IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преговорите между профсъюзите и трите големите концерна зациклиха

Ford и General Motors ще уволнят 2600 работници, които... не стачкуват

Преговорите между профсъюза на работниците United Auto Workers (UAW) и ръководствата на трите големи концерна - General Motors, Ford и Stellantis, за по-високи заплати и по-добри условия на труд са в застой, обявиха двете страни, цитирани от американски медии.


Ford


Миналия четвъртък 13 000 работници в американски автомобилни заводи излязоха на стачка. Едно от основните искания на UAW беше увеличение на заплатите с 40%, след като стана ясно, че заплатите на главните изпълнителни директори в американската автомобилна индустрия са се увеличили със същата сума през последните няколко години.

Синдикатите настояват заплатите да бъдат увеличени с 20% веднага, а с останалите 20% през следващите три години. Stellantis предложи увеличение от 10%+10%, но президентът на UAW Шон Фейн нарече предложението „неприемливо".

„Трите големи компании в Детройт са спечелили четвърт трилион долара през последните десет години и 21 милиарда долара само през последните шест месеца, но заплатите на работниците не се увеличават , а условията на труд само се влошават“, категоричен беше лидерът на стачкуващите.

В крайна сметка преговорите попаднаха в задънена улица, а главните изпълнителни директори на General Motors и Ford обявиха съкращения на нестачкуващи работници. Ford ще освободи 600 работници от завода си в Уейн (Мичиган), докато GM обяви, че 2000 работници във Феърфакс (Канзас) вероятно ще бъдат уволнени тази седмица.

И двете компании направиха уговорка, че тази мярка е временна. Стачката е засегнала веригите за доставки и това прекъсва работния процес. Най свое ред, от UAW заявиха, че ако „Голяма тройка“ е решила да уволняна хора, които не стачкуват, това означава, че се опитват да притиснат другите да се задоволят с по-малко.

„Всъщност шефовете могат да удвоят заплатата на всеки автомонтьор, без да повишават цените на колите и пак да печелят милиарди долари", коментира Шон Фейн, като обеща да не отстъпва от исканията, а също така всички съкратени работници да бъдат компенсирани за финансовите им загуби.

0 от 500