IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как Tesla определя прогнозите за пробега на моделите си

Компания посочи кои фактори оказват влияние върху обхвата на електромобила

Никак не е лесно да се получи много точно прогнозно отчитане на пробега във всяко електрическо превозно средство на пазара днес, тъй като трябва да се вземат под внимание толкова много фактори, някои от които могат да бъдат малко по-трудни за прогнозиране.


Tesla


Независимо от това, за производителите на автомобили е важно да предложат точно прогнозиране на пробега в своите електромобили, ако искат хората да се доверят на технологията и да не бъдат притеснени от пробега, когато разберат, че оценката за него се различава от постигнатото в реални условия.

Лидерът при електромобилите Tesla работи върху усъвършенстването на своите методи за прогнозиране на обхвата, като посочва всички фактори, които навигационната й система взема предвид при изчисляване на маршрут и процента на батерията при пристигане. Списъкът беше публикуван на страницата на Tesla North America в X (бивш Twitter), като той включва включва както очевидни фактори, така и такива, които малцина взимат под внимание, за да може да се определи приблизителния пробег на електромобила.

В графата „очевидни“ има неща, които трябва да се вземат предвид още преди потегляне. Те включват първоначалното състояние на зареждане на батерията, първоначалната температура на батерията, предварителната подготовка на батерията, брутното комбинирано тегло на превозното средство, аеродинамичния коефициент на съпротивление и специфичната за превозното средство консумация на енергия – ако колата има монтиран багажник за велосипеди, например, това ще се отрази на обхвата.

След това има други очевидни фактори, които трябва да се вземат предвид за цялата продължителност на пътуването. Сред тях са скорост и посока на вятъра, околна температура, надморска височина, скорост на трафика, средно ускорение/забавяне (това вероятно може да се преведе като „стил на шофиране“), съпротивление при търкаляне и консумация на HVAC.

Интересното е, че Tesla изброява и по-малко очевидни фактори, включително влажност и налягане, както и слънчево натоварване и облачно покритие. В същото време неща като налягането в гумите или състоянието на гумите, както и на пътната настилка не са включени в списъка, въпреки че могат да се разглеждат като част от по-голямата глава „съпротивление при движение“.

Както е известно, наскоро Министерството на правосъдието на САЩ започна разследване срещу Tesla именно заради обявения от марката пробег на нейните електромобили. Твърди се, че американският производител предлага нереалистични оценки на пробега на своите превозни средства. Според информация на Reuters още през лятото на 2022 г. компанията е създала специален екип, който трябва да обезвреди оплакванията на хиляди клиенти именно относно пробега.

Твърди се още, че преди десет години Tesla е монтирала своя софтуер за оценка на пробега, като е написала алгоритми за измервателя на обхвата и благодарение на тях система показва оптимистични прогнози за разстоянието, което превозното средство може да измине с едно зареждане. Неназован източник каза на информационната агенция, че директивата да се дават на клиентите оптимистични оценки за пробег идва от главния изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, който „е искал да покаже добри числа за пробег при заредена батерия".

Трима собственици на Tesla в Калифорния дори съдиха автомобилния производител в групов иск за фалшиво рекламиране на прогнозния пробег на неговите електромобили.


0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Само за три минути след написването на мнението му сложих 30 минуса на един отворко, който ми обясняваше да съм гледал минусите на мненията си колко хора ги одобрявали, като в момента написаното на своето мнение си беше сложил плюса вече. Така че не си никакъв хакер, един от телефона и един компютъра. Това ли успя? Нали уж беше хакнал сайта и ми видя ip-то? Можеш ли поне да кажеш от коя държава е ip-то с което пиша в момента? Да видим колко ги виждаш тези ip-та - колкото си и инженер !
  • #36
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хакера ( преди 5 месеца )
    За минута ти сложих два минуса,да продължавам ли?За разлика от теб аз съм на работа в IT компания и за мен времето е пари.
  • #35
    0 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Я да те видим Какъв си хакер. Я ми сложи 20 минуса на това мнение ако можеш? Всяко хлапе с елементарни познания по компютри ще ги сложи за пет минути. Ти обаче половин час ще се чешеш по главата и ще четеш в Интернет как става и пак няма да успееш ...хакере!
  • #34
    0 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Гостенино, това е още една област по която си абсолютно бос и се правиш на специалист с "диплом за вишо". Може да питаш *** и администраторите на сайта, че рядко пиша собствените си постове с едно и също IP, камо ли да има съвпадение с на някой друг. Ако имаше поне елементарен опит до степен да можеш да отвориш някой от линковете за YouTube които ти пращам или да имаш елементарна функционална грамотност за да разбираш за какво ти говоря, щеше да знаеш че 100% от постовете са от мобилен
  • #33
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хакера ( преди 5 месеца )
    Отново от един и същ IP, MythBuster и до 30,до 27, без ник.
  • #32
    0 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Логично! Благодаря!
  • #31
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 30 ( преди 5 месеца )
    Разходът е много по-малък. Моето е мнение е, че батерията не е подгрята хубаво, защото живея недалеч от зарядната. Необходими са около 20 минути, а аз стигам за под 10.
  • #30
    0 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Учудва ме обаче при 250 kW зареждане защо ти показва максимум 1 000 км за час скорост на зареждане? Това би означавало че ти харчи 25kWh на 100km. Не че е невъзможно, но просто ми е любопитно дали наистина постигаш такъв разход?
  • #29
    0 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 28 точно това имам предвид. За да зареди същите 400-500 км, на гост му отнема 3 ходения до бензиностанцията, които уж му отнемат 5 минути, но е така само ако няма никой пред него на касата и Не дай боже пък двама трима да си поръчат кафета или някой да рови половин час в телефона за да си каже булстата за фактура. Тоест по стандартите на Гост, един тези които висят половин час на зарядната станция зарежда пробегът за три-четири седмици.
  • #28
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 27 ( преди 5 месеца )
    Имам Тесла У дългия пробег. Те са до 250 киловата. Няма проблем за България, а и в чужбина. Но все пак има региони в България, които изостават, но е нормално. Никой няма да влага пари в район с малко електрички. Пробегът не е най-важното нещо. Никога не съм зареждал до 100%. В България до най-отдалечения маршрут е достатъчно зареждане за 10-15 минути на бърза зарядна. А специално за Мола, там никой не ходи, за да зареди набързо за 100-150 км. Или до 80% като мен, или догоре.