През 2019 г. Audi e-tron стана моделът, с който компанията от Инголщад навлезе в електрическия сегмент. Със своя стил и солидност той се отличаваше значително от най-известния кросоувър на ток по това време - Tesla Model X, но не беше перфектен и претърпя огромна амортизация. А това го превръща в отлична сделка на пазара на употребявани автомобили в момента, съобщава изданието InsideEvs.
При излизането на пазара в САЩ преди 4 години цените на Audi e-tron Premium Plus (производителят по-късно представи базово ниво на оборудване „Premium“) започнаха от 75 795 долара. По-високият клас - Prestige, е още по-скъп, като струва минимум 82 975 долара. Така цената на модела на Audi беше напълно съпоставима с другите опции на пазара като като Jaguar I-Pace и Tesla Model X.
В наши дни обаче луксозното Audi вече не е превозно средство само за богати купувачи. Употребявани екземпляри от модела се продават на цената на прилично оборудван Chevrolet Bolt EUV Premier. В сайта TrueCar се предлагат голям брой използвани Audi e-tron, оценени на между 30 000 и 35 000 долара. Някои от тях са изгубили над 60% от стойността си, но въпреки това още са в гаранция.
Факт е, че Audi e-tron, моделна година 2019, не беше най-конкурентният електромобил при пускането на пазара, но няма съмнение, че той все още е впечатляващ кросоувър. Батерията с капацитет 95 кВт/ч (86 използваеми) осигурява 330 км пробег в реални условия, а при движение по магистрала с постоянна скорост от 110 км/ч този показател скача до 360 км.
Една от причините обхватът на e-tron да е ограничен се дължи на неговата маса - кросоувърът тежи колосалните 2600 кг. Неговата задвижваща система обаче осигурява 402 к.с. в режим Boost, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,5 секунди. При нормално шофиране електрическите мотори произвеждат 335 к.с.
Най-забележителната характеристика на e-tron е неговото зареждане. С максимална скорост на зареждане от 150 кВт, e-tron може да достигне 80% от нула само за тридесет минути. Благодарение на кобалтовия батериен пакет, e-tron може да поддържа тази цифра от 150 кВт доста над 70% състояние на зареждане.
В същото време електрическият кросоувър предлага комфортен салон и богато оборудване. Версията Premium Plus на e-tron от 2019 г. има мощна аудио-система Bang and Olufsen, вентилирани предни седалки, адаптивен круиз-контрол, управление на климатика на задните седалки, 3D камера за превозно средство и отварящ се люк. По-високо ниво на оборудване Prestige е по-скъпо, но то разполага с масажиращи седалки, врати с меко затваряне, проекционен дисплей и система за ароматизиране в кабината с два аромата - летен и зимен.
Трябва да се отбележи обаче, че като първи електромобил на Audi, задвижван само на електричество, e-tron имаше и някои проблеми. Част от тях се дължат на сложната му конструкция. Кросоувърът има въздушно окачване и много функции, които може да не издържат през целия живот на колата. Казано по-просто, въпреки поддържането на задвижване с по-малко движещи се части в сравнение с превозно средство с ДВГ, това все още е луксозен автомобил с функции, които могат да излязат от строя.
Всичко това, според експертите от InsideEvs, превръща Audi e-tron в отлично предложение. В САЩ кросоувър струва колкото Hyundai Kona EV, Chevrolet Bolt EUV Premier и Mini Cooper SE. Той обаче има характеристики на автомобил от най-висок клас, като е тих, изискан и луксозен. Освен това се отличава с впечатляващ дизайн и с един от най-приятните интериори в сегмента. Единственият проблем е дългосрочната надеждност, която не е проверена от времето, но това важи и за почти всички нови електромобили на пазара.