IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо употребявано Audi e-tron вече струва на половина?

Някои екземпляри на луксозния кросоувър са по-евтини от нов електромобил от среден клас

През 2019 г. Audi e-tron стана моделът, с който компанията от Инголщад навлезе в електрическия сегмент. Със своя стил и солидност той се отличаваше значително от най-известния кросоувър на ток по това време - Tesla Model X, но не беше перфектен и претърпя огромна амортизация. А това го превръща в отлична сделка на пазара на употребявани автомобили в момента, съобщава изданието InsideEvs.


Audi e-Tron


При излизането на пазара в САЩ преди 4 години цените на Audi e-tron Premium Plus (производителят по-късно представи базово ниво на оборудване „Premium“) започнаха от 75 795 долара. По-високият клас - Prestige, е още по-скъп, като струва минимум 82 975 долара. Така цената на модела на Audi беше напълно съпоставима с другите опции на пазара като като Jaguar I-Pace и Tesla Model X.

В наши дни обаче луксозното Audi вече не е превозно средство само за богати купувачи. Употребявани екземпляри от модела се продават на цената на прилично оборудван Chevrolet Bolt EUV Premier. В сайта TrueCar се предлагат голям брой използвани Audi e-tron, оценени на между 30 000 и 35 000 долара. Някои от тях са изгубили над 60% от стойността си, но въпреки това още са в гаранция.


Audi e-Tron


Факт е, че Audi e-tron, моделна година 2019, не беше най-конкурентният електромобил при пускането на пазара, но няма съмнение, че той все още е впечатляващ кросоувър. Батерията с капацитет 95 кВт/ч (86 използваеми) осигурява 330 км пробег в реални условия, а при движение по магистрала с постоянна скорост от 110 км/ч този показател скача до 360 км.

Една от причините обхватът на e-tron да е ограничен се дължи на неговата маса - кросоувърът тежи колосалните 2600 кг. Неговата задвижваща система обаче осигурява 402 к.с. в режим Boost, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,5 секунди. При нормално шофиране електрическите мотори произвеждат 335 к.с.


Audi e-Tron


Най-забележителната характеристика на e-tron е неговото зареждане. С максимална скорост на зареждане от 150 кВт, e-tron може да достигне 80% от нула само за тридесет минути. Благодарение на кобалтовия батериен пакет, e-tron може да поддържа тази цифра от 150 кВт доста над 70% състояние на зареждане.

В същото време електрическият кросоувър предлага комфортен салон и богато оборудване. Версията Premium Plus на e-tron от 2019 г. има мощна аудио-система Bang and Olufsen, вентилирани предни седалки, адаптивен круиз-контрол, управление на климатика на задните седалки, 3D камера за превозно средство и отварящ се люк. По-високо ниво на оборудване Prestige е по-скъпо, но то разполага с масажиращи седалки, врати с меко затваряне, проекционен дисплей и система за ароматизиране в кабината с два аромата - летен и зимен.


Audi e-Tron


Трябва да се отбележи обаче, че като първи електромобил на Audi, задвижван само на електричество, e-tron имаше и някои проблеми. Част от тях се дължат на сложната му конструкция. Кросоувърът има въздушно окачване и много функции, които може да не издържат през целия живот на колата. Казано по-просто, въпреки поддържането на задвижване с по-малко движещи се части в сравнение с превозно средство с ДВГ, това все още е луксозен автомобил с функции, които могат да излязат от строя.

Всичко това, според експертите от InsideEvs, превръща Audi e-tron в отлично предложение. В САЩ кросоувър струва колкото Hyundai Kona EV, Chevrolet Bolt EUV Premier и Mini Cooper SE. Той обаче има характеристики на автомобил от най-висок клас, като е тих, изискан и луксозен. Освен това се отличава с впечатляващ дизайн и с един от най-приятните интериори в сегмента. Единственият проблем е дългосрочната надеждност, която не е проверена от времето, но това важи и за почти всички нови електромобили на пазара.


0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тия пък... ( преди 1 година )
    Много са даже парите за тоя надценен ел.свиневоз!
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Подобни митове са ми най-бързи за разбиване. Просто използвам магическите думи "дай източника на информация" и както митът така и този който ни го разказва изчезват яко дим и повече не се появяват! Познах ли разказвачо на митове?
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 6.Бустер40,сложил си една нула повече.Циклите са 1000 при използване на батерията от 20 до 80%.При използване на пълния капацитет циклите са само 500.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква батерия на Тойотка ви гони? Вчера потвърдиха, че 2025 г. започват строителство на завод за батерии в САЩ с текущите технологии, като производство ще стигне масовост чак 2030. Та, щом планират към 2030 тепърва да постигнат обем там, как мислите - за кога ли са планирали имагинерната нова батерия? 2040?
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Масата, масата. В момента карам кола 2 т. и се чувства тежка в завой, хем е една от колите с най-добро окачване и въобще технологии на пазара.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Обикновено говоря за най-добрите постижения без да се придържам към някоя марка. До преди говорих за 46 80 батериите на Тесла, които имаха само 10 000 цикъла живот. Към момента от toyota обещават много по-добра батерия с много по-бързо зареждане и много по-дълъг живот. Омръзна ми да ми викат тесльо без причина, затова минах на toyota. Засега никой фен на toyota не се разсърдил, въпреки че и никой не ми е казал Тойотко. Въпрос на време е. Аз нямам пристрастия към марка държава или технология.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Господин 50:50 пак е тук! 50:50 е шансът да има мозък.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    SpaceX до MythBuster ( преди 1 година )
    Тази мантра за прословутата батерия на Тойота, която всеки момент ще излезе колко години я слушаме?
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма как за 30 000 да не е идеална сделка, при положение че скоро имаше статия за закупен Тесла модел 3 тотал щета ако не се лъжа на около 20 000 който след ремонта беше излязъл около 30 000 долара А е в класи под това audi. Когато излязат батериите на toyota с 1500 км пробег за 10 минутно зареждане, цените на електромобилите с днешните технологии ще паднат драстично. Особено ако си спазят обещанието и ги предложат на цени близки до toyota corolla.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Електрокар с батерия за смяна,колко да струва?Ако собственика не се отърве навреме от електрокара,ще трябва да го бракува или да се бръкне за смяна на батериите.