IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите все още се карат по-малко от колите с ДВГ

Изследване в САЩ показа разликите в годишния пробег на двата вида задвижване

Изследователи от университета „Джордж Вашингтон" анализираха обяви за продажба на употребявани автомобили от 2016 до 2022 г., сравнявайки показанията на километража на 12,5 милиона леки коли и 11,4 милиона SUV. Оказва се, че средно автомобил с двигател с вътрешно горене изминава 18 700 км годишно, докато за електрически автомобил този показател е 11 500 км.


Ford Mustang Mach-E


Учените обясняват колосалната разлика с това, че собствениците на електрически превозни средства все още се притесняват за техния пробег, а инфраструктурата на зарядните станции в САЩ не е толкова развита, колкото мрежата от конвенционални бензиностанции. В същото време една Tesla се използва много по-активно от електрическите автомобили на други марки. При колите от тази марка средният пробег на година е 14 000 км, докато при моделите на останалите производители той е 10 000 км.

Разликата е по-малка и в SUV сегмента - средният годишен пробег за моделите с двигатели с вътрешно горене е 20 800 км, а за електрическите превозни средства - 17 000 км. Авторите на изследването смятат, че проучването трябва да представлява интерес за политиците и регулаторите, които определят стандартите за емисии.

В момента Федералната агенция за опазване на околната среда (EPA) приема, че електрическите превозни средства и превозните средства с ДВГ се управляват по един и същи начин, но реалността е различна. Учените смятат, че властите надценяват пробега на електрическите превозни средства, което води до неправилни заключения по въпросите на подобряването на околната среда. Авторите на изследването са на мнение, че методологията на EPA трябва да бъде преразгледана, за да бъде по-реалистична.


0 от 500
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ще висиш на опашка докато се освободи колонка,после ще висиш докато ти се зареди електрокара.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,колонка,/зарядна нищо не променя факта че аз ще чакам само 5 минути,а ти отворко ще видиш поне час да ти дойде редът.
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, я прочети за колонка или за зарядна станция говориш? Аз както винаги цитирам "Мити4ен,да си втора кола на бензиностанция са 5 минути чакане.На зарядна станция да си втора кола е минимум час." Хайде научете се да правите разлика между зарядна станция и колонка, защото има зарядни станции и с по 100 колонки. Това си е бизнес и когато има редовно натоварване на някоя зарядна станция, нейните собственици виждат това и добавят още колонки, които им носят печалби. Натоварването е 5%.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Само човек който не може да смята може да очаква такива неща "Ще има да чакате да станат повече от тези с ДВГ!" Простата математика показва, че ако от утре 100% произвежданите автомобили са само електрически то при 80 милиона продадени автомобила годишно и около 2 милиарда превозни средства с ДВГ в света, ще отнеме повече от 20 години за замяната им. Тоест няма дори теоретична възможност това да стане без чакане, да не говорим да се случи на практика. Питай сега къде ще заредим 2 милиона утре!
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, втора кола на зарядната означава няма свободни колонка на зарядната,мохльо.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 11 месеца )
    Писачите тук не си дават сметака, че ако на една електрическа кола пробегът със заредена батерия е Х км, то това не означава че може да се кара толкова. Ако не искате да сменяте батерияъа твърде скоро, то трчбва да зареждате колата преди да е паднала под 15%. Ограничен пробег, дълго висене по зарядни станции, неоправдано висока цена, риск да караш колата в планински райони, гори, оф-роуд, скъпа поддръжка, на студено или горещо батериийката се оказва разредена много по-рано... Честито на глу
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 11 месеца )
    Ще има да чакате да станат повече от тези с ДВГ!
  • #24
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Как да се карат повече електрокарите,като батерията даяни до 200 км с едно зареждане?" И какъв е проблемът? При положение, че караш по 150 км на седмица и зареждаш всяка седмица? В края на всяка седмица ще ти остават 50 км за следващата без въобще да си променяш навиците. Единствената разлика е, че ще трябва да спреш един два пъти докато идеш на Боровец веднъж в годината.
  • #23
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ако си втора кола на зарядната станция в paradise, ще означава че има Още четири свободни колонки за следващите четирима, които ще я заредят безплатно за 200 километра за 10 минути или 300 км за 20 минути. Ти за 300 км ще се наредиш два пъти на бензиностанцията и ще изгубиш по 5 мин, така че ще спестиш пет минути на всеки две седмици като ще платиш 70 лв за удоволствието да чакаш 5 минути по-малко. Дано да изкарваш по 70 лв на всеки пет минути - 840 лв на час, 6720 лв за 8ч работен ден
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,да си втора кола на бензиностанция са 5 минути чакане.На зарядна станция да си втора кола е минимум час.