IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заводът на Audi в Брюксел стачкува заради... електромобили

Предприятието не получи обещаните за производство 40 000 бройки от Q4 e-tron и спря работа

Поредната стачка в автомобилната индустрия вече е факт, като тя започна тази сутрин в завода на Audi в Брюксел. Работниците от сутрешните смени отидоха на работа, но производството така и не беше стартирано, а местният работнически съвет се събра на извънредно заседание, което може да има сериозни последици.


Audi завод


Причината за трусовете в завода е Q4 e-tron. Този електрически SUV се произвежда от две години в завода на Audi в Цвикау (Германия), но той не е в състояние да поеме цялото производство на модела. Затова и беше планирано част от него – 40 000 бройки, да бъде преместено в предприятието в Брюксел.

В същото време обаче продажбите на модела паднаха драстично и се оказа, че германският завод ще може да поеме цялото производство, тоест бройките, планирани за Брюксел, ще бъдат сглобени в Германия. Едновременно с това Audi планира съкращаване на производството на друг електрически SUV - Q8 e-tron, който се прави в Брюксел. А това, според синдикатите, означава освобождаване на работните места в предприятието.

Засега няма яснота какъв процент служители от предприятието може да останат без работа, но сред работниците има сериозни притеснения, които растат. След заседанието на работнически съвет е предвидена среща с ръководството на завода. Според Грегор Даскот, представител на профсъюза FGTB, стачката ще продължи до окончателното разрешаване на всички проблеми.


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    До MythBusterТесла може да намалява цените, защото е единствената компания, която има марджин от всеки един произведен автомобил. VW груп правят по 2000 долара на кола, но това е от тези с ДВГ. Производството на електрически автомобили им е губещо. Дори BYD основно правят пари от хибриди, а не от EV. Всички тия компании са пътници до 2030, просто е неизбежно. VW и Тойота имат общо 400 млрд. долара дълг и единствения им шанс е да бъдат спасени от правителствата на Германия и Япония
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ми като не става с Ауди, то при Тесла ще ги вземат на работа на секундата. Сега някой ако седи и чака планината да дойде при Мохамед, ще има да почака.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 1. Зависи от гледната точка. Тесла също е изправена пред абсолютно същите проблеми, но взе съвсем различно решение. Вместо да затваря фабрики и да уволнява работници, взе че намали цените и "изненадващо" търсенето се увеличи и вместо да намаляват ще увеличават производствения капацитет и ще строят нови фабрики в други държави. От audi, mercedes и BMW си го казаха още миналата година, че загърбват манията за много продажби, а ще се съсредоточат върху печалбите и намаляване на бройките.
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Капитализъм - "най-добрата" форма на човешко самоуправление... :-( В случая съчетан с доста наивна политика: "въглеродните нива се повишават, заради дейността на човека -> да му окастрим ДВГ-технологията -> ама друга нямаме -> а, бе, карай там, налагай електрокарите -> ама те са И скъпи -> е, добре, де, ще сложим малко субсидии -> оххх, ама пък то с тях става скъпо за всички -> добре, махаме субсидиите -> продуктът пак скъп -> не се купува -> уволнявайййй".