IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо употребявано Audi e-tron вече струва на половина?

Някои екземпляри на луксозния кросоувър са по-евтини от нов електромобил от среден клас

През 2019 г. Audi e-tron стана моделът, с който компанията от Инголщад навлезе в електрическия сегмент. Със своя стил и солидност той се отличаваше значително от най-известния кросоувър на ток по това време - Tesla Model X, но не беше перфектен и претърпя огромна амортизация. А това го превръща в отлична сделка на пазара на употребявани автомобили в момента, съобщава изданието InsideEvs.


Audi e-Tron


При излизането на пазара в САЩ преди 4 години цените на Audi e-tron Premium Plus (производителят по-късно представи базово ниво на оборудване „Premium“) започнаха от 75 795 долара. По-високият клас - Prestige, е още по-скъп, като струва минимум 82 975 долара. Така цената на модела на Audi беше напълно съпоставима с другите опции на пазара като като Jaguar I-Pace и Tesla Model X.

В наши дни обаче луксозното Audi вече не е превозно средство само за богати купувачи. Употребявани екземпляри от модела се продават на цената на прилично оборудван Chevrolet Bolt EUV Premier. В сайта TrueCar се предлагат голям брой използвани Audi e-tron, оценени на между 30 000 и 35 000 долара. Някои от тях са изгубили над 60% от стойността си, но въпреки това още са в гаранция.


Audi e-Tron


Факт е, че Audi e-tron, моделна година 2019, не беше най-конкурентният електромобил при пускането на пазара, но няма съмнение, че той все още е впечатляващ кросоувър. Батерията с капацитет 95 кВт/ч (86 използваеми) осигурява 330 км пробег в реални условия, а при движение по магистрала с постоянна скорост от 110 км/ч този показател скача до 360 км.

Една от причините обхватът на e-tron да е ограничен се дължи на неговата маса - кросоувърът тежи колосалните 2600 кг. Неговата задвижваща система обаче осигурява 402 к.с. в режим Boost, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,5 секунди. При нормално шофиране електрическите мотори произвеждат 335 к.с.


Audi e-Tron


Най-забележителната характеристика на e-tron е неговото зареждане. С максимална скорост на зареждане от 150 кВт, e-tron може да достигне 80% от нула само за тридесет минути. Благодарение на кобалтовия батериен пакет, e-tron може да поддържа тази цифра от 150 кВт доста над 70% състояние на зареждане.

В същото време електрическият кросоувър предлага комфортен салон и богато оборудване. Версията Premium Plus на e-tron от 2019 г. има мощна аудио-система Bang and Olufsen, вентилирани предни седалки, адаптивен круиз-контрол, управление на климатика на задните седалки, 3D камера за превозно средство и отварящ се люк. По-високо ниво на оборудване Prestige е по-скъпо, но то разполага с масажиращи седалки, врати с меко затваряне, проекционен дисплей и система за ароматизиране в кабината с два аромата - летен и зимен.


Audi e-Tron


Трябва да се отбележи обаче, че като първи електромобил на Audi, задвижван само на електричество, e-tron имаше и някои проблеми. Част от тях се дължат на сложната му конструкция. Кросоувърът има въздушно окачване и много функции, които може да не издържат през целия живот на колата. Казано по-просто, въпреки поддържането на задвижване с по-малко движещи се части в сравнение с превозно средство с ДВГ, това все още е луксозен автомобил с функции, които могат да излязат от строя.

Всичко това, според експертите от InsideEvs, превръща Audi e-tron в отлично предложение. В САЩ кросоувър струва колкото Hyundai Kona EV, Chevrolet Bolt EUV Premier и Mini Cooper SE. Той обаче има характеристики на автомобил от най-висок клас, като е тих, изискан и луксозен. Освен това се отличава с впечатляващ дизайн и с един от най-приятните интериори в сегмента. Единственият проблем е дългосрочната надеждност, която не е проверена от времето, но това важи и за почти всички нови електромобили на пазара.


0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустерчо, истинските цифри ги държи Илон, но нещо няма желание да ги сподели с обществеността. Вместо това пуска пропагандните партенки, една от която ти тук цитираш и ВЯРВАШ че е реалистична, която тя очевидно не е.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Батерията на Тесла, разбира се е японска - Панасоник
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,посети някой от форумите на собствениците на електромобили и чети.Там всичко пише,за пробега с едно зареждане,за батерията колко издържа.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 16 ( преди 1 година )
    И какво доказва това? Болшинството от хората зареждат основно вкъщи - статистически доказано.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Myth tsla ( преди 1 година )
    Абе защо така се отрече от тресла и наркомъскчо. Кое обърна така мирогледа ти, че като знам докато се именуваше като tsla, как ги бранеше, както син брани родители, даже много повече.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Т.е. в реалността 10 000 часа станаха 1 000 и то в оптимистичния случай."вярно ти казах да говориш с цифри ама да имат някакъв смисъл. Ще обясниш ли Какво означават тези?
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но да се върнем на думата. Дай източника на информация за 500 цикъла живот на съвременна литиево-йонна батерия? Я сметни онази излагация с три сменени батерии за 1,6 милиона километра колко цикъла зареждането са направили общо да видим можеш ли да смяташ въобще? Защото обикновено постовете на митовете са на база ВЯРВАНИЯ а не на факти и цифри. ВЯРАТА НЕ Е ДОКАЗАТЕЛСТВО ДАЙ ЦИФРИТЕ.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустерчо, чети по-внимателно: "Нека добавим, че Дан използва достатъчно електричество, за да зареди батерията от 0 до 100% за три часа. Това е относително щадящ режим: модерните терминали за бързо зареждане са в състояние да заредят напълно електрическо превозно средство за от 0 до 80% за половин час."Т.е. в реалността 10 000 часа станаха 1 000 и то в оптимистичния случай.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Във вашата реалност може и да е така, но в нашата реалност още не сме достигнали 2030 година за да разберем. Чак тогава ще се навършат 10 години от първото производство на 46 80 батерии. 10-годишните са с батериите произвеждани за лаптопи от panasonic. Следващото поколение батерии 21 70 които са с много по-дълъг живот започнаха да ги произвеждат в завода на Тесла през 2017 година. Вчера имаше статия за volkswagen на 100 000 км със 7% деградация. За гостенина както и за мен това са 10г пробег
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    ...презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."Тоест ако тази батерия се зарежда за ежедневно изминаване на 200 километра, след 15 000 дни, което са 41 години, ще е изминала 3 милиона километра с минимална или никаква деградация. Но това разбира се е абсолютно недостатъчно за повечето антиелектрици тук и искат още. Затова toyota ще им го даде 10 000 цикъла по 1500 км