IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите все още се карат по-малко от колите с ДВГ

Изследване в САЩ показа разликите в годишния пробег на двата вида задвижване

Изследователи от университета „Джордж Вашингтон" анализираха обяви за продажба на употребявани автомобили от 2016 до 2022 г., сравнявайки показанията на километража на 12,5 милиона леки коли и 11,4 милиона SUV. Оказва се, че средно автомобил с двигател с вътрешно горене изминава 18 700 км годишно, докато за електрически автомобил този показател е 11 500 км.


Ford Mustang Mach-E


Учените обясняват колосалната разлика с това, че собствениците на електрически превозни средства все още се притесняват за техния пробег, а инфраструктурата на зарядните станции в САЩ не е толкова развита, колкото мрежата от конвенционални бензиностанции. В същото време една Tesla се използва много по-активно от електрическите автомобили на други марки. При колите от тази марка средният пробег на година е 14 000 км, докато при моделите на останалите производители той е 10 000 км.

Разликата е по-малка и в SUV сегмента - средният годишен пробег за моделите с двигатели с вътрешно горене е 20 800 км, а за електрическите превозни средства - 17 000 км. Авторите на изследването смятат, че проучването трябва да представлява интерес за политиците и регулаторите, които определят стандартите за емисии.

В момента Федералната агенция за опазване на околната среда (EPA) приема, че електрическите превозни средства и превозните средства с ДВГ се управляват по един и същи начин, но реалността е различна. Учените смятат, че властите надценяват пробега на електрическите превозни средства, което води до неправилни заключения по въпросите на подобряването на околната среда. Авторите на изследването са на мнение, че методологията на EPA трябва да бъде преразгледана, за да бъде по-реалистична.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никъде не съм казвал че колите трябва да са нови последен модел нито пък да са най луксозните и скъпите. За човек който живее голям град това явно е странно, но за хората в провинцията е нормално да имат по няколко коли. В планинските райони вече почти всички по заможни хора имат поне кола, джип и мотор. По заможните имат и много повече, отделно като добавим и селскостопанската техника, трактор, камион, ремаркета. Напоследък и пикапите станаха популярни в България. учим се от американците.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко ми се вижда това. Аз карам рядко. В града обикновено ходя пеш или с велосипед, понякога с градски транспорт. И въпреки това с колата въртя 20-30 хил годишно.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    За 5ти коментар ( преди 1 година )
    Абе емнахте го вие коментар 5, че приказва небивалици, но всъщност той има резон. Аз съм далеч от единия процент, но откакто вече не съм софиянец, наистина авто- и мото-парка е сериозен и се доближава да описания от него (вкл. и чисто нови от магазина!). А съм бачкер на бюро и компютър, т.е. на заплата, а не усвоител на еврофондове или дарения за митница София. И аз отдавна съм стигнал до извода, че тоя филм с универсалните работи не става - нито за коли, нито за инструменти, нито за хора :)
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5-ти и каква част от населението по света имат такъв автопарк? 1%? или може би под 1%. Съответно всяка от колите е 100к+ Евро. И когато отиват ниакъде над 3ч път си вземат полет (самолет / хеликоптер..) и там ги чака някой рентал, ама не какъв да е.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5-ти и каква част от населението по света имат такъв автопарк? 1%? или може би
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5 - Реално живееш в някаква фантсмагория и диваш тук, за да казваш на хората, че са бедни, с надеждата, че ще им стане "гадно", а ти тайничко ще се почувствшаш по-добре, въпреки жалкото си съществуване.
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Нормално е ако имаш само една кола. Но ако имаш 3-4 коли или повече тогава навърташ малко километри на всяка. Примерно имаш малка градска кола - хечбек. Мощно голямо комби за извънградско за дълги разстояния. Джип за зимата и за ходене по планините, за риба, хобита и др. И някаква спортна кола за лятото. Отделно, мотори, АТВ, велосипеди.....Реално само бедните карат една и съща кола всеки ден.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    .. и като допълнение - когато си купувах първата кола (2000г) отначало бах шокиран 3-4г кола да е на 100к км и разстоянието София - Варна/ Бургас беше едва ли не нещо голямо. В последствие всичко до 100км се оказа ей-тука, до към 300 е като София-Пловдив и нещо съвсем нормално 500км (на посока) да идеш на ски петък-неделя. Да не говорим за дневни ексглокзии 300км на посока...
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Годияшният пробег зависи от държавата. В Германия (западна),30к годишно е нормално, Франция, Италия, дори една Швейцария горе долу също. За една България и сходни по размер не толкова, освен ако не ти е професия. въпрос на разстояния. Ако за БГ 50км са много, то за другаде са нищо работа, предвид, че не се бутат да живечт в центъра.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Не е мит, а е статискиа, кяото се води във всяка страна и откакто взеха да има GPS в колите, стана много по-точна. 100 000 км на година отива за професионален шофьор на бус. Ако ти караш толкова, си в някаква малциство, да знаеш.