил км - и производителите трябва ляб да ядат ;)
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 7 месеца )
    С други думи, дали зареждаш Тесла само на бързи или бавни зарядни, няма значение. Защото колата има Octovalve - най-добрата система за термоуправление. Защото има малки, цилиндрични батерии, които се охлаждат много по-добре и равномерно от големите и плоски на останалите марки. Защото има най-добрите охлаждащи серпентини и пяна между тях. Защото технически е най-усъвършенстваната кола до момента. Всичко останало тепърва се учи. Тая работа (дизела) не е като оная (трифазни ракети по 1100 коня)