IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили срещу хибриди - кой се обезценява по-бързо?

Два модела на Tesla заемат първо и последно място по загуба на стойност за 5 години

Моделите на Tesla имат както най-високата, така и най-ниската 5-годишна амортизация сред електромобилите, сочи проучване на iSeeCars. В него се посочва, че именно електрическите преводни средства губят най-много от стойността си за този период, докато хибридите са на обратни полюс.


Tesla Model S


Средно за 5 години един електромобил се обезценява с 49,1%, докато при хибридите този показател е 35%. Положителното за превозните средства, задвижвани изцяло на ток, е че през 2019 г. те са губили 67,1% за същия период от 5 години, така че сега този показател се е подобрил значително.

Голяма разлика между електромобилите (49,1%) и хибридите (37%) донякъде се обяснява от действащите кредити и стимули при покупка на електрическо превозно средство. Тези „бонуси“ за потребителите ефективно понижават цената на електрически коли още преди закупуването им. Влияние оказват и опасенията на собствениците относно разходите за евентуална смяна на батерията.

Според Карл Брауер, изпълнителен анализатор на iSeeCars, този модел ще се запази до момента, в който електрическите превозни средства няма да се нуждаят от големи стимули за продажба и потребителите придобият доверие в дългосрочните си разходи за притежание.

При самите електромобили също има голяма разминаване и в процентите на амортизация за 5 години. Tesla Model 3 запазва стойността си най-добре, докато Model S губи най-много. В проучването са посочени общо 5 електрически превозни средства, а причината е, че няма много коли на ток, които да са на пазара 5 или повече години, или продажбите им са съвсем малки.

Съответно, Model 3 губи 42,9% от стойността си, а след него се нарежда Model X с 49,1%. На трета позиция се нарежда Nissan Leaf с 50,8%, следван от Chevrolet Bolt - 51,1% и Tesla Model S - 55,5%.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Неджо ( преди 5 месеца )
    Това не са коли това не е бъдещето Това са просто кутийки за воклука
  • #10
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 5 месеца )
    Нормално, един електромобил на Тесла на 5 години вече е преполовил жизнения си път, докато един хибрид на Тойота на 5 години тъкмо е разработен и ще изкара още 4 пъти по толкова без особени напъни.
  • #9
    6 rate up comment 8 rate down comment
    VAYK ( преди 5 месеца )
    Хахаха някъв се изказа! Кой сайт гледаш, в който модел 3 след първаа година е с 1/2 от цената! Напиши го тук ясно и точно за да станем всички милионери или най- малкото да почнем да караме коли на 1 г. :)))))) До малоумния по- долу! Я се качи в един модел S Plaid, да ти събере бъбреците в дупето и тогава обяснявай на хората тука за удовоствие:)))))
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 7. Най-накрая имаме участник познал верния резултат. Цените на електромобилите ще падат с излизане на нови технологии батерии, които са по-леки, имат по-голям пробег и се зареждат по-бързо.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    70% падат някои (Ауди Етрон и Мазда MX-30) а дори още не са излезнали новото поколение с нови батерии и по-бързо зареждане, това стане ли всички останали електрички стават като 10 годишен компютър на никому ненужен.
  • #6
    10 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 5 месеца )
    "Хибридите са като русалките: когато ти трябва риба, получаваш жена. Когато ти трябва жена, получаваш риба." - Карлос Гон, Рено-Нисан
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Крайно време е ( преди 5 месеца )
    Напишете една статия за пазарната цена в Германия на електромобилите, защото толкова хора изгърмяха и е интересно. Ел. автомобили губят стойност както никога досега в историята. В рамките на първата, най-късно до края на втората година губят 50% от стойността си. Вижте за справка в сайтовете за новини и също в мобиле, ел автовомобил нов 30к евро след 18 месеца и 15000 км се продава за 18к обява, реално 15 като отидете с парите в ръка. Да му мислят хората, които се решат да купуват ел автомобил.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Прочети хубаво статията и ще видиш, не говори и ти глупости.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нормално цената на някои електромобили да е паднала най-много като и цената им като нови е паднала най-много което ест дърпа и тази на употребяваните надолу
  • #2
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    Ти от къде знаеш дали слагат процентите от цената след или преди бонусите или пишеш простотии?