IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как Tesla определя прогнозите за пробега на моделите си

Компания посочи кои фактори оказват влияние върху обхвата на електромобила

Никак не е лесно да се получи много точно прогнозно отчитане на пробега във всяко електрическо превозно средство на пазара днес, тъй като трябва да се вземат под внимание толкова много фактори, някои от които могат да бъдат малко по-трудни за прогнозиране.


Tesla


Независимо от това, за производителите на автомобили е важно да предложат точно прогнозиране на пробега в своите електромобили, ако искат хората да се доверят на технологията и да не бъдат притеснени от пробега, когато разберат, че оценката за него се различава от постигнатото в реални условия.

Лидерът при електромобилите Tesla работи върху усъвършенстването на своите методи за прогнозиране на обхвата, като посочва всички фактори, които навигационната й система взема предвид при изчисляване на маршрут и процента на батерията при пристигане. Списъкът беше публикуван на страницата на Tesla North America в X (бивш Twitter), като той включва включва както очевидни фактори, така и такива, които малцина взимат под внимание, за да може да се определи приблизителния пробег на електромобила.

В графата „очевидни“ има неща, които трябва да се вземат предвид още преди потегляне. Те включват първоначалното състояние на зареждане на батерията, първоначалната температура на батерията, предварителната подготовка на батерията, брутното комбинирано тегло на превозното средство, аеродинамичния коефициент на съпротивление и специфичната за превозното средство консумация на енергия – ако колата има монтиран багажник за велосипеди, например, това ще се отрази на обхвата.

След това има други очевидни фактори, които трябва да се вземат предвид за цялата продължителност на пътуването. Сред тях са скорост и посока на вятъра, околна температура, надморска височина, скорост на трафика, средно ускорение/забавяне (това вероятно може да се преведе като „стил на шофиране“), съпротивление при търкаляне и консумация на HVAC.

Интересното е, че Tesla изброява и по-малко очевидни фактори, включително влажност и налягане, както и слънчево натоварване и облачно покритие. В същото време неща като налягането в гумите или състоянието на гумите, както и на пътната настилка не са включени в списъка, въпреки че могат да се разглеждат като част от по-голямата глава „съпротивление при движение“.

Както е известно, наскоро Министерството на правосъдието на САЩ започна разследване срещу Tesla именно заради обявения от марката пробег на нейните електромобили. Твърди се, че американският производител предлага нереалистични оценки на пробега на своите превозни средства. Според информация на Reuters още през лятото на 2022 г. компанията е създала специален екип, който трябва да обезвреди оплакванията на хиляди клиенти именно относно пробега.

Твърди се още, че преди десет години Tesla е монтирала своя софтуер за оценка на пробега, като е написала алгоритми за измервателя на обхвата и благодарение на тях система показва оптимистични прогнози за разстоянието, което превозното средство може да измине с едно зареждане. Неназован източник каза на информационната агенция, че директивата да се дават на клиентите оптимистични оценки за пробег идва от главния изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, който „е искал да покаже добри числа за пробег при заредена батерия".

Трима собственици на Tesla в Калифорния дори съдиха автомобилния производител в групов иск за фалшиво рекламиране на прогнозния пробег на неговите електромобили.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нали знаеш че винаги отговарям, но вие не винаги можете да понесете отговора? Отговорът е под носа ти - отиваш на място и виждаш че през повечето време там зареждат таксита. Дори в google да потърсиш за тази страница ще видиш, че коментарите са, че от таксита не можеш да се вредиш. След като за 6 минути зареждат 150 км и са постоянно там, По колко ли километра въртят на ден, за да зареждат по няколко пъти?
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дизела ( преди 1 година )
    До MythBuster.За някой като мен,който шофира по 100000 км годишно защо не смяташ.Много удобно ти е да смяташ за някой,който кара 20-30 км дневно.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де! Нали за това за да си доволен съм отрязал всички сметки наполовина, и съм приел че през 50% от времето зарядните стоят празни или зареждат с по-малка мощност и пак си недоволен. При пълно теоретично натоварване с 60 човека на час, зарядната станция има теоретичен максимум от 1440 Госта, които да си заредят за ден. 10 000 Госта могат да се зареждат там всяка седмица на теория, за на практика съм ти сметнал 700 човека на ден и 5000 на седмица - 3 милиона км/месец подарък от Тесла
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Поредната ти средноаритметична сметка е вярна и валидна само ако има някакво що-годе равномерно разпределение на пациентите на колонките. В реалността обаче, то е в най-добрия случай стохастично, но за да е още по-забавно има и някои периоди на "сгъстяване".
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "До 7 ( преди 10 часа )И колко хора ще могат да зареждат безплатно в Парадайс мол." Не съм седем (вярвай си в каквото искаш) но ще ти отговоря. Зарядната колонка на Тесла осигурява скорост на зареждане 1500 км/ч. Тоест за един час могат да заредят 10 като Гост, който всяка седмица зарежда 30 лв бензин за 150 км. 6 колонки 60 човека на час на теория. На практика няма как капацитетът да е оползотворен на 100% затова дори при 50% използване означава 700 човека на ден, значи около 5 000 автомоби ...
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ясно е ( преди 1 година )
    фърлят зар и квот покаже - тфа е
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички знаеха за пословично точната прогноза за разхода до зададена крайна точка на Тесла, но все пак списъкът с параметри, които следят, е впечатляващ. В момента на пазара няма друга компания, която да мислки толкова напредничаво.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Че за разхода на автомобил с ДВГ някой вярва ли? Аз като гледам автомобил за покупка, гледам данните и добавям 20%, и така си го смятам. Не виждам що за утопист да си да вярваш на алгоритмично генерирани данни и да ги смяташ за реални. А някои от изброените горе също добавя към разхода на гориво на ДВГ. Като иска да не го съдят, да направи като застрахователите - оптимистичен, нормален, песимистичен сценарий. :)
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    И колко хора ще могат да зареждат безплатно в Парадайс мол. Обратно обаче не е безплатно. До тук добре, а какво правим като падне гаранцията и изпуши батерията, а след известно време и електромоторите, иска ти се да си карал V12, защото ще ти излезе по-евтин дори да харчи 45 на 100. Проблема ви, е като на всеки селски скаперник, че гледате като кон с капаци до след максимум две седмици, а в бъдещето те чака само .(.. Да не говорим като минеш през някоя яка локва и ди издумка ТеслАта.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    То хубаво изглежда клипа в ютуб,но теб какво те корка като караш още нафтенката.