Изследователи от университета „Джордж Вашингтон" анализираха обяви за продажба на употребявани автомобили от 2016 до 2022 г., сравнявайки показанията на километража на 12,5 милиона леки коли и 11,4 милиона SUV. Оказва се, че средно автомобил с двигател с вътрешно горене изминава 18 700 км годишно, докато за електрически автомобил този показател е 11 500 км.
Учените обясняват колосалната разлика с това, че собствениците на електрически превозни средства все още се притесняват за техния пробег, а инфраструктурата на зарядните станции в САЩ не е толкова развита, колкото мрежата от конвенционални бензиностанции. В същото време една Tesla се използва много по-активно от електрическите автомобили на други марки. При колите от тази марка средният пробег на година е 14 000 км, докато при моделите на останалите производители той е 10 000 км.
Разликата е по-малка и в SUV сегмента - средният годишен пробег за моделите с двигатели с вътрешно горене е 20 800 км, а за електрическите превозни средства - 17 000 км. Авторите на изследването смятат, че проучването трябва да представлява интерес за политиците и регулаторите, които определят стандартите за емисии.
В момента Федералната агенция за опазване на околната среда (EPA) приема, че електрическите превозни средства и превозните средства с ДВГ се управляват по един и същи начин, но реалността е различна. Учените смятат, че властите надценяват пробега на електрическите превозни средства, което води до неправилни заключения по въпросите на подобряването на околната среда. Авторите на изследването са на мнение, че методологията на EPA трябва да бъде преразгледана, за да бъде по-реалистична.