IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Безпрецедентна стачка удари трите най-големи американски производителя

Ако приемем условията на профсъюзите, ще фалираме, предупреди шефът на Ford

Американският профсъюз на работниците в автомобилната индустрия United Auto Workers (UAW) в продължение на два месеца търси споразумение с трите големи автомобилни компании в САЩ - GM, Ford и Stellantis, но до такова не се стигне. И след изтичането на крайния срок – полунощ на 14 септември, UAW нанесе своя удар, като удари и трите производителя едновременно, започвайки безпрецедентна в историята стачка.


UAW стачка


Засега работа са спрели три от заводите - във Уентзвил, Мисури (GM); в Толедо, Охайо (Stellantis) и Уейн, Мичиган (Ford), като не се изключва това да се случи и в други предприятия. Благодарение на фонд от 825 милиона долара, който е на разположение на UAW за покриване на разходите на служителите на трите автомобилни производителя за 3 месеца, стачкуващите ще получават по 500 долара седмично, както и здравни осигуровки.

В същото време обаче трите концерна са заплашени от огромни икономически загуби. В интервю да CNBC главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, заяви, че приемането на настоящото предложение от UAW ще фалира компанията. А това е доста смело изявление, като се има предвид, че Ford е единствената стара автомобилна марка, която никога не е подала молба за банкрут.

„Всички си мислят, че водим някакви преговори и ние искаме да го напрамир, но така и не сме получили насрещно предложение от UAW. През последните 80 години винаги сме успявали да преодолеем тези различия, защото винаги сме ценили труда на тези, които работят във Ford. Имаме най-високия брой служители, които членуват в UAW, произвеждаме повече превозни средства, но никога не сме виждали нещо подобно“, коментира Фарли.

В същото време администрацията на президента Джо Байдън, която следи случващото се, вече подготвя планове за извънредни ситуации, за да помогне на доставчиците на производителите на автомобили.

По време на преговорите за разработване на нови четиригодишни колективни договори синдикатът поиска от GM, Ford и Stellantis 40% увеличение на заплатите за четири години, пенсионно покритие за всички служители, по-добри обезщетения и по-високи компенсации за новоназначените. GM, Ford и Stellantis проведоха преговорите поотделно и UAW отхвърли всяко решение, наричайки го „обида".


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Крив ( преди 11 месеца )
    Заплатите в САЩ са на заплащане на час.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Да ги уволнят и да сложат роботи, както направиха Foxconn. После ще говорим пак.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 3. Не знам каква продукция изнасят тези заводи от САЩ, за да се вдигне производството на Тесла в Шанхай. Тесла няма никаква полза да вдига производството там и да ги внася в САЩ, защото това значително ще ги оскъпи. По вероятно е да вдигнат производството в Тексас и Калифорния, защото освен че няма да имат транспортни разходи, също така ще се възползват от субсидиите за автомобили произведени в Америка. В такъв случай заради ниските цени продажбите ще се вдигнат още повече.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Посолството ( преди 11 месеца )
    Сега производството на Тесла в Шанхай ще се удвои!
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А с колко ли ще се вдигнат продажбите на Тесла в Щатите, след като другите автомобилни компании в САЩ затворят заводите си за три месеца? Или пък вземат че удоволетворят желанието на синдикатите и увеличат заплатите с 40%, като ги калкулират в цената на новите автомобили?
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Наглите бълхи поискаха 40% по-високи заплати и 32-часова работна седмица, което реално съответства на 65% увеличение.