IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електромобили имат минимална загуба на пробег в студа?

Ново изследване анализира данните от 10 000 коли от 18 модела

Компанията за събиране на данни за електрически превозни средства Recurrent публикува резултатите от изследване за влиянието на ниските температури върху техните батерии. Проучването обхваща 10 000 електромобила от общо 18 модела, предлагани на пазара в САЩ.


Audi e-Tron


Анализът показа, че средният зимен диапазон е около 70,3% от нормалния пробег, като се вземат предвид фактори като климат, терен и реални условия на шофиране. При студено време обхватът на електрическото превозно средство се намалява поради устойчивостта на химичните и физичните процеси, които протичат в батерията поради ниските температури.

В допълнение, работата на вътрешното отопление също намалява пробега заради консумацията на енергия. Съвременните електрически превозни средства обаче са оборудвани с термопомпи, които използват излишната топлина от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да сведат до минимум загубата на пробег в студено време.

Данните, събрани от Recurrent, показват, че пробегът на електрическите превозни средства е намален при студено време в сравнение с „идеалните условия на шофиране“. Това, логично, води до разделение на „зимни“ и „летни“ показатели на превозните средства, които се различават от тези на EPA (Агенция за опазване на околната среда).


пробег


Интересното е, че някои електрически превозни средства показват минимална загуба на пробег в студено време. Audi E-Tron (моделни години 2021 и 2022 г.) показва едни от най-ниските спадове в пробега, като в зимни условия той е с 18% по-нисък.

Nissan Leaf (2019 г.) показа 23% намаление на обхвата при нулева температура. По-новите версии на модела обаче имат нагреватели на батериите, което ги прави по-малко чувствителни към температурни промени в сравнение с по-старите версии с пасивно термично управление.

Електромобилите на Tesla - в случая са тествани Model 3, Model Y и Model X, записват средно намаление на пробега през зимата от 24%, подчертавайки впечатляващото термично управление на марката.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Математиката не ти се отдава, така че не се напъвай. Четири спирания за 9 часа било спиране на всеки час . Ти да видиш! И продължаваш да престолевиш за зареждания до 80%, пробег с едно зареждане и други глупости, но не споменаваш че единственият начин да намалиш тези 40 минути е да се увеличи скоростта на зареждане. Също така пропусна да сметнеш с колко процента се увеличава времето за зареждане през зимата? С по една минута на 100 километра.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, както виждаш, след първите 360км, спира практически на всеки час или 120км. Зарежда 30% за 10мин, което значи до 80 е поне 25мин. Еми аз не виждам особенна далавера. Отделно 22квч / 100 км е доста съизмеримо с разход на един 3.0 дизел. Дори и да спреш надали ще затриеш 40мин (какато в твоя пример).
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това което аз разчитам от таблицата е, че Кона-та дори и зимата има по-голям пробег от "премиума" Ауди Етрон лятото който между другото перманентно си харчи много без значение от абсолютно нищо.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак всичко е прекалено относително и има нужда от контекст за да даваш някакви цифри. При градско шофиране тези 24% могат да станат 50%, А при бързо каране почти да няма разлика, защото батерията стои през цялото време топла а отоплението на салона става с отпадната топлина от топлинните загуби на батерията и двигателя.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2, и къде виждаш пробем в подобно сравнение? И не че не е правено + годишем пробег и къде караш е в основата да решиш какво ти трябва - дизел / бензин / газ.
  • #3
    5 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    За зимата добавете още 10 минути за тези 1000 км. Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    sdf ( преди 1 година )
    загубата в студа зависи от ХИМИЯТА на батерията.Все едно да направиш сравнение - коя кола харчи по-малко дизел - бензиновата или тази с газова уредба
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поправете ме ако някъде в сметките бъркам: Приемам при 100% батерия 500км пробег. Обаче реално на път, зареждам до 80% което са 400км. И при студено време губя 30%? т.е реално ми остават едни 280км?! Не само че трябва да я "пазя" колко 100-120, ами като бонус е дори едни поне 10% по скъпа от аналога с ДВГ?!? И електро нямали недостатъци!? Ммм, дали?