IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили срещу хибриди - кой се обезценява по-бързо?

Два модела на Tesla заемат първо и последно място по загуба на стойност за 5 години

Моделите на Tesla имат както най-високата, така и най-ниската 5-годишна амортизация сред електромобилите, сочи проучване на iSeeCars. В него се посочва, че именно електрическите преводни средства губят най-много от стойността си за този период, докато хибридите са на обратни полюс.


Tesla Model S


Средно за 5 години един електромобил се обезценява с 49,1%, докато при хибридите този показател е 35%. Положителното за превозните средства, задвижвани изцяло на ток, е че през 2019 г. те са губили 67,1% за същия период от 5 години, така че сега този показател се е подобрил значително.

Голяма разлика между електромобилите (49,1%) и хибридите (37%) донякъде се обяснява от действащите кредити и стимули при покупка на електрическо превозно средство. Тези „бонуси“ за потребителите ефективно понижават цената на електрически коли още преди закупуването им. Влияние оказват и опасенията на собствениците относно разходите за евентуална смяна на батерията.

Според Карл Брауер, изпълнителен анализатор на iSeeCars, този модел ще се запази до момента, в който електрическите превозни средства няма да се нуждаят от големи стимули за продажба и потребителите придобият доверие в дългосрочните си разходи за притежание.

При самите електромобили също има голяма разминаване и в процентите на амортизация за 5 години. Tesla Model 3 запазва стойността си най-добре, докато Model S губи най-много. В проучването са посочени общо 5 електрически превозни средства, а причината е, че няма много коли на ток, които да са на пазара 5 или повече години, или продажбите им са съвсем малки.

Съответно, Model 3 губи 42,9% от стойността си, а след него се нарежда Model X с 49,1%. На трета позиция се нарежда Nissan Leaf с 50,8%, следван от Chevrolet Bolt - 51,1% и Tesla Model S - 55,5%.


0 от 500
  • #1
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност сте написали пълни глупости, не е проблем обезценяването заради бонусите, а е точно обратното. Като сложиш реалната цена на електромобила, която е още по-висока, се оказва че обезценяването е с още 10-15% отгоре. Бонусите намалят обезценяването, защото вие слагате процентите от цената на автомобила след бонуса, а трябва да слагате реалната цена и тогава като разбереш колко пари си загубил и ти идва да си удариш една батерия в главата.